Wat is er nieuw

Aqualife 180*60*70 LBH Leisteen van cemedia

Dat valt je toch zelf altijd meer op dan een ander
Waarschijnlijk wel🙂

Hierbij nog wat foto’s van na t onderhoud🙂

Glas deels schoon, waterpest uit de bak gehaald en de mooie stukken terug gezet (wat een klus…) en idem voor de Braziliaanse klimop.
 

Bijlagen

  • IMG_1399.jpeg
    IMG_1399.jpeg
    1.9 MB · Weergaven: 36
  • IMG_1401.jpeg
    IMG_1401.jpeg
    2.5 MB · Weergaven: 33
  • IMG_1405.jpeg
    IMG_1405.jpeg
    2.1 MB · Weergaven: 33
  • IMG_1403.jpeg
    IMG_1403.jpeg
    2.1 MB · Weergaven: 32
  • IMG_1404.jpeg
    IMG_1404.jpeg
    2.1 MB · Weergaven: 33
Maanvissen zien er goed uit! Heb je ook foto van alles? Met meubel enzo?
 
Maanvissen zien er goed uit! Heb je ook foto van alles? Met meubel enzo?
Bedankt 🙂 heb 2 achterblijvers.. die lijken niet echt te groeien helaas. Maar dat hoort er bij.

Hierbij ook de foto’s.
 

Bijlagen

  • IMG_1406.jpeg
    IMG_1406.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 52
  • IMG_1407.jpeg
    IMG_1407.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 50
Hoe heb je het gedaan met voeren tijdens je vakantie? Iemand gevraagd?
 
Welke drijfplanten heb je?

Mvg ronald
 
Amazone Kikkerbeet (Limnobium nog wat..), tenminste, dat zijn die met de lange wortels. Stekjes via de post ontvangen van een forumlid 🙂. Daarnaast nog wat kleinere drijvers met korte wortels, ook iets zuid amerikaans, weet de naam zo even niet..
 
Mooi hoor, staat er goed bij. Zelf helemaal tevreden, op het stukje alg na?
 
Deels. de twee joekels van een stukken hout mogen bljiven staan. De rest (hout en stenen) wil ik er eigenljk uithalen om te kijken of ik dat op een andere manier er in kan leggen ofzo. Nog niet helemaal uit.. De zwaardplanten wil ik dan ook iets anders positioneren. denk dat de Braziliaanse klimop en waterpest er dan uit gaat, of nog een paar takken ofzo.. ga er binnenkort op een vrije dag eens mee aan de slag denk ik.

Dan ook wat legholen voor de 5 L129's er in, die zitten nu altijd in/onder stukken hout. Laten zich wel redelijk zien overigens 😀
 
Ach dat is deels de charme toch, een beetje klooien in de bak steeds 😁
Heb je misschien een overzichtsfoto van iets verder af?
 
Ik heb er een automaat op gezet🙂
Misschien een domme vraag hoor, maar ik zie alleen automaten die je op de rand moet zetten. Maar dan zou je de kap toch open moeten laten?
 

Ik gebruik deze. Die zet ik op de trek strip. Dan moet er idd 1 plaat van af blijven.
Ja dat vind ik lastig, ga 8 dagen weg naar Spanje 🙈🙈. Durf de kap niet open te laten dan
 
Ik ken je bak niet precies, maar meeste aquaria hebben wel ergens een opening in deksels waar je een automaat boven kunt zetten. Ik heb platen, net als @cemedia geloof ik, die haal ik er niet helemaal af maar ik schuif de 1 een stuk over de ander, waardoor niet de hele plaat als opening is maar alleen een kleine smalle strook waardoor het voer dan naar binnen valt.
 
Gisteren flink in de bak gerommeld. Alle waterpest is er nu uit. De braziliaanse klimop behoorlijk verminderd. Om de lengte van de bak wat meer te benadrukken heb ik het hout wat anders neergelegd, zodat het wat minder centraal ligt. Ben er zelf wel content mee 🙂
 

Bijlagen

  • image2.jpeg
    image2.jpeg
    1.7 MB · Weergaven: 31
  • image1.jpeg
    image1.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 32
  • image0.jpeg
    image0.jpeg
    1.7 MB · Weergaven: 30
Nice! Geen fan van valisneria? Volgens mij doen maantjes het daar wel goed op?
 
Nice! Geen fan van valisneria? Volgens mij doen maantjes het daar wel goed op?
Ik probeer -met een flinke marge- een beetje biotoop te blijven.. dus die komen er voor alsnog niet in.

De waterpret hingen ze ook niet echt tussen overigens..
 
Ik probeer -met een flinke marge- een beetje biotoop te blijven.. dus die komen er voor alsnog niet in.

De waterpret hingen ze ook niet echt tussen overigens..

Welke biotoop bedoel je dan? Vallisneria komt op veel plekken in de wereld in het wild voor geloof ik?
 
"Traditioneel" ZA, in de eerste instantie waar de manen vandaan komen (rio nanay). Maar daar ben ik uit praktische overwegingen ook al weer van af gestapt ben😀, dus het continent is inmiddels wel goed. Bij Vallisneria zie ik "De plant is in Nederland ingevoerd en komt van nature voor in Zuidwest-Europa, Noord-Afrika en Zuidwest-Azië" staan op Wiki, dus dat is wel heul erg uit de richting 😉
 
"Traditioneel" ZA, in de eerste instantie waar de manen vandaan komen (rio nanay). Maar daar ben ik uit praktische overwegingen ook al weer van af gestapt ben😀, dus het continent is inmiddels wel goed. Bij Vallisneria zie ik "De plant is in Nederland ingevoerd en komt van nature voor in Zuidwest-Europa, Noord-Afrika en Zuidwest-Azië" staan op Wiki, dus dat is wel heul erg uit de richting 😉

Ik ben er niet heel diep ingedoken, maar als ik het hier zie komt het ook in ZA voor;

1722410152055.png


 
.
 

Bijlagen

  • 40F35B2A-BF14-461D-9D99-5BBC8F3E77BE.jpeg
    40F35B2A-BF14-461D-9D99-5BBC8F3E77BE.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 14
  • IMG_1493.jpeg
    IMG_1493.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 16
  • IMG_1494.jpeg
    IMG_1494.jpeg
    1.7 MB · Weergaven: 13
  • IMG_1492.jpeg
    IMG_1492.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 13
  • IMG_1491.jpeg
    IMG_1491.jpeg
    1.6 MB · Weergaven: 14
  • 6BF20A4E-047A-4D2C-8D2B-ADC5A87684D0.jpeg
    6BF20A4E-047A-4D2C-8D2B-ADC5A87684D0.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 15
O ja dan zijn ze nog jong ja en nu herinner ik het me weer. De mijne zijn zo n 5 jaar nu dus je kan er nog lang plezier van hebben.
 
Sowieso blijven rio Nanay’s kleiner dan de jouwe als ik het goed heb begrepen John
 
Zou kunnen Coen want ik zit niet zo in al die soorten hoor.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: avond mark
      Terug
      Bovenaan