Aquaria van DAFW


Krijg vandaag de vervangende Drukregelaar al binnen dus kan het gelukkig vandaag weer in gebruik nemen:D
Aangezien het een foto album is een paar foto's van het aquarium met de planten erin
IMG_20181004_085743.jpg
IMG_20181004_085747.jpg
IMG_20181004_085750.jpg

Nu moet alles nog een beetje dichtgroeien en moet ik nog paar keer goed verversen zodat de Akadama de pH niet de hele tijd naar 6 trekt en de kh niet naar 1
 

Bedankt:), het heeft minstens 2 maanden geduurd maar denk dat dit een prima eerste scape is.
Maar nu komt het moeilijkste, zorgen dat de planten gaan groeien zoals ik het wil:D
 
Ziet er goed uit :thumbs:

Ik dacht zelf aan wat rotala soorten achter en dan eleocharis mini als voorgrond plant(er komt co2 in het aquarium) maar ik denk dat het verschil te groot is tussen deze twee planten.

Op voorgrond eleocharis mini en op de achtergrond rotala soorten gaat prima.
zoals je in mijn bakje kan zien
old_tank-50.jpg
 
Ziet er goed uit :thumbs:

Bedankt:)

Op voorgrond eleocharis mini en op de achtergrond rotala soorten gaat prima.
zoals je in mijn bakje kan zien

Zeker maar door de stenen aan de zijkant was ik bang dat het een beetje weg zou vallen ik heb nu dus gekozen voor ammania bonsai deze worden net iets korter dan de rotala maar komen nog net boven de stenen uit waardoor het met even wat geleidelijker omhoog gaat. En ik dacht als dat niks wordt kan ik daar altijd nog mini daar neerzetten
 
Tegen eerste probleempje aangelopen, de rotala's begonnen als een gek luchtwortels aan te maken. Even gegoogled en daar was een mening dat dit normaal was en de andere mening was dat de nitraat fosfaat verhouding niet goed zou zijn en dat de planten met de luchtwortels opzoek gaan naar deze voedingstoffen. Even getest met een druppeltest en zowel nitraat als fosfaat waren 0 gelijk toegevoegd en de wortels afgeknipt. Sindsdien geen luchtwortels mee dus denk dat dit het probleem was
 
Heel erg last gehad van bruine draadalg maar dat trekt nu gelukkig weer weg waren opstart algen denk ik daarnaast toppen van de rotala's die aangepast waren aan submersed af geknipt en terug gezet. De eleocharis mini voor de eerste keer gesnoeid en ook die zie je nu goed wortelen. Al met al zeer tevreden over de voortgang van de scape. Alleen de bellenteller en de dropchecker vervangen voor een glazen versie.
IMG_20181109_175717.jpg
 
Dit keer leuk nieuws maar ook helaas weer wat slechter nieuws.
Laten we maar slecht beginnen dit weekend was ik niet thuis en helaas hebben twee aphyosemion striatum een gaatje in de deksel gevonden van mijn 60cm aquarium en zijn ze eruit gesprongen, aangezien ik niet thuis was heb ik ze dus dood en verdroogd op de grond gevonden:(

Dan het goede nieuwe toen ik vanochtend uit bed kwam en in mijn 80 cm aquarium keek zag ik iets wits wegschieten en deze bleef hangen op het glas helaas was die te snel weg om er een foto van te maken maar aan de stand van de bek was goed te zien wat het was en het was een kleintje van otocinclus!! :eek:Aangezien er wordt gezegt dat ze moeilijk te kweken zijn en dat er wordt verwacht dat ze dat alleen in water doen die groen zijn van de algen en mijn water helder is en niet belachelijk veel algen heeft ben ik toch wel verrast. Ben benieuwd of die opgroeit en of ik hem zoiezo nog een keer zal zien.
 
Jammer van die visjes zeg. Zijn dat zulke springers dan?

Het is wel bekend dat ze af en toe willen springen maar heb nooit zo bij dat gat stil gestaan omdat die precies boven mijn filter zit en omdat het wateroppervlak helemaal bedekt wordt door Phyllanthus fluitans Maar is weer een leer moment dat het aquarium echt afgesloten moet zijn.
 
Weer even een update de rotala bonsai deed het heel slecht en heb ik dus vervangen door rotala orange juice, Het naaldgras doet het voor de rest prima en er komt nu een mooi veldje. Wel wat last van alg maar dit wordt steeds minder dus ik hoop dat ze een gevolg zijn van de opstart
IMG_20181228_185524.jpg

Ook de nieuwe bewoners zitten er ondertussen in: 4 Dario Dario en 10 ember tetra's
LRM_EXPORT_576570699981810_20190101_152404948.jpeg

Ik heb ook een witte Dario Dario erbij zitten en vraag me af of dit een kleur variatie is of een afwijking(let niet op de alg in de foto:oops:)
IMG_20181229_180953.jpg
 
Na een paar kleine tegenslagen ben ik er nu toch wel tevreden over
eerste dag
IMG_20181004_085743.jpg

~1,5 maand oud
IMG_20181109_175717.jpg

~nu
LRM_EXPORT_528359910883960_20190130_114430899.jpeg
 
Zo wat een verschil zeg, hij is erg mooi geworden, mag je trots op zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: DAFW
Staat er erg mooi bij zo hoor.
Zo wat een verschil zeg, hij is erg mooi geworden, mag je trots op zijn!

Bedankt:D, het heeft heel wat uurtjes gekost om alle algen elke keer weg te poetsen maar in een keer sloeg alles aan en nu verdwijnt alle alg vanzelf

Welke co2 dropchecker zit er in je bak? Dat ding heeft een leuk design.
Op de eerste foto is een aqua noa dropchecker te zien, maar die is in de andere twee foto's verwisseld voor een aliexpress dropchecker van glas(hij was volgens mij 1 euro)
 

Terug
Bovenaan