Aquarium kopen / laten bouwen


GynnadVis

Well-known member
Lid geworden
8 september 2012
Berichten
756
Hoi,

Ik onderzoek momenteel de mogelijkheden om een aquarium te laten bouwen (200 / 60 a 70 / 60 a 70), als echte Nederlander zijnde wil ik natuurlijk wel een goede prijs / kwaliteitverhouding hebben, dus ben ik momenteel verschillende leveranciers aan het bekijken. Graag zou ik jullie advies willen of jullie evt. ervaring hebben met een van de onderstaande of misschien nog betere suggesties hebben?
Alvast bedankt!
 
Vanwolveren heeft mij een maandag ochtend bak afgeleverd heb ik het idee..

Ik heb de bak overigens bewust niet laten slijpen omdat ik op de hoeken nog een sierlijst wilde maken als stootrand, maar dat is voor alsnog niet nodig geweest.
Maar niet alle glazen zitten even recht bij mij en er zitten een paar kleine bellen in de kit, ook lag er nog een klodder op de bodemplaat.

Volgende bak gaat bij aqualife vandaan komen, zie ze geregeld staan bij Maurits en ze zien er stuk voor stuk gewoon gelikt uit, ook vind ik de communicatie met hun fijner
 
Mijne heb ik laten maken bij zorona. Alles naar mijn wens, alleen heeft mijn naam met marker op bodem geschreven. Dat is minder omdat ik vaak bare bottom heb.......
 
Eerst is een optie al heb ik een bloed hekel aan het feit dat je voor dat je een prijs te zien krijgt je gegevens al moet delen :S:D
Tweede snel vergeten als is het alleen al om de prijs
Derde zeker niet aan beginnen

mocht je toch over de grens zoeken https://www.diamantaquarien.de/shop/produkt-kategorie/aquarien/
Komt de 250 vandaan ben nog steeds zeer tevreden over
 
Dat moet toch wel redelijk eenvoudig te verwijderen zijn?

Tja gevuld is beetje zwaar om op te tillen en het te verwijderen. Zit aan onderkant. Ben begonnen met bodem dus vond toen niet zo erg. De man heeft hem bezorgt en geholpen te plaatsen toen hij weg was zag ik het pas :( Ach zo weten de vissen goed wie de baas is :D Valt wel op dat de meeste poep altijd in die hoek ligt....
 
Ik heb geen ervaring met deze zaak maar heb er al wel meer negatieve geluiden over gehoord. Maar zoals ik zeg is dat van horen en zeggen dus kijk ook naar andere ervaringen hier op het forum.
Toch levert van Wolferen toch ook wel goed spul af als ik de reacties her en der lees en wat plakken betreft daar gaat het wel bij meer fout qua recht plakken heb hier een juwel staan waar bij je denkt :juggle::help::D staat al een jaar of 5 dus valt wel mee :D
Kwestie van controleren bij afleveren lijkt me :S:D Ja weet het zelf ook niet goed gekeken zag het pas nadat hij gevuld wat :stom::D:D
 
Toch levert van Wolferen toch ook wel goed spul af als ik de reacties her en der lees en wat plakken betreft daar gaat het wel bij meer fout qua recht plakken heb hier een juwel staan waar bij je denkt :juggle::help::D staat al een jaar of 5 dus valt wel mee :D
Kwestie van controleren bij afleveren lijkt me :S:D Ja weet het zelf ook niet goed gekeken zag het pas nadat hij gevuld wat :stom::D:D

Is ook de opwinding dat hij er eindelijk is. Bij mij was het noodzaak snel vullen en vissen erin. Mijn man vond de 1.20 bak al wat groot dus de nieuwe 1.60 is besteld en geplaatst zonder dat hij het wist, op een middag alles gedaan, dat hij niet thuis was. Anders weken gezeik en nu een avondje onmin en een dagje gemopper ;):p Nu voert hij zelfs de vissen dus is toch goed gekomen :D
 
Mijn man vond de 1.20 bak al wat groot dus de nieuwe 1.60 is besteld en geplaatst zonder dat hij het wist, op een middag alles gedaan, dat hij niet thuis was. Anders weken gezeik en nu een avondje onmin en een dagje gemopper ;)
Goeie tip en gelijk leuke relatietest :D
 
Van de week mijn nieuwe bak binnen gekregen besteld in IJmuiden
Goede communicatie tussen door wezen kijken en meten alles naar mijn wens gemaakt en erg netjes

Gr hans
 

Bijlagen

  • 806B2FC2-1C99-4144-9DDA-A2200FA2CA54.jpeg
    806B2FC2-1C99-4144-9DDA-A2200FA2CA54.jpeg
    134.7 KB · Weergaven: 270
  • 5DA6EC90-50FD-40E1-9910-C63F16E0FDB5.jpeg
    5DA6EC90-50FD-40E1-9910-C63F16E0FDB5.jpeg
    116.9 KB · Weergaven: 281
Mooi bakje ja, lekker diep in verhouding tot de breedte
 
hoi patrix

het is bijna een kubus 85x85x70 hij moet nog afgewerkt worden en verplaatst naar de juiste hoek van de kamer dat gaat de aankomende weken gebeuren
 
Mijne heb ik laten maken bij zorona. Alles naar mijn wens, alleen heeft mijn naam met marker op bodem geschreven. Dat is minder omdat ik vaak bare bottom heb.......
Dat moet toch wel redelijk eenvoudig te verwijderen zijn?
Even natrekken met een whiteboard marker en je poets het daarna zo weg.

Wel pas een keertje doen als de bak leeg is...:D
 
hoi patrix

het is bijna een kubus 85x85x70 hij moet nog afgewerkt worden en verplaatst naar de juiste hoek van de kamer dat gaat de aankomende weken gebeuren


Doe je er dan gelijk een betere plaat onder. zonder naad . wat door kan zakken.
Anders bodembreuk.
 
Hallo Bertus

er ligt inmiddels een 18mm multiplex plaat uit één stuk onder de bioloog maar bedankt voor de opmerking.
 
hier nog even een foto van de oude bak
 

Bijlagen

  • IMG-20130711-WA0001.jpg
    IMG-20130711-WA0001.jpg
    59.7 KB · Weergaven: 288
  • IMG-20130808-WA0003.jpg
    IMG-20130808-WA0003.jpg
    67.2 KB · Weergaven: 256
  • IMG_1783.JPG
    IMG_1783.JPG
    157.6 KB · Weergaven: 229
  • IMG_1784.JPG
    IMG_1784.JPG
    109.8 KB · Weergaven: 243
  • IMG_1819.JPG
    IMG_1819.JPG
    147.4 KB · Weergaven: 248
Het is een tijd geleden, door de verhuizing / het klussen is het er nog niet van gekomen om aan het aquarium te beginnen, maar we zijn bijna klaar en dus is het tijd om de focus weer op het aquarium te leggen. Het idee is nog steeds om een 200x70x70 aquarium te laten maken. De glasbak gaat wel goed komen, al genoeg tips gelezen (o.a. in dit topic, bedankt daarvoor!).

Maar het punt waar ik het meest nog mee zit is het onderstel, ik heb een aantal vrienden die meubelmaker/timmerman zijn en dus wel een meubel op maat kunnen maken. We zouden graag iets willen hebben zoals Ojoj heeft gemaakt (zie Steigerhout meubel + nieuwe bak 160x50x60 + Led verlichting voor meer informatie):

Bekijk media item 1793
Nu is alleen mijn vraag, is een hout onderstel wel stevig genoeg voor een aquarium van 200x70x70 of kan ik toch beter voor een stalen frame gaan?
 
Het is een tijd geleden, door de verhuizing / het klussen is het er nog niet van gekomen om aan het aquarium te beginnen, maar we zijn bijna klaar en dus is het tijd om de focus weer op het aquarium te leggen. Het idee is nog steeds om een 200x70x70 aquarium te laten maken. De glasbak gaat wel goed komen, al genoeg tips gelezen (o.a. in dit topic, bedankt daarvoor!).

Maar het punt waar ik het meest nog mee zit is het onderstel, ik heb een aantal vrienden die meubelmaker/timmerman zijn en dus wel een meubel op maat kunnen maken. We zouden graag iets willen hebben zoals Ojoj heeft gemaakt (zie Steigerhout meubel + nieuwe bak 160x50x60 + Led verlichting voor meer informatie):

Bekijk media item 1793
Nu is alleen mijn vraag, is een hout onderstel wel stevig genoeg voor een aquarium van 200x70x70 of kan ik toch beter voor een stalen frame gaan?
mits het stevig genoeg gebouwd is kan hout elk formaat bak aan. Op yt zijn er tal van voorbeelden te vinden.
 
Daar heb je helemaal gelijk in, maar toch altijd even op zoek naar de bevestiging ;-)

Al zie ik dat jij (@tuinkabouter) voor een stalen frame hebt gekozen, was dit een bewuste keuze of kwam dat het beste uit?
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan