We zijn een maand verder en het zal jullie niet verbazen met mijn getreuzel dat er nog steeds niets besteld is, maar na lang wikken en wegen hebben we besloten om het als volgt te gaan doen:
- Stalen frame + bak bestellen met een leverancier
- Ombouw door een meubelmaker
De hoofdreden hiervan is dat degene die de meubel maakt die vertrouwen we wel, maar om zekerheid te hebben dat het niet inzakt vinden we een stalen frame wel zo veilig, dan kunnen we ook met een gerust hard weg / de bak neerzetten. De reden dat we de ombouw ook niet door de leverancier laten maken is omdat ze deze vaak in een strakke uitvoering maken en/of van een plastic-achtig materiaal. Wat overigens prima is en we ook best zouden willen, behalve dat een strakke uitvoering niet bij ons interieur past.
Het aquarium wordt dus 230x60x70, nu alleen de vraag of we het meubel 70 of 80 cm hoog gaan doen. Aqualife geeft zelf de voorkeur om de meubel tussen de 80 en 100 cm hoogte te doen. We heb er naast een ensuite kast staan waarbij de eerste plank op 70cm hoogte zit, in die lijn zou het dan mooi doorlopen, ik vraag mij alleen af of er dan voldoende werkruimte in de kast is (bijvoorbeeld voor de slange van de Fluval FX6). Dus misschien verstandiger om voor 80cm te gaan, al heeft tuinkabouter ook een meubel van +/- 70 cm waar zijn ervaringen prima mee zijn, wanneer we hoger gaan dan dat wordt het totaal misschien wel erg hoog.