Wat is er nieuw

Aquarium staat niet geheel waterpas?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arctic
  • Startdatum Startdatum
"ongeveer waterpas" is vrij te interpreteren. Ik vind een verschil van 5 mm in waterhoogte aan de voor en achterkant wel storend maar voor een ander is dat misschien hartstikke prima. Als je het doet, doe het dan meteen goed zou ik denken. 🙂
5 mm is ook totaal niet waterpas

Het is/was niet mijn bedoeling hier een polemiek te starten over de definitie "waterpas".

Mijn intentie had enkel de bedoeling mee te geven dat sommige waterpassen, zeker de goedkope versies een serieuze afwijking kunnen hebben.
Om de eventuele afwijking op een waterpas te controleren, plaats men deze op een vlak waarvan redelijk zeker is dat deze waterpas is, rand van de badkuip, keukenwerkblad, enz... kijk waar de luchtbel staat, draai het waterpas 180° en kijk waar de luchtbel zich dan bevind. Staat deze op dezelfde plaats, mag je er van uitgaan dat hij redelijk juist is.

Een andere optie is, giet een weinig water in het aquarium. Als het water naar de een of andere kant loopt zal het aquarium niet waterpas staan. (lijkt mij de logica zelve)

Nou ik ben wel benieuwd of Artic iets met de tips heeft kunnen doen en of de bak nu wel goed staat.

polemiek ?? wat is dat dan weer ?
Google is your friend:"Een polemiek (van het Griekse woord πόλεμέω póleméo, dat oorlog voeren betekent) is een openlijk gevoerde pennenstrijd, die zich vaak afspeelt tussen vakgenoten. Polemieken komen voort uit conflicterende standpunten die opponenten betogen."

Nou ik ben wel benieuwd of Artic iets met de tips heeft kunnen doen en of de bak nu wel goed staat.

Jazeker! Ik ben er achter gekomen dat dat kleine ding inderdaad niet goed afgesteld is:daisy: Waarschijnlijk staat de bak wel waterpas. Moet nog steeds zo’n grotere halen die ik dan ook lekker zelf ga houden. Kan ik ALLES in huis gaan nameten😀

Ok, mooi dat je daar al achter bent en ik ben benieuwd of er veel verschil is met de nieuwe waterpas.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan