Aquarium tips 4 goudvissen


Geen voedingsbodem doen! Geen grind het liefst!! Wordt een grote rotzooi als je dat doet :p
Decoratie gaat altijd veel rotzooi onder zitten is mijn ervaring. Als je dan toch decoratie wilt, neem dan zo min mogelijk en geen decoratie met scherpe kanten.
 
van dat nephout wou ik ook al halen dus ik zal dat doen^^
 
Uhmmmm ik zou geen glazen kiezels doen, in zand kunnen ze in ieder geval grondelen!
Glazen kiezels staat ook niet zo natuurlijk...
Een huisjes hebben ze niet nodig om te slapen ofzo hoor!
 
Als het maar niet heel veel ruimte inneemt!

Filtratie fabrieksaf zal niet genoeg zijn(het binnenfilter)
Je zal dus nog een buitenfilter moeten aanschaffen(eventueel tweedehands)
 
Ik vraag het zowiezo eerst even na en ook of ik als het wel scherp blijkt te zijn, het terug kan sturen.
Maar ik wist niet dat ze er zo een zooitje van maken dat decoratie een slecht idee is :rolleyes:
 
ik bedoelde zo een sierhuisje. is gewoon mooi:) zal ik het dan maar houden op wat van dat nephout, stenen en planten?

ik ga ze ook gekookte groente geven dus is waterpest dan nog wel nodig?

Maar hoezo is die pomp niet goed genoeg?
Zou toch denken dat voor die prijs er wel fatsoenlijke spullen bij zitten o.O
 
Plantjes kunnen wel!
Dan voelen ze zich ook wel wat veiliger.
Kijk maar is naar Jones haar topic voor inspiratie!
 
Bedoel je dat onderwerp met de vissen in een bak met glas die ze heeft gered en nog een paar uitgehongerde?

Zo een forum is echt nieuw voor mij en weet niet hoe ik haar onderwerpen kan vinden :rolleyes:
 
Helpt het om slakken erin te doen?
En laten ze vanzelf los als ze niet meer in het water zitten? ik ga een aqua in out halen dus dan loopt het water er vanzelf uit. Ik lees nou bij die van Jones dat ze appelslakken ofzo heeft en dat ze alle troep opruimen en de bak nooit schoner was :eek:

Of eten die ook plantjes op en speciaal voer ofzo?

nou ben ik toch nieuwsgierig geworden naar de slakken :p
 
Appelslakken ruimen een hoop troep op zoals etensresten en afgestorven plantendelen. Het zijn ook hele leuke dieren om te zien, maar helaas laten sommige sluiers ze niet met rust en dan wordt het een beetje zielig.
 
JustMeAsking zei:
ik bedoelde zo een sierhuisje. is gewoon mooi:) zal ik het dan maar houden op wat van dat nephout, stenen en planten?

ik ga ze ook gekookte groente geven dus is waterpest dan nog wel nodig?

Maar hoezo is die pomp niet goed genoeg?
Zou toch denken dat voor die prijs er wel fatsoenlijke spullen bij zitten o.O

De inhoud van het filter is te klein voor zulke vervuilende vissen :)
Goudvissen zijn 1 van de meest vervuilende vissen dus je kan beter investeren in een goed buitenfilter dan een hoop dure decoratie :)
 
Als je links van deze pagina kijkt, zie je een balkje staan met:populaire topics.
Daar staat "de goudvissen van Jones" tussen.
Neem een bak popcorn en ga er lekker voor zitten, want ik heb bijna 3 uur lang gelezen :D
Super interessant, hoe die diertjes groeien, en zich herstellen.
Jones is ook echt een bijzonder persoon vind ik, hoeveel ze om haar dieren geeft is echt bijzonder.
Daar kan je aan zien, dat je dieren liefhebben en goed verzorgen, echt wonderen doet!
 
Ah, wat lief dat je dat zegt. :)
Ik ben zeker dol op m'n beestjes!
 
Als ik de appelslakken haal terwijl de vissen nog jonkies zijn, werkt het dan zo dat ze eraan wennen en ze laten?(bv netals met jonge katten, honden, konijnen, etc) of helpt dat niet echt?
Zullen ze eruit kruipen als de deksel open blijft? of blijven ze uit zichzelf wel dichtbij het water?

Olympus:) een buitenfilter he, maakt dat meer lawaai?
Ik denk dat ik gewoon een paar jaar wacht voordat ik aan een buitenfilter begin aangezien ze nog een lange tijd nog best klein zullen zijn(als je kijkt naar hoe groot de aquarium word vergeleken met hun) :) maar ben toch benieuwd :)

De intratuin heeft kleine jonkies, van een centimeter of 5 zei hij, dus het zal erg lang duren voordat ze ook echt een 260 liter bak zullen vervuilen volgens mij.

En vinden sluiers het leuk als er ook belletjes in het water zijn? op de ene site wordt het aangeraden omdat ze het leuk vinden en ermee spelen stond er :p en op de andere site raden ze het af omdat ze zouden drijven ofzo..

En Animallover :) ik heb het aangeklikt en een beetje doorgelezen maar ik denk niet dat ik het geduld ervoor heb om 3 uur lang te zitten lezen :p
Heb het al best lang door zitten nemen en zag inderdaad dat Jones het ook echt met gevoel heeft getypt met veel leuke fotos en hoe ze ze heeft gered :) Dat is idd erg lief :)
 
Volgens mij was het ook op deze site.
Ik zag iets waar mensen fotos van hun vissen kunnen plaatsen om te laten zien hoeveel ze zijn gegroeit.
Daar zag ik dat een kleine baby sluierstaartje, na een jaar nog lang niet zo groot als een hand is geworden. Vandaar dat ik denk dat een buitenfilter nog lang niet nodig is :)
 
Dat is wel nodig. Ze groeien heel hard en vervuilen op jonge leeftijd al veel. Sluiers die bij goede verzorging in een jaar tijd 20 cm. worden zijn geen uitzondering.
 
Noem me maar Oscar ;)
Een buitenfilter is w�l nodig en helemaal niet duur!
Een binnenfilter is alleen maar lelijk en neemt ruimte in :)
Kijk anders is wat rond naar buiten- (eigenlijk heten het externe) filters
 
zeker als je de vissen er niet bij wil dan hoeft at natuurlijk niet!
 
Awh dankjewel dat je dat hebt opgezocht joh! erg aardig :)

Ik moet wel zeggen dat ik zo mn twijfels heb over een 2ehandse glazen bak..

Maar heb hem alsnog even gemailt.

Ik twijfel wel echt.. want als ik een nieuwe zou halen weet ik ook hoe ermee is omgegaan. Is het schoon. Geen zeep gebruikt(wat sommige mensen gewoon doen..) geen krassen etc.

En ik wil t liefst een bruine.
Zwart vind ik wel een hele mooie kleur en heb ook veel zwarte spulletjes kleren etc dus opzich is het wel een goed idee. Zal later ook mooi staan in de woonkamer denk ik met zwarte meubels wat ik graag wil hihi :p

Vind het echt aardig! nogmaals bedankt Oscar! :D
 
20 cm in een jaar :eek:

Nou ben ik echt helemaal enthousiast geworden :D
 
Graag gedaan hoor!!!
Vind het leuk om te doen hoor :)
Fijn dat je enthousiast bent!
Een glazen bak tweedehands kan prima hoor!
Wel even kijken of je hem gevuld mag zien ;)
Ik kijk al uit naar fotos! :D :foto:
 
Als ik zie hoe mooi de bak is denk ik wel dat ie weet dat je geen zeep moet gebruiken.
En anders gewoon even vragen :D
 
al gevraagd in een mailtje :D

En hoe bedoel je gevuld zien?
Als ik daar aan kom en ze moet nog alles eruit halen, zal best onhandig zijn denk ik toch? Heb liever dat die droog is :engel:
handiger in de auto denk ik ^^

Ja ben echt enthousiast geworden!
Zit zelfs al te denken over namen maar ik kom op niks uit :p
Als de baby visjes er zijn, zal het wel wat makkelijker worden hoop ik om leuke namen te bedenken :rolleyes:

de zwarte telescoopoogje gaat zowiezo spooky heten dat weet ik al wel :)
 
met gevuld zien weet je zeker dat hij waterdicht is, en eventuele storende krassen kan je dan zien in bepaalde lichthoeken
 
oow zoo. dat is wel een goed idee dan ja:)

Nou hoop ik echt dat ze terug reageert en dat ze wel een paar weken wilt wachten want ik wil um !

Echt een mooie prijs ook.. Scheelt een tijd wachten. kan ik mn visjes halen :smitten:
 
weet ik :)
aqua safe ofzo.. staat ook in mn vis mapje op de laptop opgeslagen:)
 
geen middeltjes please. Kost alleen maar geld :)
Als je drie weken indraait met filter dan moet het goedkomen
 
Dat is alleen maar als je chloor in je water hebt en dat is niet het geval in NL. Geldverspilling dus. Je hebt 3 weken nodig voor een goede bacterieopbouw in je filter :)
 
JustMeAsking zei:
al gevraagd in een mailtje :D

En hoe bedoel je gevuld zien?
Als ik daar aan kom en ze moet nog alles eruit halen, zal best onhandig zijn denk ik toch? Heb liever dat die droog is :engel:
handiger in de auto denk ik ^^

Ja ben echt enthousiast geworden!
Zit zelfs al te denken over namen maar ik kom op niks uit :p
Als de baby visjes er zijn, zal het wel wat makkelijker worden hoop ik om leuke namen te bedenken :rolleyes:

de zwarte telescoopoogje gaat zowiezo spooky heten dat weet ik al wel :)
Ik heb je al verteld dat je beter geen babyvisjes kan kopen. De babyvisjes in de handel zijn grof gezegt rommel, kweekafval. vroeger maakte een kweker deze visjes gewoon af. Nu verdwijnen deze naar Europa waar men in tegenstelling tot Azie en Amerika liever zo weinig mogelijk aan een sluier uitgeeft.

Grotere vissen in de winkel van een cm of 8 zijn (iets) duurder maar van veel betere kwaliteit omdat deze in een latere selectieronde zijn weg geselecteerd.
 
Dat is niet helemaal waar Botia. Zeker niet alle vissen komen uit China of Japan. In Oost-Europa , Isra�l en nog een paar landen worden ook sluiers gekweekt en ge�xporteerd. Hier doet men niet echt aan goede selectie omdat ze niet voor 'kwaliteit' gaan maar voor zoveel mogelijk opbrengst. Hierdoor zitten er wel degelijk mooie vissen tussen, je moet alleen wel goed zoeken :)
Ik ben het wel met je eens dat je beter geen iniminie sluiers kan kopen, omdat eventuele vergroeiingen niet goed te zien zijn. En het klopt idd wel dat bij de kleinste maat vaak de meeste 'stumpers' zitten met scheve bekkies of zwakke zwemblazen. Echter, de meeste sluiers zijn tegenwoordig al iets groter in de winkel. Zorg er in ieder geval voor dat je een actieve en gezonde vis koopt, met een rond buikje en zo klein mogelijke ogen( ook telescoopogen zo klein mogelijk dus).
 
de intratuin heeft sluiers van 5 cm zei die man aan de telefoon dus vandaar dat ik denk dat ik babies zal halen. Dus echt kiezen gaat niet aangezien ik hier in de buurt niet echt een winkel ken ofzo dat grotere sluierstaarten verkoopt jammer genoeg.. Het liefst heb ik dat ook wel..

het liefst ga ik naar aquaria veldhuis in enschede maar het is toch best ver weg om visjes te halen en bestellen begin ik niet aan :rolleyes:

even bewerkt want die winkel is ook in enschede waar ik hopelijk die aquarium kan kopen als die persoon een paar weken wilt wachten, maar ik vergeet bijna dat ik ze niet meteen erin kan doen door mn enthousiasme dus dat kan zowiezo niet door :stars:
 
Als ik wel van dat spul koop he, gaat het dan sneller?
 

Terug
Bovenaan