Wat is er nieuw

Aquarium van BettaFish96 60x30x30

• Onderwerp starter Onderwerp starter BettaFish96
  • Startdatum Startdatum
Wel even in de gaten houden want dat is een vervelende rotalg.

AquaVISie zei:
Dat is blauwe alg

Van de Vallisneria moet je nog wel iets van de wortels kunnen zien, anders gaat hij rotten

En zuurstof toevoegen zou ik niet doen. Hiermee jaag je de eventueel aanwezige CO2 het water uit

De wortels zie je wel zitten bij de vallisneria ik wist wel dat je het een stukje omhoog moet trekken maar denk dat met plaatsen de wortels in de bodem gevouwen zitten ofzo.

oh zal ik dan maar geen luchtpompje doen?

jessicapilon zei:
Heb je die plantjes besteld ergens?? Zoals Aquavisie al zegt is dat blauwalg.

Ja die plantjes had ik besteld. Ik kon het er makkelijk afhalen het zat erg los.

Hmmm, dat is geen goede kwaliteit vind ik dan want het is bekend dat het een vervelende alg is en zo kun je er wel mooi mee komen te zitten dus.

Oh wist ik niet. Het is die online shop die jij noemde: apo

vond het ook wel beetje tegenvallen maar het was wel goedkoop.

Bak draait nu 3 weken en 1 dag, ik doe er nog een week bij omdat ik heb lopen rommelen in mijn bak met die planten.

Zal langzaam alle vissen die nu in een opvang bak zitten in mijn bak doen (wil ik eigenlijk niet maar niemand heeft gereageerd om ze op te halen + wil ze eigenlijk toch niet kwijt omdat ik ze zo lang ken). Zal ik eerst de tetra's erin zetten of eerst de black molly's?

Als deze dan weer in de bak zitten ga ik kijken voor een betta.

ps. volgens mij heb ik 4 vrouwen en 1 man dus hoop dat die man als eerst dood gaat en ik geen kleintjes meer krijg 😛
(hij is ook de oudste van alle vissen nu)

Ik zou ze dan wel een mail daarover sturen hoor. In de regel geven ze goede service.

Ik keek even wat beter en zie eigenlijk dat het toch niet goed gaat.

3 planten hebben nu van dat blauwe op de blaadjes en er was al 1 lange draad naar een andere plant gegaan. Die heb ik er dus uitgehaald en ff foto van gemaakt.

Ik tel nu 3 slakjes maar ze zijn te klein en te ver weg op het grind waardoor ik ze niet kan pakken.

Ook zie ik dat 1 plantje (weet naam niet meer) aan de onderkant hele licht gele blaadjes krijg die ook doorzichtig zijn. Verder worden andere licht bruinig.

🙁
Iemand tips wat ik nu kan doen?

En de foto:

HWolVBntwbcxIEuEG5qX1fsS5ZnWEG4B.jpeg

Nou... vissen zitten dus erin.
gaat goed met ze

Planten gaan niet goed...
Plantjes gaan dood (braziliaanse klimop is geel van onder en gat in het midden van 1cm bij 1cm.
Vallisneria krijgt blauwe alg -> eraf geknipt tot kort.

Nog steeds planten die bruinig worden.
Drijfplanten beginnen al beetje te verbranden.

Dat is vervelend te horen. Geef je plantenvoeding?? Je bak draait nu 3 weken en je hebt plantjes ingebracht met wat blauwalg. Dit zal zich dus aan het uitbreiden zijn denk ik als ik het zo lees. Je waterwaarden zijn na 3 weken misschien net nog niet volop in orde en dan kan deze rotalg zich makkelijk uitbreiden. Ik zou alles waar de blauwalg opzit eruithalen of schoonmaken en dagelijks 1 emmer verversen.
Het is een vervelende alg maar geduld en doorzetten is dan wel vaak mede de oplossing.
Het licht zou ik max 8 uur laten branden op het moment.

Zie de blauwalg niet meer verder komen dus denk dat t wel weg is. Planten groeien goed maar worden wel bruinig. De drijfplanten groeien de bak uit dus kan ik t overige gwn weggooien? Vissen doen t goed
Moet ergens nog in deze maand gaan kijken voor een betta

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan