Aquascape van Bubbelkruik 2.0 (81x36x45)


Dag 1

7a1.jpg


Week 1

11a1.jpg
 
Wat ben ik verlieft op de :smitten:Limnophila Sessiliflora :iloveyou:

Niet enkel omdat die mega hard groeit :eek:
Maar vooral omdat ik zie dat die leeft!
S avonds sluit hij zijn takken en overdag zet hij die helemaal open, zo mooi om te zien!

Dag 1 geplant
8a4.jpg


Dag 3
11a2.jpg
 
Liggen er nou rood blauwe steentjes? Die breken wel een beetje het pad naar achter.
Ik had ze persoonlijk achterwegen gelaten,maar dat is smaak.

Vind je die niet mooi?! Vind het geheel juist zo perfect afmaken, hahahahaha :D:p:D
Ik vroeg me al af wanneer het iemand op zou vallen :S
En wat breng je het nog subtiel :thumbs:

Ja klopt ik heb er steentjes in gedaan, maar niet voor blijvend.
Ik wil op deze manier bekijken wat voor vissen ik erin wil.
Welke kleur vissen en garnalen mijn bak aanvullen.
Dit leek me een betere oplossing dan een partij verschillende vissen aan te schaffen :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Bov
De eerste bewoners zijn gearriveerd!!

Maak kennis met de 3 musketiers

3 musketiers.jpg


Het zijn neritina turrita (renslak) slakken.

Ben al helemaal verlieft :smitten:
Wilde er eigenlijk 2, maar ik kon weer eens niet kiezen :p
De grootste is beige met donkere vlekken.
De andere twee lijken veel op elkaar, beiden dezelfde tekening enkel is de ene met beige en de andere iets bruiner.

Ze vermaken zich opperbest en wat is de bak ineens groot als je ze aan het zoeken bent :eek::p

Uur voor moeten reiden, maar meer dan waard :smitten:
 
Vandaag is de dag, dat ik mijn vissen verwelkomen mag!

NOTE:
Voor je wild gaat op dat je in de foto's week 2 ziet staan en daarop reageert dat dat te kort indraaien is:
Ik hou met deze weken mijn herscape aan!
De bak zelf draait bijna 4 weken (as maandag 4 weken).

Na een misstap wat ik heel snel wil vergeten (te lezen in https://aquaforum.nl/threads/welke-scholenvis-voor-mijn-aquarium.166068/)
Nu, na veel onderzoek, gegaan voor de Inpaichthys kerri's!

Dusss....
Hier zijn ze dan!
Helemaal blij met mijn Kerri Club :smitten:
In de tijd dat ze aan het opwarmen waren gelijk uitgebreid de waterwaardes nog gemeten, zodat ik eventueel nog wat water kon verversen, maar deze waren allemaal perfect voor mijn cluppie dus nu kan het zakje open en kan het over wennen beginnen zodat ze over een aantal uur hun nieuwe thuis kunnen gaan verkennen!

K 1.jpg
 
Na een aantal uur water wennen, losgelaten en laten wennen aan de bak in het donker.
Nu even de rode lamp aangedaan om ze te kunnen bewonderen :smitten:

Ze zijn druk de bak aan het verkennen en lijken erg blij te zijn met alle verstop plekjes.
Waar ze, toen ze nog in de zak zaten, in paniek raakte als ik even met de zaklamp scheen om ze te controleren, zwemmen ze nu vrolijk rond en komen mij ook even vol bewondering observeren.

Zo blij met deze keus! Vind ze helemaal geweldig :smitten:

K 2.jpg
 
Na een aantal uur water wennen, losgelaten en laten wennen aan de bak in het donker.
Nu even de rode lamp aangedaan om ze te kunnen bewonderen :smitten:

Ze zijn druk de bak aan het verkennen en lijken erg blij te zijn met alle verstop plekjes.
Waar ze, toen ze nog in de zak zaten, in paniek raakte als ik even met de zaklamp scheen om ze te controleren, zwemmen ze nu vrolijk rond en komen mij ook even vol bewondering observeren.

Zo blij met deze keus! Vind ze helemaal geweldig :smitten:

Bekijk bijlage 285612
Mooi hoor! Ik vind die kleur licht ook erg mooi geeft wat minder contrast dan het blauw maar maakt het iets mysterieus
 
En dan moet ook mijn bakkie eraan geloven... ALGEN :eek:
Maar niet zomaar een alg... Blauwalg :6 (bacterie)
En ook op een vreemde plek :S Op mos in de boom, midden in de stroming (recht voor de uitstroom) :eek::S
Gelukkig maar 2 mini plukjes, maar dit is voor mij wel groot alarm en gelijk groot aanpakken die handel!
Dus...
Sponzen in mijn filter schoongemaakt, wat zag die er al mooi uit, zoo zonde :'(
Mos waar de blauwalg zat gesnoeid.
Alle dode planten resten weggehaald.
Bodem afgezogen.
Flinke waterverversing gedaan en extra Easy-Life Nitro toegevoegd.

Ook vind ik het sneu voor mijn visjes, zijn net een beetje aan het wennen en dan kom ik zo groots door de bak razen :stars:
Dus nu maar weer het licht uit en ze even bij laten komen.

Hopelijk heb ik op tijd goed groots ingegrepen en is het hiermee weer onder controle :engel:.
 
Oef dat is balen. Hopelijk heeft dit voldoende geholpen. Een black out toepassen daar wil je echt niet aan denken met al die een planten.
 

Terug
Bovenaan