Aquascape van Bubbelkruik 2.0 (81x36x45)


Wat is het toch leuk om een nieuwe scape te creëren :daisy: :smitten:
Het bedenken hoe ik het wil.
Zoeken naar de juiste spullen om de gedachten naar werkelijkheid om te zetten en dan nu bijna alles binnen!

Nadat ik de ene boeddha binnen had toch ook een andere besteld en wat ben ik daar blij mee, want dat is hem (foto doet de echte geen eer aan)!
Deze ligt al in het water vol te zuigen.

boeddha 2.jpg


Ik heb dit keer gekozen voor ouderwets bruin grind, vroeger altijd in mijn bakken gehad en blijf het toch erg natuurlijk vinden.
In mijn andere bak heb ik bruin caviar grind wat allemaal dezelfde kleur heeft, ook al is het mooi, het is toch niet natuur getrouw.

siergrind.jpg


Stenen heb ik nog van de mountain scape en ik heb nog voldoende hout over.

Morgen komen de planten binnen! Vol verwachting klopt mijn hart :D:daisy:
Zoo benieuwd!

Vandaag de bak leeg gehaald, dus morgen na mijn werk lekker aan de slag!
Heerlijk spannend enthousiast kinderlijk blij gevoel :smitten:Love it :iloveyou:
 
Planten staan erin! :daisy:
Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de kwaliteit van de planten (Aquaplantsonline.nl), ze lijken iig beter en frisser (ruiken geweldig) :daisy:dan bij mijn aquarium winkel!

Omdat deze bak op mijn slaapkamer staat en het een 50l bakje is, geen moeilijke planten genomen.
Ipv voedingsbodem heb ik de korrels van Nutrition Capsules van Tropica door de bak verspreid en geef ik JBL Ferropol vloeibare voeding (had ik bij mijn CO2 instalatie gekregen).

boeddha bak.jpg


Komende tijd uiteraard nog finetunen, maar ben tot op heden tevreden!
Wat vinden jullie ervan?
 
Ziet er goed uit! Hoe heten die plantjes voor? Die grasplukjes?
 
Leuk bakje zo, zeker ook met dat spiderwood.
 
Ziet er leuk uit hoor, dat kleine bakje!
Erg leuk idee.
Krijg er zin van om mijn garnalen bakje onder handen te nemen... ;-)
 
Ben niet zo van de beeldjes, maar vind dit dan wel weer leuk! Geen verwarming? Of heb je die verstopt. Wellicht dat een eden ook leuk is, heb je geen filter zichtbaar
 
Ben niet zo van de beeldjes, maar vind dit dan wel weer leuk! Geen verwarming? Of heb je die verstopt. Wellicht dat een eden ook leuk is, heb je geen filter zichtbaar
Als ik het goed zie; verdwijnt er nog een kabeltje achter het beeldje. Denk dat de verwarming verdekt is opgesteld ;)
 
Normaal ben ik niet zo van beelden in het aquarium. Maar deze is erg geslaagd
 
Mooi hoor , lekkere start
Bedankt, zeker gelijk een leuke start!

Bedankt! :daisy:

Ziet er leuk uit hoor, dat kleine bakje!
Erg leuk idee.
Krijg er zin van om mijn garnalen bakje onder handen te nemen... ;-)
Ik zou zeggen: 'DOEN!' :thumbs:

Ben niet zo van de beeldjes, maar vind dit dan wel weer leuk! Geen verwarming? Of heb je die verstopt. Wellicht dat een eden ook leuk is, heb je geen filter zichtbaar
Ben zelf ook niet zo van de beelden, maar kwam dit idee tegen op YouTube en was gelijk verliefd :smitten:
De verwarming zit achter het beeld.
Wat is een eden?
Zelf zat ik nog aan een buitenfilter te denken, maar weet het nog niet, met de tijd zal de javaren ook de pomp verbergen.

Als ik het goed zie; verdwijnt er nog een kabeltje achter het beeldje. Denk dat de verwarming verdekt is opgesteld ;)
Scherp opgemerkt! :thumbs: Ja de verwarming zit achter het beeld, daar heb ik ook de Limnophila Sessiliflora gepland en achter aan de zijkanten de javarens, dus met de tijd zal er hopelijk niks meer aan apparatuur te zien moeten zijn

Normaal ben ik niet zo van beelden in het aquarium. Maar deze is erg geslaagd
Bedankt voor je compliment!
Normaal heb ik hetzelfde, maar toen ik dit zag op YouTube was ik er meteen weg van!
 
Ben zelf ook niet zo van de beelden, maar kwam dit idee tegen op YouTube en was gelijk verliefd :smitten:
De verwarming zit achter het beeld.
Wat is een eden?
Zelf zat ik nog aan een buitenfilter te denken, maar weet het nog niet, met de tijd zal de javaren ook de pomp verbergen.
Eden 501 en de grotere broer de eden 511 zijn externe filters. Hier een eden 501 op een 25L bakje en ging prima voor mijn betta Henk
 
:daisy: :smitten:We hebben baby garnalen :smitten::daisy:

In zoveel opzichten een geweldig nieuws!
Het betekend dat mijn bak goed draait en er een mooie balans aan het ontstaan is!
Het betekend dat ze zich goed voelen!
En...wat is er mooier dan nieuw leven op te zien groeien in mijn eigen gecreëerde wereld :smitten:

Ik had mama drachtig gekocht en het was mij al een tijd geleden opgevallen dat ze leeg was.
De verkoper had gezegd dat ik dan in de filter moest kijken omdat vele kleintjes daar in belanden, dit vorige week al gedaan, maar kon niks vinden, dus dacht ik dat het gewoonweg mis was gelopen en/of de vissen een lekker hapje hadden gehad.

Zoals voortaan standaard stond ik vandaag weer onder het genot van een kop koffie mijn bak te bewonderen en ook al het rond kruipend en zwemmend grut.
Zoals jullie weten heb ik een aantal amano garnalen waar er een aantal groot zijn en een paar kleintjes.
Van de Neocaridina's heb ik verschillende kleuren, rood, rood/wit, bruin, blauw en die zijn standaard een stuk kleiner dan de Amano, uiteraard na het loslaten nooit meer allemaal tegelijk gezien, maar doordat ik telkens verschillende kleuren zag, nam ik aan dat ze het goed deden.
Mijn oog viel tussendoor op een tijgergekleurde garnaal, wat een mooie! Die had ik nog niet vaak gezien! Ook viel mij ineens een prachtige diep blauwe garnaal op, wauw, die komt mooi uit in dit licht, zo had ik de blauwe nog niet gezien!
Ik zie dat er een andere Neocaridina op hetzelfde mos stukje kruipt en ineens besef ik dat die diep blauwe wel heel erg klein is ten opzichte van de andere!
En dan pas valt bij mij het kwartje! Het zijn baby's!
Ze hebben het overleeft! En wat zijn ze prachtig! :smitten:

Baby Blue

baby garnaal 1.jpg


Baby Tiger

baby garnaal 2.jpg


En volgens mij heb ik ook al een mini mama gespot, maar nog niet met zekerheid.

Nu valt me ook op dat er weer een paar dikkertjes rond kruipen,! Ik verwacht dat ze drachtig zijn (of veelvraten).
Bij de eerste mama kon ik het makkelijk zien, ze had een doorschijnend buikje.
De andere heeft een donkere maar dikke buik.
Helaas weet ik nog weinig van garnalen om het nu te weten, dus gewoon weer afwachten!

Rood/Witte is mama en de dondere ervoor drachtig? of veelvraat :p

mama garnaal.jpg


Er is ook een Amano garnaal drachtig, maar ik heb geen brak water dus dat wordt niks, maar die dracht zie ik dan maar als een teken dat ook zij zich goed voelen!


Zo happy!
Zo gevochten en gehoopt op een mooie bak die goed in balans zou zijn en het lijkt gelukt! De kinderziektes lijkt overleeft te zijn!
 
Baby blue is echt prachtig.
 
Helemaal de week updaten te plaatsen!
zowel week 5 als 6.
Maar ach, lijkt toch weinig interesse te zijn, maar voor mezelf vind ik de voortgang wel fijn om te zien.

Week 0
week 0.jpg


Week 1
week 1.jpg


Week 2
week 2.jpg


Week 3
week 3.jpg


Week 4
week 4.jpg


Week 5
week 5.jpg


Week 6

week 6.jpg
 
Helemaal de week updaten te plaatsen!
zowel week 5 als 6.
Maar ach, lijkt toch weinig interesse te zijn, maar voor mezelf vind ik de voortgang wel fijn om te zien.

Week 0
Bekijk bijlage 287567

Week 1
Bekijk bijlage 287568

Week 2
Bekijk bijlage 287569

Week 3
Bekijk bijlage 287570

Week 4
Bekijk bijlage 287571

Week 5
Bekijk bijlage 287572

Week 6

Bekijk bijlage 287573
Ik vind het juist wel leuk hoor die update
 
zo een vooruitgang per week is wel goed om allerhande groeisnelheden te leren kennen
 
Ik vind het juist wel leuk hoor die update
Bedankt! Waardeer je bericht!

zo een vooruitgang per week is wel goed om allerhande groeisnelheden te leren kennen
Ja vind ik ook! Als je er boven op staat denk je soms dat niks groeit, maar als je dan zo terug kijkt zie je het wel!
ZEn zo zie ik ook dat de Bucephalandra het goed doet en goed groeit ondanks dat ik die in het grind heb staan.

Gaaf om te zien zo van week tot week!
Vind het zelf ook geweldig om de weken zo te zien en vooral de verschillen erin!
 
Grrr hoe doen jullie dat toch met die mos, bij word t alleen maar bruin en vies.

Mooie bak heb je zeg!
 
Grrr hoe doen jullie dat toch met die mos, bij word t alleen maar bruin en vies.

Mooie bak heb je zeg!
Ik heb gemerkt dat de kwaliteit van belang is.
Het mos wat ik in de winkel gekocht had ging telkens doid.
Toen via Marktplaats van een particulier besteld en weer een bakje in de winkel gehaald.
Het mos van de particulier groeit als kool, het mos van de winkel ging wederom dood
 
Vandaag weer een levering planten binnen! :daisy:
Voor zowel mijn aquascape beneden bak als voor de kleine slaapkamer bak.
Zien er weer goed uit!

planten binnen.jpg


Ook voor de slaapkamer bak een buitrenfilter gekocht.
Een Eheim classic 150 (2211).
Ideaal formaat omdat hij in de hoek achter het aquarium moest passen.

Die binnenfilter die erop zat was zo minuscuul (afmeting 11x6.5x23cm) daar vertrouw ik geen levende have mee.
Tevens werd er geadviseerd om maandelijks de filter te vervangen :eek: oké er kunnen maar weinig bacteriën in groeien, maar dan nog! Dan zou de bak het dus moeten hebben van de bacteriën die in het aquarium, in het grind en op de voorwerpen zit.
Ik heb pas nu een andere filter aangeschaft omdat ik niet zeker wist of ik er wel iets in wil doen, maar voor de balans denk ik uiteindelijk wel aan garnalen met iets.
Twijfel nog of: Guppen maar dan enkel mannen of enkel vrouwen, of een Beta man of een paar rasbora's.
Maar eerst de planten laten settelen, daar heb ik deze bak voor.


eheim filter.jpg
 
Misschien wel een investering, maar ik zou er dubbele kranen bij gekocht hebben, heel veel gemak van bij het schoonmaken van het filter (als het eens nodig is).
 
Lijkt op de foto dat er 2 knikken in je persslangen zitten.

Mvg ronald
 
Lijkt op de foto dat er 2 knikken in je persslangen zitten.

Mvg ronald
Ja klopt, zag ik ook.
Uitstroom is wel goed, maar denk dat het idd beter is die nog even aan te passen.

Misschien wel een investering, maar ik zou er dubbele kranen bij gekocht hebben, heel veel gemak van bij het schoonmaken van het filter (als het eens nodig is).
In de winkel gekocht als set, wist niet wat er bij zat.
Zal eerst eens gaan ervaren hoe ik het zo vind, aanschaffen kan altijd nog
 
En omdat het donderdag is.... Een week totaal!

Week 7

week 7.jpg


Super blij met de Bolbitis heteroclita difformis en de Bucephalandra blue green als boombladeren :smitten:
Kleine 10 dagen geleden al aangepast met de bestelling die toen binnen kwam, nu bij deze bestelling nog wat extra mee laten komen voor een directe vulling.
Zal morgen een close-up ervan maken.
De Bolbitis heteroclita difformis heb ik rechts achter geplaatst en de Bucephalandra blue green in het midden achter.
 
Gaat weer lekker! Volgens mij heb jij gewoon 10 aquaria nodig zodat je je showbak wat meer met rust laat. Althans in het verleden van je topic! Je scape staat er super bij! Geen moeite met het mos trimmen? Dat vond ik altijd lastig, gin overal tussen zitten.
 
1 woord, 4 letters

Wauw
Bedankt! :daisy: :smitten:

Gaat weer lekker! Volgens mij heb jij gewoon 10 aquaria nodig zodat je je showbak wat meer met rust laat. Althans in het verleden van je topic! Je scape staat er super bij! Geen moeite met het mos trimmen? Dat vond ik altijd lastig, gin overal tussen zitten.

Valt volgens mij best mee :p
Ik noem het fine tunen :thumbs:
Extreem rommelen doe ik niet, kijk maar naar de overzichten.
De grote aanpassingen waren in het begin de snelgroeiers die toegevoegd zijn en dan nu de veranderde boomtoppen, echter heb ik er het mos wel nog op laten zitten omdat daar de wortels van de nieuwe planten mooi in kunnen hechten.
Het mos is goed onder controle te houden, in het begin snoeide ik heel voorzichtig en herplante ik het mos, maar nu ben ik er stukke makkelijker in en knip/trim ik het af en toe bij, vooral de boom links en rechts voor die ik graag in plekjes wil houden, de bomen achter mogen in een bos groeien, daar heb ik nog maar 1x goed hoeven bij te werken.
De andere 2 bomen die nu de andere planten als bladeren hebben heb ik de vorige keer erg uitgedund voordat ik die planten erin verwerkt heb.

En... EINDELIJK!!! Er zitten nu Anubius tussen die aanslaan!!
 

Terug
Bovenaan