Aquascape van Bubbelkruik 2.0 (81x36x45)


Vandaag een dag bezig geweest met de verbouwing van mijn Boeddha bak.
Uiteraard niet alleen planten toegevoegd, maar alles eruit gehaald en de hardscape opnieuw gedaan.

Nu eindelijk tevreden en hopen dat de planten aan gaan slaan en ik een vol oerwoud mag gaan krijgen!
Deze bak is zo opgezet dat ik er niet tot nauwelijks zal hoeven snoeien, hoe overwoekerder hoe beter, dus laat ze maar groeien :daisy:
Wel de voeding aangepast.
Gaf de afgelopen weken JBL Ferropol gegeven, maar vond de planten er niet mooier op worden, nu terug naar Easy-Life Nitro, Profito en Fosfo.
Hoop dat dat beter werkt en het niet aan de verlichting ligt.
Voor de veranderde scape deden de planten die erin zaten het ook goed, dus verwacht dat dit licht voldoende is, maar je weet maar nooit.
Ook al heb ik makkelijke planten gekozen, wellicht dat door de hoeveelheid planten deze verlichting onvoldoende is.

Bak voor

boeddha bak 2.jpg


Bak NU

boeddha nieuw week 0.jpg
 
Mooi hoor!! Al vind ik de inrichting iets te symmetrisch. Asymmetrie staat natuurlijker. Wel een dikke vette compliment voor je doorpakken. Je ziet het, je haalt het en je maakt het!!
 
Gaaf hoor! Die bolbitus staat / hangt ook erg mooi
Bedankt! Vind het zelf ook een erg mooie plant.
Ik heb ze aan de zijkant tussen het hout gestoken, voorheen had ik hem van onderaf maar dan verdween hij teveel.

Mooi hoor!! Al vind ik de inrichting iets te symmetrisch. Asymmetrie staat natuurlijker. Wel een dikke vette compliment voor je doorpakken. Je ziet het, je haalt het en je maakt het!!
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt! Ik ga uit van de "natuurlijke selectie" waarbij ik verwacht dat er planten zullen gaan sneuvelen en/of het op een plek beter doen dan de andere, waardoor ik ze dan daarnaartoe kan verplaatsen en het er natuurlijker uit komt te zien.
Bedankt voor je compliment!
Het heeft wel iets langer geduurd in mijn hoofd met het idee, hoe ik het wilde en met welke materialen en vooral het vinden van het juiste beeld heeft veel tijd gekost, maar als in mijn hoofd alles duidelijk is, ja dan is alles snel gekocht :thumbs:
Hierna de eerste opzet, wat net als mijn bosbak niet ineens perfect is :p en dus over gedaan moet worden, maar nu heel tevreden en tijd om ervan te genieten (van beide bakken) :smitten:

--------------------------------------------------------------------------
Gisteren nog 2 nieuwe bewoners toegevoegd aan mijn Kerrie clubje, 2 super blue kerries, echte mini's :smitten:
Ik had maar 1 super blue tussen de gewone zwemmen, dus nu 3 super blue's en 5 gewone kerrie's, 8 in totaal!
In de aquariumwinkel hadden ze gezegd dat de Super blue's met de gewone combineren erg druk zou ogen, daarom eerst maar voor 1 gegaan, maar vind het juist erg leuk!

Op dit moment vind ik de bezetting in prima balans.
Rustig genoeg om te genieten van de scape, rond zwemmende vissen als ik van een afstand kijk en veel vertier en ontdekkingen met de garnalen als ik met mijn neus ertegen zit.
Als ik op zoek ben naar de slakken en de garnalen valt mijn oog vaak op bepaalde hoekjes en zichtlijnen in het aquarium wat het extra leuk maakt.
Bezetting:
3 neritina turrita (renslak) slakken
5 inpaichthys kerri 3 inpaichthys kerri super blue
11 Caridina Japonica garnalen
15 neocardina mix garnalen met een aantal jong! (gisteren een mini mini opgezogen bij waterverversing en terug gezet, zag er direct een Kerrie voorbij zwemmen dus of die het overleefd heeft :S)
 
Tijd genoeg om te steutelen aan de scape! Doe ik ook wel hoor verplaatsen draaien etc. Love ur passion! Keep it up!
 
Tijd genoeg om te steutelen aan de scape! Doe ik ook wel hoor verplaatsen draaien etc. Love ur passion! Keep it up!
Ja heerlijk! Dat is voor mij de hobby :smitten:
Ik ga er ook niet vanuit dat alles wat ik maar koop het direct doet, juist dat optimaliseren vind ik mooi.
Zal nog maar verder even stil houden dat ik al weer met ideeën voor de bos bak bezig ben :eek::stop:
Maar probeer me daar nog een jaartje van af te houden en anders de hardscape buiten de bak te creëren
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Ja heerlijk! Dat is voor mij de hobby :smitten:
Ik ga er ook niet vanuit dat alles wat ik maar koop het direct doet, juist dat optimaliseren vind ik mooi.
Zal nog maar verder even stil houden dat ik al weer met ideeën voor de bos bak bezig ben :eek::stop:
Maar probeer me daar nog een jaartje van af te houden en anders de hardscape buiten de bak te creëren
Haha lukt je toch niet! XD
 
Volgens mij begin je mij al goed door te krijgen :D
haha had een vermoeden;) Je bent waarschijnlijk erg creatief en dat zie je niet alleen bij je aquaria.. Ook binnenshuis zal alles zeer in balans zijn ingedeeld denk ik... Vormen, kleur, plaats
 
haha had een vermoeden;) Je bent waarschijnlijk erg creatief en dat zie je niet alleen bij je aquaria.. Ook binnenshuis zal alles zeer in balans zijn ingedeeld denk ik... Vormen, kleur, plaats
Interessant!
Nu ben ik wel heel benieuwd hoe jij denkt dat mijn huis eruit ziet!
Zoek eens een interieur plaatje op google wat jij denkt mijn huis vertegenwoordigd.
Ben benieuwd!
 
Zo iets
 

Bijlagen

  • schilderij-met-boeddha-in-goud-kleur-in-wolken---ff001518_1315_6.jpg
    schilderij-met-boeddha-in-goud-kleur-in-wolken---ff001518_1315_6.jpg
    61.2 KB · Weergaven: 102
  • Boeddha-schilderij-muur-foto-voor-woonkamer-schilderij-olieverf-doek-boeddha-muur-canvas-poste...jpg
    Boeddha-schilderij-muur-foto-voor-woonkamer-schilderij-olieverf-doek-boeddha-muur-canvas-poste...jpg
    72 KB · Weergaven: 108
Wat is er ineens net die muts.
Mos op gelegd?
Ben nu wel nieuwsgierig naar de andere kant van de camera.
 
Wat is er ineens net die muts.
Mos op gelegd?
Ben nu wel nieuwsgierig naar de andere kant van de camera.
Gaaf hè :smitten:
Ik vermoed bruin alg en het is schitterend! Lijkt wel goud!
Niks aan gedaan, gewoon vanzelf!
Heb het vermoeden omdat het zo makkelijk groeit omdat het een ruw oppervlakte is en hoog net onder het licht zit dat het optimaal is voor de alg.
Het begint nu ook op een schouderblad uit te breiden.
Ik wilde oorspronkelijk groene alg, maar vind dit veel mooier, ook omdat het een mooi contrast geeft met de groene planten.
 
Staat er mooi bij, wel leuk inderdaad een boeddha met blond haar!
 
Bak week overzicht.
Update bos bak:
Bak draait goed, planten groeien goed.
Enkel wat baard alg op de nieuwe bucephalandra, maar vermoed dat die te hoog in het licht staat, maar wil die daar houden dus neem er genoegen mee.
Aan mijn 6 kerrie's 5 Sherry's toegevoegd, erg leuke aanvulling.
Garnalen nog steeds verschillende grotes van baby's dus ook die voelen zich goed thuis.
Afgelopen week een grote snoei en schoonmaakbeurt gehouden.

Boeddha bak gaat ook goed. Zoals ik verwachte doen bepaalde planten het niet op een bepaalde plek maar daardoor ontstaat er juist een natuurlijkere beplanting.
Foto's volgt later (vergeten te maken)

Om de 2 weken overzicht (anders worden het wel een hele rij foto's.
Week 0
week 0.jpg


Week 2
week 2.jpg


Week 4
week 4.jpg


Week 6
week 6.jpg


Week 8
week 8.jpg


Week 10
week 10.jpg
 
Heel gaaf, zou wellicht alleen een andere kleur erachter doen dan blauw.. Maar is persoonlijk wellicht
Bedankt!
De achterwand is wit en kan ik middels led verlichting in diverse kleuren instellen.
Zelf heb ik hem vaak op oranje als zonsondergang, maar op foto komt blauw mooier over en omdat ik wekelijks dezelfde foto's maak zet ik hem voor de overzicht foto op blauw
 
Update Boeddha bak.

Ook daar gaat het (zoals al eerder vermeld) goed.
Zoals ik verwachte doen bepaalde planten het niet op een bepaalde plek maar daardoor ontstaat er juist een natuurlijkere beplanting.
Momenteel is het bestand
2 neritina turrita (renslak) slakken
3 Caridina Japonica garnalen
8 neocardina garnalen mix
4 Guppen (2 vandaag uit hun lijden moeten verlossen)

Week 0
boeddha nieuw week 0.jpg


week 1
boeddha nieuw week 1.jpg


week 2
Boeddha nieuw week 2.jpg


week 3
boeddha nieuw week 3.jpg


Week 5
boeddha nieuw week 5.jpg
 
gaaf die bosbak!
als ik een suggestie mag doen zou ik de onderkant van dat stuk hout links bedekken, dat oogt natuurlijker
 
Gaaf! Vind de bak met de Boeddha echt soort kunstwerk zo
 
Hier ben ik weer eens.
Zoals zo vaak gebeurt, loopt alles lekker dan vervagen de vragen.
Ook moet ik eerlijk bekennen dat ik het forum vroeger zo leuk vond omdat er opmerkingen geplaatst werden, maar tegenwoordig net als bij Facebook veel mensen enkel een "like" aanklikken en ik daar een :stom: hekel aan heb (vandaar dat ik ook niet op Facebook zit).

Maar hier ben ik, dus ik heb wat te melden :daisy:
Beide bakken draaide geweldig!
Planten groeide, geen alg, geen problemen.
Hoe? Terug naar mijn eigen gezonde verstand en natuurlijke probleem oplossers inzetten, voor alg amano garnalen en mijn renslakjes, voor de bodem schoon te houden garnaaltjes en verder weinig aan de bakken doen, vergeten lijkt de beste oplossing!
Zelfs waterwissels deed/doe ik zeer sporadisch.
De grote bak de aquascape bos bak, vond ik met de dag minder bijzonder en zelfs irritant vanwege het gepriegel om alles in shape te houden.
De laatste foto ervan is dan ook die van week 10 (zie hieronder)
Maar inmiddels had de Chrismas mos de overhand en lied ik alles maar gaan.

week 10.jpg


De bak boven, de boeddha bak is een heel ander verhaal, deze werdt met de week mooier en kon er maar geen genoeg van krijgen :love:
De jungle look was helemaal in mijn straatje!
Opzetten, bewonderen en klaar!
Week 5
boeddha nieuw week 5.jpg


Maand 5
boeddha nieuw juni.jpg


Na lang nagedacht te hebben en verschillende opties voor de beneden bak overwogen te hebben tot het besluit gekomen om ook beneden een boeddha bak te maken, ik ben nou immers vaker beneden dan boven.
Wel vond ik het pad in de bosbak mooi en wilde die erbij maken.

Na verschillende mislukte pogingen ( met veel problemen en tranen) om ook exact hetzelfde beeld te krijgen besloten om het beeld van boven naar beneden te halen en boven een ander beeld te plaatsen.

Afgelopen woensdag de verbouwing ingezet.
Hardscape
beneden boeddha 1.jpg


Resultaat
beneden boeddha 2.jpg


Ben weer helemaal gelukkig en kan mijn ogen er niet van af houden!
Bewonersbestand:
Diverse Neocaridina blauwe garnalen
10 Amano garnalen
3 renslakken
15 Neon tetra's
2 Kerri tetra's (overblijfsel)
2 Sherry barbelen (overblijfsel)

Uiteraard is de bak boven wat gehavend eruit gekomen, maar daar vandaag ook weer nieuwe planten voor geplaatst en gerangschikt, vooral de achtergrond planten moeten nog gaan groeien en het beeld mag wat gaan verweren, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ook die bak helemaal goed komt!
Nieuwe boeddha bak boven
boeddha bak boven 1.jpg


Bewonersbestand:
Diverse Neocaridina vuur garnalen
4 of 5 Amano garnalen
2 renslakken
20 Paracheirodon simulans (blauw/groene tetra's)

En sinds vandaag...
1 Betta (Bart)
Pracht van een kerel met een heel eigenzinnig karakter waar ik van niet van kan wachten om hem te leren kennen :iloveyou:
Betta Bart.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jammer van je eerdere, benedenscape. Maar als dit zo gaat worden als boven; ben niet van de beelden maar dat bij jou is dan wel weer gaaf!!
Boven inderdaad het beeld wat minder wit en dan is ie ook gaaf, zeker dat plantje in de kom :DD
 
Hierbij dan een reactie i.p.v. een like ;) Mooie unieke scapes heb je. Moet lachen om dat plantenbakje dat de boedha vast heeft op de onderste foto :DD
 

Terug
Bovenaan