Aquatlantis Fusion 120 x 40 van NicoleE


Een verstekeling in de bak, Riccia

Het groeit aan de achterwand, ook op gedeeltes waar het droog staat, dus gedijt door de luchtvochtigheid. Verwijderen is kansloos, de achterwand is zo ruw dat ik elk takje met een pincet zou moeten verwijderen, dus ik laat het maar gaan.

Jullie zien er wat kroos tussen, op de een of andere manier krijgt dat in de Fusion geen kans zich extreem te vermenigvuldigen. Ik denk teveel concurrentie van de Limnobium.

riccia.jpg




Vandaag ook een waterwissel gedaan, tijdens het vullen snel een fotootje gemaakt.
riccia2.jpg



Top, het wordt al vroeger donker dus binnenkort kunnen we weer mooie totaaltjes maken!
 
Ik ging ervanuit dat ze het kroos bedoelde, maar nogeens nader bestudeerd en zie inderdaad riccia (ik heb een kroosfobie, ooit in al mijn bakken gehad wat een ellende is dat geweest, nu alles kroosvrij gelukkig :D )
 
Lekker bezig Nicole.
Ja ook heerlijk ontspannen er zo mee bezig zijn.

Ik ging ervanuit dat ze het kroos bedoelde, maar nogeens nader bestudeerd en zie inderdaad riccia (ik heb een kroosfobie, ooit in al mijn bakken gehad wat een ellende is dat geweest, nu alles kroosvrij gelukkig :D )

:D

Er zit wel wat kroos in deze bak, tussen de limnobium, maar het wordt gek genoeg steeds minder.
 
Wellicht kun je de volgende keer wat pure carbo op de verstekeling smeren en dat even flink laten inwerken. Vaak gaan ze dan wel kapot als je dat een paar maal herhaald.
 
Even keer per week voldoende denk je?
Subliem idee van je.
 
Subliem idee van je.


Soms heb ik dat he:D:D

Ik weet wel van een lid die plantjes per ongeluk op het aanrecht in wat carbo liet liggen dat die snel doodgingen dus ik zou het tijdens verversen even flink inspuiten of insmeren en even laten inwerken. Desnoods de week erna weer.
 
Soms heb ik dat he:D:D

Ik weet wel van een lid die plantjes per ongeluk op het aanrecht in wat carbo liet liggen dat die snel doodgingen dus ik zou het tijdens verversen even flink inspuiten of insmeren en even laten inwerken. Desnoods de week erna weer.
Nou ik ben benieuwd. Op de foto is de grootste plek maar die begint nu hard te groeien. Er zit nog meer, soms maar enkele sprietjes, ook onder de steunbalk, omdat die zo breed is bij de Fusion zal ik daar wat lastig bij komen, mijn hoop is een kwastje.
 
Een verstekeling in de bak, Riccia

Het groeit aan de achterwand, ook op gedeeltes waar het droog staat, dus gedijt door de luchtvochtigheid. Verwijderen is kansloos, de achterwand is zo ruw dat ik elk takje met een pincet zou moeten verwijderen, dus ik laat het maar gaan.

Jullie zien er wat kroos tussen, op de een of andere manier krijgt dat in de Fusion geen kans zich extreem te vermenigvuldigen. Ik denk teveel concurrentie van de Limnobium.

Bekijk bijlage 256646



Vandaag ook een waterwissel gedaan, tijdens het vullen snel een fotootje gemaakt.Bekijk bijlage 256647


Top, het wordt al vroeger donker dus binnenkort kunnen we weer mooie totaaltjes maken!
Mooie bak, Nicole! Ik zie uit naar de totaaltjes!
 
Mooie bak, Nicole! Ik zie uit naar de totaaltjes!
Dankjewel

Ik heb het licht maar tot 20.30 op volle sterkte, dus het duurt nog een paar weekjes voordat ik een mooi totaaltje in het donker kan maken, maar heel lang zal dat niet meer duren vermoed ik. Het is nu immers al om 21 uur donker.
 
Dankjewel

Ik heb het licht maar tot 20.30 op volle sterkte, dus het duurt nog een paar weekjes voordat ik een mooi totaaltje in het donker kan maken, maar heel lang zal dat niet meer duren vermoed ik. Het is nu immers al om 21 uur donker.
Nou, misschien is het ook leuk om juist niet alles in volle lichtsterkte te fotograferen? Mijn bak verminderd al om 18:00 uur de lichtintensiteit. 's Avond om bijvoorbeeld 22:00 uur wordt mijn licht wat meer blauwig wat voor een plaatje best leuk is. In mijn foto boek staan trouwens wel foto's zo door de dag. Maar goed, dat is maar gewoon een mening hoor!
 
Ik snap wat je bedoelt, ik vind dat gedempte licht ook mooier, maar ik heb dan zoveel last van reflectie (1/3 van de bak) dat het niks gaat worden. Daarom dat ik de laatste tijd de foto's schuin van voren maak in plaats van recht voor de bak.

Ik kijk 's avonds naar een bak met 4% van de lichtsterkte, dat vind ik erg mooi. Alleen foto's worden dan wel erg korrelig vind ik, maar ik zal eens proberen hoe dat uitpakt. De camera van mijn telefoon compenseert het zwakke licht vrees ik.
 
Gisteren het stuk hout met de Anubias barteri die ook bonte bladeren produceert.
De bladeren komen van een vertakking van de hoofdrizoom.

Inmiddels zijn het 5 bladeren, eentje niet zichtbaar op de foto en de kleinste die zichtbaar is heeft minimale tekening.
Onder water lijkt het lichtgroen geel.

bont1.jpg



bont2.jpg





En dan groeien op een andere vertakking bladeren die helemaal lichtgroen zijn.
bont3.jpg
 
Leuk zo die opstelling, en nog genoeg ruimte over voor een paar hangplanten aan de muur :D
 
Als het zou passen dan ging er weer een bakje met overloop aan de achterwand voor Epimpremnum aureum, maar helaas is mijn achterwand te dik.
 
Ja kan m altijd nog omruilen toch? zou ik wel doen iig.
Poeh, dan moet ik de hele bak leeghalen, terwijl hij nu goed draait. Eigenlijk zie ik dat niet zo zitten.
Mocht ik ooit het bestand veranderen (dan denk ik momenteel aan sluiers) dan moet de bak toch leeg en zal ik het doen zonder er over na te denken doen.

Ik zie het leeghalen van de bak nu echt niet zitten. Begint eindelijk naar mijn zin te worden.

Edit: op korte termijn geen plannen hoor om het bestand te veranderen, veel te leuk dit.
 
Zo'n kast had ik aanvankelijk ook, de ruimte indeling vond ik niet geweldig. Niet zo heel lang geleden had een plaatselijke dierenwinkel een nieuw type kast van Juwel, bedoelt voor een Rio 180 in de aanbieding. Die staat nu onder mijn aquarium en bevalt veel beter. Zo'n bak overzetten bleek heel gemakkelijk; na het in elkaar zetten van de nieuwe kast heb ik deze voor mijn aquarium gezet. Uit mijn aquarium heb ik zoveel water gehaald dat het mogelijk was om de bak te verschuiven van de ene op de andere kast. De kasten blijken nl. exact gelijk qua hoogte zijn. Dit ging echt van een leien dakje! Toen was het een kwestie van het oude kastje achter weg te halen en de hele zaak weer op de plek te schuiven. Daarna weer water bijvullen én klaar!

M4022573501131_2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Poeh, dan moet ik de hele bak leeghalen, terwijl hij nu goed draait. Eigenlijk zie ik dat niet zo zitten.
Mocht ik ooit het bestand veranderen (dan denk ik momenteel aan sluiers) dan moet de bak toch leeg en zal ik het doen zonder er over na te denken doen.

Ik zie het leeghalen van de bak nu echt niet zitten. Begint eindelijk naar mijn zin te worden.

Edit: op korte termijn geen plannen hoor om het bestand te veranderen, veel te leuk dit.

Hoeft niet geheel leeg natuurlijk.
hardcape eruit, planten eruit, water voor 90-95% laten zakken en je kan m met 2 man sterk van de ene op de andere kast zetten.
Goed makkelijk is anders maar het is mogelijk :)

PS: Sittard is mij te ver dus ik kom je niet helpen :D
 

Terug
Bovenaan