Aquatlantis Fusion 120 x 40 van NicoleE


OK wat geknutseld aan de bak.

Slechte delen waternavel weggeknipt, goede terug geplant. (Links van de kernreactor, achter de Anubias nana)

De linker hygrophila heel laag gemaakt. Zag er meteen beter uit. Maar omdat er bij de rechter ook wat slecht blad zat die ook meteen onder handen genomen, wel iets hoger gelaten dan de ander. De rechter laat ik de hoogte in gaan, de linker houd ik laag en kijk eens hoe me dat bevalt.

Totaaltje
maker over 300718 totaaljpg.jpg





maker over 300718.jpg





En terwijl ik bezig was vond ik nog een verrassing in de bak. Ik had een moederplant Anubias barteri gekocht. Het was volgens mij echt maar 1 plant en alle bladeren waren groen. En wat schets mijn verbazing, onder het groene blad verstopt... 2 bonte bladeren! Waaw, ik wil wel een hele bonte plant!
variegated.jpg
 
Wauw wat is jouw bak mooi!!
Dankjewel :bloos:

Ik ben zelf nu toch ook wel aardig tevreden, is wel eens anders geweest. Ik mis wel het rood maar ik heb heel zwak licht, van nature weinig CO2 in de bak en nog niet toe aan een CO2 installatie, gaat wel komen hoor :)

Met stukjes en beetjes komen we er wel he? En dan af en toe wat ideeën aangedragen krijgen van andere leden, ben ik heel blij mee.
 
Nog wat typische blaadjes aan mijn Anubias barteri ontdekt. Nu zijn ze helemaal wit. Een voedingstekort lijkt me onwaarschijnlijk omdat er zich ook 3 grote bladeren aan het ontwikkelen zijn die gewoon bladgroen laten zien.
Het gros bevindt zich boven het hout, er is onder het hout ook nog een stukje van een (zo goed als?) wit blad te zien.

Volgende week toch eens het hout eruit halen en de uitlopers beter bekijken, kan ik gelijk dat touwtje weghalen.

witte blaadjes.jpg
 
Ziet er in iedergeval wel gewoon gezond uit, lijkt mij niet dat dit een voedings tekort is inderdaad
 
Zoals gezegd, ik zal van de week of anders met het volgende onderhoud dit stuk hout er eens uithalen want ik ben onderhand toch ook wel heel nieuwsgierig of het 1 rizoom is en waar de witte/bonte bladeren vandaan komen.
Ik denk dat het stukje rizoom met witte bladeren kan groeien omdat het vast zal zitten aan de grote rizoom, die met de grote groene bladeren. Zonder groen chlorofiel geen energie, geen groei, dus moet dat ergens anders vandaan komen.
 
Voor mijn avatar maakte ik een aantal foto's. Niet makkelijk als de vissen denken dat ze eten krijgen.

De foto van de avatar was nog de beste maar als avatar is hij denk ik sterk gecomprimeerd.

Hier is hij in het 'groot'... Het is een uitsnede.
Daaronder de andere 'betere' foto's.
De beschadigde buikvin van een van de mannen is nooit meer terug gegroeid.


avatar2.jpg





avatar.jpg





avatar3.jpg





avatar4.jpg


avatar5.jpg
 
Supermooie bak en bewoners Nicole. Hoeveel diamant goerami's zitten daar eigenlijk in ?
 
Erg mooie foto s Nicole.

Mooie foto’s van dito vissen.


Daar kan je met plezier naar kijken Nicole.

Mooie foto's hoor en een hele mooie bak.


Dankjewel allemaal

Supermooie bak en bewoners Nicole. Hoeveel diamant goerami's zitten daar eigenlijk in ?

Dankjewel Johnny. Er zitten 2 mannen en 3 vrouwen in.
 
Dankjewel Mike


Geen enkel probleem Johnny.
Ben deze namiddag met de vrouw naar een aquazaak geweest en daar heb ik deze bak die jij hebt Nicole zien staan en das echt wel een supermooie bak en bak en kast samen was zo'n 1150 euro.
 
Ben deze namiddag met de vrouw naar een aquazaak geweest en daar heb ik deze bak die jij hebt Nicole zien staan en das echt wel een supermooie bak en bak en kast samen was zo'n 1150 euro.
Ja het zijn geen goedkope bakken. Ondanks dat het originele meubel prachtig is heb ik het bestaande Juwel Meubel gehandhaafd. Soms toch wel spijt van, met het originele meubel is het zoveel strakker. Maar er hangt ook een prijskaartje aan.

Alleen het filter dat wordt meegeleverd slaat op niks. Dat is een biobox, vergelijkbaar met het filter van Juwel - met het verschil dat ze werken met cassettes en bv de sponzen niet goed zijn uit te knijpen. Waardeloos. Ik heb hem geen eens uitgepakt.
 
Ja het zijn geen goedkope bakken. Ondanks dat het originele meubel prachtig is heb ik het bestaande Juwel Meubel gehandhaafd. Soms toch wel spijt van, met het originele meubel is het zoveel strakker. Maar er hangt ook een prijskaartje aan.

Alleen het filter dat wordt meegeleverd slaat op niks. Dat is een biobox, vergelijkbaar met het filter van Juwel - met het verschil dat ze werken met cassettes en bv de sponzen niet goed zijn uit te knijpen. Waardeloos. Ik heb hem geen eens uitgepakt.
Dat zou zeker niet mogen vind ik voor zo'n hoog bedrag.
 
Dat zou zeker niet mogen vind ik voor zo'n hoog bedrag.
Tja wat doe je er aan. Ik heb gevraagd of de bak ook zonder dat filter geleverd kon worden maar dat ging niet.
Blijkbaar wil de farbrikant nog wat extra's verdienen aan de verkoop van de cassettes. Mij niet gezien. Moet dat ding eens op marktplaats zetten.
 
Tja wat doe je er aan. Ik heb gevraagd of de bak ook zonder dat filter geleverd kon worden maar dat ging niet.
Blijkbaar wil de farbrikant nog wat extra's verdienen aan de verkoop van de cassettes. Mij niet gezien. Moet dat ding eens op marktplaats zetten.
Zakkenvullers zijn het pffff groot gelijk dat je het op MP zet en hopelijk raak je er vanaf he.
 
Tja wat doe je er aan. Ik heb gevraagd of de bak ook zonder dat filter geleverd kon worden maar dat ging niet.
Blijkbaar wil de farbrikant nog wat extra's verdienen aan de verkoop van de cassettes. Mij niet gezien. Moet dat ding eens op marktplaats zetten.

Heb ik destijds gedaan. Was best snel verkocht. Had de box met heater verkocht.

Voor een kleiner aquarium is het best een mooie oplossing. Verwarming is ook uit het zicht.
Alleen die boxjes. Daar moet je wat op verzinnen.
 
Heb ik destijds gedaan. Was best snel verkocht. Had de box met heater verkocht.

Voor een kleiner aquarium is het best een mooie oplossing. Verwarming is ook uit het zicht.
Alleen die boxjes. Daar moet je wat op verzinnen.
Ik moet er gewoon eens werk van maken, heb nog een kleinere versie liggen ook.
 
Heb de mijne ook nog liggen, al eens op mp gehad, compleet. Maar geen biedingen.
 
Heb de mijne ook nog liggen, al eens op mp gehad, compleet. Maar geen biedingen.
Ik zal jullie tzt wat laten weten. Er moet maar net iemand zijn die een filter nodig heeft en dit ook nog ziet zitten.
 

Terug
Bovenaan