Aquatlantis Fusion 120 x 40 van NicoleE


Ik ken die nieuwe kasten inderdaad Ben, maar als ik dan toch aan de slag ga komt er ook meteen een Aquatlantis kast.
De nieuwe Juwel kasten zijn inderdaad veel mooier.
 
je kan m met 2 man sterk van de ene op de andere kast zetten
Niet als de bak weer op dezelfde plek moet komen. Alhoewel daar om heen te werken is.

Zie het gewoon echt niet zitten als ik me bedenk hoe lang ik hier bezig ben geweest om met de ongelijke vloer de bak waterpas te krijgen.
 
Hoeft niet geheel leeg natuurlijk.
hardcape eruit, planten eruit, water voor 90-95% laten zakken en je kan m met 2 man sterk van de ene op de andere kast zetten.
Goed makkelijk is anders maar het is mogelijk :)

PS: Sittard is mij te ver dus ik kom je niet helpen :D
Zie hierboven, het is echt nog veel gemakkelijker te doen! Niets, behalve het water, hoeft uit de bak.
 
Leuke foto's allemaal Nicole en ik vind het nog meevallen wat kamerplanten betreft eigenlijk! ;)
Dit is de achterkant van de kamer, die is vrij donker dus daar staat niet zoveel. Er staat meer in het voorste gedeelte en in een extra kamer.
 
Omdat ik zo geniet als de Corydoras eten. Heel af en toe voer ik Tabimin en de andere vissen hangen dan boven de Cory's om het stof dat van de tablet afkomt weg te smikkelen.



Uitzicht vanachter mijn bureau.
oktober2.jpg







Totaaltje
Ik heb vandaag de HN naar rechts verplaatst, de Anubias barteri ook. In de hoek er voor staat de Hygrophila (oeps, wel erg kort geknipt) om de verwarming uit het zicht te halen. Helaas verdwijnen dan ook de bonte bladeren van de Anubias uit zicht.
Waar de HN staat stond Hygrophila corymbosa, maar ik wilde de HN graag vrij hebben staan dus de Hygro eruit.

De waternavel wil niet echt, ik zou graag willen dat die het gat in het midden wat gaat opvullen. Hij groeit gewoon erg langzaam. Misschien woensdag nog een plantje erbij halen.
Voor de waternavel staan ook nog twee nieuwe stekken van een Echino, lastig te zien op de foto hoor.

In het verplaatsen van de HN had ik me lelijk vergist. Ik kreeg hem niet meer vast in de bodem omdat hij wilde drijven. Uiteindelijk heb ik de helft van de stengels verwijderd en hem met een steen op de wortels kunnen verankeren.

Een grote pluk javamos dat mooi de verwarming camoufleerde heb ik eruit gehaald. Ik ga toch voor de Hygro als camouflage.
oktober.jpg





Linkerhoek
Met daar echts de waternavel en ervoor de stekjes van de Echino.
oktober1.jpg
 
Prachtig mooi allemaal Nicole!
Dank je John, met stukjes en beetjes bouwen we verder he?
De planten doen het ook erg goed, bijna geen alg, alleen op de stengels van de HN,daar waar ze horizontaal liggen (in de stroming).

Mooie schone en heldere bak hoor.
Dank Albert. Ik vond hem niet eens zo heel helder omdat ik kort er voor nog even in het zand had staan dabben :D
Maar inderdaad, het water is mooi doorzichtig, zonder kleur en zonder zweefvuil (en ik gebruik geen watten op het moment).

Heel mooi Nicole! Altijd leuk om de vissen zo te zien zoeken:)
Dank je Thea, vind ik ook, voedertijd is toch altijd wel een hoogtepunt voor mij. Blijft een genot om naar te kijken.
 
Mooie bak, en corydorasjes is ook één van mijn favoriete visjes.
Dank je Antje. Ja zo eenvoudig, komen zo veel voor, maar ze blijven bij mij ook favoriet. Ik geloof dat ik in al die jaren nog geen bak zonder gehad heb.
 
Ik denk dat het ook komt door hun aandoenlijkheid en lompheid, ze trekken zich werkelijk niks aan van de andere vissen en denderen overal doorheen :D
Of misschien zijn ze gewoon een beetje dommig, maar ik vermoed dat jij het bij het rechte eind hebt hoor.
 
Omdat ik zo geniet als de Corydoras eten. Heel af en toe voer ik Tabimin en de andere vissen hangen dan boven de Cory's om het stof dat van de tablet afkomt weg te smikkelen.
Dat doen ze hier inderdaad ook. Erg leuk om te zien. Welke soorten heb je zwemmen?
 
Dat doen ze hier inderdaad ook. Erg leuk om te zien. Welke soorten heb je zwemmen?
De aeneus. Zo ver ik weet zijn de albino's ook aeneus. Ik weet dat het verschil aan de rugvin te zien is maar heb er nooit echt naar gekeken.
Toen ik de vissen een tijd in de kuip heb moeten houden en overhaast deze bak heb opgestart ben ik een paar Corydoras verloren. Een tijd terug stonden de albino's op marktplaats als zijnde aeneus, en heb daar de groep weer mee aangevuld. Geen spijt van gehad. Ze liggen meer aan het glas en vormen een mooi contrast met de planten. Had niet verwacht dat ze ook op de witte bodem zo goed zouden uit komen.

Ik herinner me inderdaad jouw foto en filmpje nog. Blijft fantastisch om te zien!
 
Omdat ik zo geniet als de Corydoras eten. Heel af en toe voer ik Tabimin en de andere vissen hangen dan boven de Cory's om het stof dat van de tablet afkomt weg te smikkelen.



Uitzicht vanachter mijn bureau.
Bekijk bijlage 258611






Totaaltje
Ik heb vandaag de HN naar rechts verplaatst, de Anubias barteri ook. In de hoek er voor staat de Hygrophila (oeps, wel erg kort geknipt) om de verwarming uit het zicht te halen. Helaas verdwijnen dan ook de bonte bladeren van de Anubias uit zicht.
Waar de HN staat stond Hygrophila corymbosa, maar ik wilde de HN graag vrij hebben staan dus de Hygro eruit.

De waternavel wil niet echt, ik zou graag willen dat die het gat in het midden wat gaat opvullen. Hij groeit gewoon erg langzaam. Misschien woensdag nog een plantje erbij halen.
Voor de waternavel staan ook nog twee nieuwe stekken van een Echino, lastig te zien op de foto hoor.

In het verplaatsen van de HN had ik me lelijk vergist. Ik kreeg hem niet meer vast in de bodem omdat hij wilde drijven. Uiteindelijk heb ik de helft van de stengels verwijderd en hem met een steen op de wortels kunnen verankeren.

Een grote pluk javamos dat mooi de verwarming camoufleerde heb ik eruit gehaald. Ik ga toch voor de Hygro als camouflage.
Bekijk bijlage 258609




Linkerhoek
Met daar echts de waternavel en ervoor de stekjes van de Echino.
Bekijk bijlage 258610

Het ziet er goed uit, Nicole!
 

Terug
Bovenaan