Dubai 80 (Killerfish)


Waaw, wat een prachtige Betta! En inderdaad een zeer goed gelukte foto.
 
Hele mooie updates zo te zien! En je laatste foto tjeh je Betta is gewoon prachtig!!!
 
Waaw, wat een prachtige Betta! En inderdaad een zeer goed gelukte foto.
Wou foto's maken van de andere vissen (die update volgt morgen via de computer, vandaag al de hele dag ah werk) en meneer moest en zou op de foto. Meer toeval maar super blij dat die er zo vlijmscherp opstaat en mooi showend :smitten:

Hele mooie updates zo te zien! En je laatste foto tjeh je Betta is gewoon prachtig!!!
Is zijn geld steeds meer waard aan het worden :D
 
Even een update in 2 delen. Het eerste over de techniek en plantenwissel die heeft plaatsgevonden, de tweede over wat van de bewoners.

De bak maar even aangepakt en het grote filter linksachter eruit gehaald. Was niet tevreden met deze hoek en de vallisneria wouden ook niet echt de lucht in (of nouja, wouden überhaupt niet in de bodem blijven zitten). De unit vervangen door een crea oplossing, omdat ik de intake van het filter alleen in een doorzichtige variant had. Nog wel een zwart korfje van een eerder project en met wat andere materialen een zwarte intake kunnen maken. Valt het wat minder op
Foto heeft wat weerspiegeling, maar met de lange dagen lukt me dit niet anders in deze bak. De linkerhoek krijg ik hopelijk vol met vallisneria als dit eenmaal aanslaat, maar dit heeft dus even tijd nodig.
Wat betreft de opvallende thermometer, ik ben in mijn mini-dubai wat aan het uittesten (foto's en uitleg daar). Als dit lukt gaat dat ook in deze bak gebeuren om deze te verstoppen.
20180731_130924.jpg


Ook de uitstroom zit nu anders. Heb beide nu achter het stuk hout weggewerkt. En als je klept dan niet meer dicht past, zorgen we er wel voor dat het past :D
20180730_132305.jpg
20180801_131359.jpg


De linker uitstroom op de foto zit hoger in de bak en de rechter uitstroom wat lager zodat ze onder elkaar door het water weer in de bak brengen, hopelijk te zien op de volgende foto. Zal bij de volgende waterwissel een wat duidelijk beeld geven als dit niet zo duidelijk is. Nu zie je ze van de voorkant ook niet zitten, wat ik wel mooi vind. Wat minder zichtbare techniek in de bak. Ook de thermostaat hangt namelijk achter dit holle stuk en heeft zo voldoende doorstroming.
20180730_144242.jpg
 
Mooi bak! Dat stuk hout is een neppert? Zou je van de de voorkant in elk geval niet zeggen. Of is hij echt?
Espei komen mooi uit in deze bak en de Betta knalt eruit!
 
En natuurlijk ook even een keer foto's van de bewoners.

Om te beginnen met de nieuwe aanwinsten. Deze gingen doordat ik aan het rommelen was met zijn allen aan de rechterkant zitten. Mooi fotomoment
20180730_140103.jpg

6 vd 7 in deze hoek met op de achtergrond nog een korfje.. Die moest dus nog uit het water net als het glas wat wel een schoonmaak kan gebruiken. Ik heb daarbij dit glas en de achterkant nooit helemaal 100% schoon zodat deze vriendelijke beestjes ook nog wat te eten hebben.
20180730_140113.jpg


Mijn ringbandjes doen het ook super. Deze gemaakt onder alleen de ledstrip en kreeg hem mooi scherp op de foto. Vooral de buikvinnen bij de mannen worden echt giga en prachtig blauw. De vrouwtjes zijn wat minder op kleur, maar maken wel dat de mannen zich des te mooier showen
20180731_103521.jpg
20180731_103552.jpg
20180731_103723.jpg


De lonely riesei is ook een stuk minder schuchter nu. Kreeg hem destijds niet snel gevangen en wou hem de stress niet geven dus mocht mooi blijven en schoolt en kleurt prima samen met de espei en hengeli die verder in de bak zwemmen
20180731_131023.jpg


De grote school en het drietal goerami's doen het meer dan prima
20180731_130950.jpg
20180731_130955.jpg
20180731_131217.jpg


En ja, dit was het moment dat meneer er zich mee kwam bemoeien en ik de mooie foto kon maken uit een eerder post
20180731_131226.jpg


De rode vinnen bij de dwergknorren zijn prachtig om te zien en vooral hier ook bij de vissen moooi op de foto. De blauwe gloed hebben ze vooral als ze op een bepaalde manier onder het licht zwemmen en maakt de vissen ware parels van de bak
20180731_131231.jpg


En last but nog least mijn corydoras. Still the favorites of the tank met hun contrast tussen de planten. Soms wat schuwer dan anders maar ze laten zich gelukkig steeds meer zien
20180731_140628.jpg
20180731_140641.jpg


20180731_131023.jpg
 
Prachtige foto's! Vissen staan er volgens mij op hun mooist op, goed gelukt!
Met wat voor camera maak jij deze foto's?

En wat hebben de Oto's lekkere dikke buikjes.
 
Mooi bak! Dat stuk hout is een neppert? Zou je van de de voorkant in elk geval niet zeggen. Of is hij echt?
Espei komen mooi uit in deze bak en de Betta knalt eruit!
Yup, dat hout is echt nep. Is ooit deel geweest van een volledige 3d holle achterwand maar deze was me al snel te licht van kleur. Vind een donkere achtergrond met een donkere bodem mooier dus de slijptol in de achterwand gezet met dit als resultaat destijds. Hier, en de post eronder, is te zien dat de wand echt hol is en dat alles er goed achter te verstoppen is. Hij is een tijdje uit de bak geweest maar miste hem toch wel. De vissen en alles kan er mooi achter en onder verstoppen, zowel rond de bodem als hoger, en het vult toch de bak wat meer. Voordeel is dat het ook niks afgeeft zoals het hout bij mij destijds wel het geval was. De vissen knallen nu, zeker met de zwart geverfde achterwand, ook mooi uit de bak en doen het goed onder de lampen en met de voeding die ik heb. Felle kleuren en een vrolijke, maar toch rustige bak waar ik echt super tevreden mee ben. Zeker als de planten allemaal wat gegroeid zijn is het niet een bak die ik snel anders zou maken denk ik.
 
Prachtige foto's! Vissen staan er volgens mij op hun mooist op, goed gelukt!
Met wat voor camera maak jij deze foto's?

En wat hebben de Oto's lekkere dikke buikjes.
De oto's eten inderdaad goed en zijn druk de hele dag door de bak aan het rondzoeken en overal op aan het eten. De rest van de vissen doen het ook goed en heb ze mooi op de foto gekregen inderdaad. Nu moet ik zeggen dat dat ook goed gaat met de camera, welke gewoon van mijn telefoon is. De galaxy s9plus
 
Ik heb nu een Apple maar ik neig steeds meer naar de Samsung omwille van de foto's. De S8 maakt ook al prachtige foto's.
Ik ben altijd al van de samsung geweest en heb nog nooit Apple gehad, puur vanwege het feit dat ik altijd tevreden ben geweest over samsung en zeker vanwege de foto's. Naar mijn mening is het toch echt wel een merk die altijd goede camera's heeft, dat had ik ook bij mijn vorige s7 al. Ook vooral omdat de camera's in het donker strakke foto's maak, als ik ze vergelijk met die van mijn broertje, welke ook enorm Applefan is :D

edit; tis dat je niet om de hoek woont anders was ik met alle plezier eens langsgekomen zodat je foto's kon vergelijken van je eigen bak..
 
Ik ben altijd al van de samsung geweest en heb nog nooit Apple gehad, puur vanwege het feit dat ik altijd tevreden ben geweest over samsung en zeker vanwege de foto's. Naar mijn mening is het toch echt wel een merk die altijd goede camera's heeft, dat had ik ook bij mijn vorige s7 al. Ook vooral omdat de camera's in het donker strakke foto's maak, als ik ze vergelijk met die van mijn broertje, welke ook enorm Applefan is :D

edit; tis dat je niet om de hoek woont anders was ik met alle plezier eens langsgekomen zodat je foto's kon vergelijken van je eigen bak..
Ik koos voor een iPhone omdat ik ook een iPad heb (waar ik erg tevreden over ben), na mindere ervaring met een Acer tablet. Dan is het wel fijn hoe je bestanden en foto's kunt delen zonder poespas. Maar goed, met wat andere software en een omweg zal dat tussen Apple en Android ook kunnen.

Voor de rest ben ik wel erg tevreden over de iPhone hoor en ik ben van plan er nog lang mee te doen. Maar mijn keus voor de toekomst is eigenlijk wel gemaakt.

Ja wij wonen inderdaad niet echt in elkaars buurt!
 
Ik koos voor een iPhone omdat ik ook een iPad heb (waar ik erg tevreden over ben), na mindere ervaring met een Acer tablet. Dan is het wel fijn hoe je bestanden en foto's kunt delen zonder poespas. Maar goed, met wat andere software en een omweg zal dat tussen Apple en Android ook kunnen.

Voor de rest ben ik wel erg tevreden over de iPhone hoor en ik ben van plan er nog lang mee te doen. Maar mijn keus voor de toekomst is eigenlijk wel gemaakt.

Ja wij wonen inderdaad niet echt in elkaars buurt!
Dat is ook de reden dat mijn broertje van de Apple is; tis een ICT-er en alles werkt naadloos samen met zijn eigen laptop-telefoon en werkspul
 
Ik vind die hout constructie mooi waarachter alle apparatuur is weggewerkt. Je krijgt echt het idee dat je ergens in de tropen onder water aan het kijken bent.
 
Helaas in deze bak wat minder nieuws. Gisteren gevoerd, zoals normaal, en alles dook gelijk op de tabletten. Wel viel me op dat 1 van de goldstripes erg vaal en zonder kleur was. Viel me het begin van de week al wel op dat die iets minder kleur kreeg, maar veel aan het werk geweest en eigenlijk in de tijden dat de verlichting aan is, dus niet heel erg in de gaten kunnen houden. Wel met het tellen telkens alle corydoras gezien en het was alleen deze ene, dus niet veel er achter gezocht. Gisteren viel me dus op dat de kleur best wel wat minder was geweest, ondanks dat deze net zo enthousiast door de bak zwom als de rest. Vanmorgen dan ook een overleden cory gezien, met het vermoeden dat het deze vis is. De rest zwemt nog allemaal vol op kleur door de bak, dus zal hopelijk gewoon iets van deze ene vis zijn. Komende dagen de bak in ieder geval even goed in de gaten houden. Op onderstaande foto's het vreetfestijn, waarop de kleurloze ook wel te zien is.

rechts tegen het glas naast de gastromyzon
20180806_173213.jpg


Rechts boven de oto, bijna wegvallend tegen de achterwand
20180806_173229.jpg


Links tussen gastromyzon en oto
20180806_173234.jpg
 
Kleine update met een kleine verandering van de bak. Naast de waterwissel gelijk het strandje even netjes gemaakt. De oto's doen het goed en hebben de buikjes nog lekker dik
20180820_132233.jpg
20180820_132237.jpg
20180820_132250.jpg
20180820_132300.jpg
 
Vissen voeren blijft een hobby. Zeker als je corydoras dan op de tablet afschieten en de rasbora erachter in de stroming gaan hangen om daar de rest op te eten wat los is gekomen :D
Filmpje begon heel leuk, maar de corydoras wisten het tabletje al snel naar de achtergrond te werken. Vissen daarom wat minder allemaal in de rij, maar toch leuk om te delen. Was wat te laat met filmen :oops:
20180824_123248.jpg


 
Dit blijft inderdaad mooi om te zien. Leuk dat je het gefilmd hebt.
Welke tablet voer jij aan de Corydoras?
 
Dit blijft inderdaad mooi om te zien. Leuk dat je het gefilmd hebt.
Welke tablet voer jij aan de Corydoras?
De tabletten van @Ludger, de dierlijke tabletten. Zowel de corydoras als alle andere bewoners zijn hier dol op. Daarnaast krijgen de garnalen en oto's uiteraard nog plantaardige voeding en voer ik bij met een mix van, voornamelijk, dierlijke voeding. Deze mix is ook van www.voervoorvis.nl en bestaat uit de premium vlokken en het krill vlokvoer zodat de rode kleur van de vissen meer naar voren komt. En gezien de kleuren van mijn vissen; zit dat wel goed :D Had voorheen altijd de merken als tetra enzo, maar ben hier ook meer dan tevreden over.

Mooie video is dit Mike.
Tnx!
 
De tabletten van @Ludger, de dierlijke tabletten. Zowel de corydoras als alle andere bewoners zijn hier dol op. Daarnaast krijgen de garnalen en oto's uiteraard nog plantaardige voeding en voer ik bij met een mix van, voornamelijk, dierlijke voeding. Deze mix is ook van www.voervoorvis.nl en bestaat uit de premium vlokken en het krill vlokvoer zodat de rode kleur van de vissen meer naar voren komt. En gezien de kleuren van mijn vissen; zit dat wel goed :D Had voorheen altijd de merken als tetra enzo, maar ben hier ook meer dan tevreden over.


Tnx!
Dank u :)

Ik moet over een maandje of twee nieuw voer aanschaffen en was van plan dat bij Ludger te doen. Ik had al naar de tabletten gekeken en vermoedde al dat het deze waren. Vlok voer ik niet graag maar misschien moet ik het nog eens proberen.
 
Gebruik ze ondertussen al een hele tijd en ben er meer dan tevreden over. Gebruik eigenlijk vlok voor de oppervlaktevis, maar ook de rest is er dol op. Nu ben ik wel zo'n type dat de vlokken gelijk bewerkt met een schaar als ik ze heb ontvangen, zodat alles al wat kleiner/verkruimeld is als ik het dan moet voeren. Snap je wat ik bedoel? Anders ga ik het even anders uitleggen met wat foto's:D
 
Gebruik ze ondertussen al een hele tijd en ben er meer dan tevreden over. Gebruik eigenlijk vlok voor de oppervlaktevis, maar ook de rest is er dol op. Nu ben ik wel zo'n type dat de vlokken gelijk bewerkt met een schaar als ik ze heb ontvangen, zodat alles al wat kleiner/verkruimeld is als ik het dan moet voeren. Snap je wat ik bedoel? Anders ga ik het even anders uitleggen met wat foto's:D
Foto's! Filmpje! Hahaha, nee ik snap wat je bedoelt.
Ik zal er even een tijdje wat mee bestellen maar eerst door mijn huidige voorraad heen.
 

Terug
Bovenaan