Aquatlantis Fusion 120 x 40 van NicoleE


Heb je daar een foto van, ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.

Zal eens moeten kijken voor een betere foto.
Nu heb ik enkel een zeer slechte kwaliteit (gsm-)foto van het onderaanzicht:

20181021_161813.jpg


Dat dimt als geen ander!
LoL
 
Het is wel een leuk plantje maar bij het snoeien krijg je allemaal kleine stukjes die gaan ronddrijven

Gewoon een (vliegend) tapijt laten vormen op de oppervlakte en niet in knippen, hé! Ik trek daar nu en dan eens een stuk af en de rest blijft precies vrij goed samenhangen...
 
Gewoon een (vliegend) tapijt laten vormen op de oppervlakte en niet in knippen, hé! Ik trek daar nu en dan eens een stuk af en de rest blijft precies vrij goed samenhangen...

Maar het groeit dus ook op de bodem of op hout. Of op zo rondje wat onderin potjes zit?

Zou je een pluk op kunnen sturen?
 
Maar het groeit dus ook op de bodem of op hout. Of op zo rondje wat onderin potjes zit?
Ja en je kunt het ook opbinden, maar als het te groot wordt dan komt het los en gaat het drijven. Je moet het dus wel bijhouden als je het onderwater laat groeien.
 
Maar het groeit dus ook op de bodem of op hout. Of op zo rondje wat onderin potjes zit?

Ik gebruik het zelf eigenlijk enkel als drijver maar ik zie geregeld scapes met riccia op de bodem passeren.
Er zijn dacht ik van die "moss dome" dingetjes die je kan openen en opvullen, dat lijkt me vrij geschikt omdat je die makkelijk uit de bak kan halen om te snoeien.
Platte stukjes leisteen worden ook veel gebruikt om op te binden en zijn ook handig..
Toegegeven: ik snap wel de schrik (van oa John) voor losvliegende stukjes riccia die je onvermijdelijk krijgt door het onder water te snoeien.
Want riccia kan ook een andere groeivorm ontwikkelen wanneer losse stukjes op minder verlichte plekken op de bodem (of tussen de planten) terecht komen.
Dan kan je een minder aantrekkelijke, gestrekte bladvorm krijgen die wat losjes langs de bodem kruipt en moeilijk te verwijderen is ...
Dus mocht ik het opbinden zou ik er wel op letten en het op iets "mobiels" doen, iets dat je makkelijk kan verwijderen en in een bakje water naast de bak kan bijsnoeien. ;)
Als drijver vormt het eigenlijk een vrij compacte, stevige mat waarvan ik nu en dan een stuk scheur bij wijze van snoeien. Dan krijg je weinig rondvliegende stukjes en de paar losse stukjes lijken zich automatisch terug aan te sluiten bij de massa. (The humanity!!!! :D)

Zou je een pluk op kunnen sturen?

Stuur maar je adres via pb en dat komt in orde!
:thumbs:
 
Ja en je kunt het ook opbinden, maar als het te groot wordt dan komt het los en gaat het drijven. Je moet het dus wel bijhouden als je het onderwater laat groeien.

Deze lomariopsis heb ik aan zo’n rood rondje (wat onderin een plantenpotje zit) gebonden.
Dit wordt nu een mooie bol op de bodem. Die niet door de bak waait.

Dat wil ik met die riccia ook doen.

D427A59B-FB7A-452B-A60E-6CA2016CC8B7.jpeg
 
Er is niet veel veranderd. Wat Sagittaria eruit getrokken langs de ruit. En links voor de Cryptocoryine parva die ik gisteren over had geplant. Even kijken hoe dat uitpakt.
Ook is er een mosje bij gekomen, staat net links van het midden ahter de Sagittaria.

Oh en ik had toch best wel erg veel posthoorntjes, daar heb ik er een aantal van uitgevangen.

Fusion1.jpg
 
Mooi groen hoor!
Dankjewel Mike.
Zou er wel graag wat roods in hebben maar daarvoor is mijn licht te zwak. Heb het sterk gedimd omdat ik anders algen krijgen. CO2 verhaal en zo :)
Ik wil geen CO2 toevoegen dus vandaar dat het licht zo sterk gedimd is.
 
Geen totaaltje, maar werk aan de winkel en bijna klaarl, visjes weer blij. Het stringy moss heb ik eruit gehaald, werd eigenlijk toch teveel.

bk.jpg




En dit Willow Moss (?) kreeg ik van @Plankje. groeit hier lekker verder.
Ik hoop straks ook wat in de Home te kunnen zetten. Maar eerst lekker groeien in de Fusion.

bk2.jpg
 
Mooi ingericht zeg! Heel leuk! Als je wat roods wil kan je ook nog aan een schooltje Axelrodia rieseii denken ;)....al is dat geen plant.
 
Mooi ingericht zeg! Heel leuk! Als je wat roods wil kan je ook nog aan een schooltje Axelrodia rieseii denken ;)....al is dat geen plant.

Leuk visje is dat! Ik zit alleen wat betreft vis vol met een school van 29 R. espei :)




Idd, leuke inrichting,

Dit is een makkelijke plant, die bij mij in de bak onder 0,3 watt / liter behoorlijk rood kleurt
https://www.aquaplantsonline.nl/aquariumplanten/middenzoneplanten/ludwigia-sp-mesacana

Verrassend dat die zo rood kleurt, zal hem zeker eens mee bestellen als ik er weer bestel maar ik heb nog stukken minder licht in de bak vrees ik. Hoe weinig durf ik niet te zeggen maar de LEDs zijn tot 60% gedimd. Oogt veel zwakker dan mijn ouder RIO met T5. Dit is bewust gedaan; voeding, CO2 verhaal en zo. Zeer hoge kH en pH hier en ik wil geen CO2 toevoegen op dit moment. De 'makkelijke' planten doen het op zich prima.

Altijd leuk om wat uit te proberen, staat op mijn lijstje.
 
Ik had ook niet verwacht dat ie zo rood zou worden, staat omschreven als kleurrijk, en dat is een ruim begrip natuurlijk.
Met name de onderzijde van het blad wordt knalrood, mooi gezicht als ie sluit 's avonds.

Er is ook een mini versie, deze schijnt ook makkelijk te zijn, en snel rood kleuren.
https://www.aquaplantsonline.nl/aquariumplanten/achtergrondplanten/ludwigia-sp-mini-super-red-7764
DIe laatste heb ik gehad en deed het "goed", maar erg langgerekt en dat was niet erg mooi om te zien.
 
Dan gaat een rood plantje hem niet worden, hier moet ik ze ook goed in het licht houden om mooi te worden, als er één wat lager staat blijft ie al achter op de rest.
 
Goed bezig Nicole en niet vergeten om weer bij te vullen;)
Vooral niet vergeten de pomp weer aan te zetten, die zet ik altijd uit tijdens het leeg trekken omdat het anders gigantisch spettert.

Ben onderhand klaar. Drijvers bijgewerkt. Slecht bladeren van een van de Anubias verwijderd (daar vielen gaten in met bruine randen, heel vreemd, rest van de A. doen het goed).

Hygrophila rechts niet gesnoeid, doe ik volgende week of de week er op wel, ik heb iemand stekken beloofd. 2 Planten van de Hydroclyes verwijderd, tjonge is dat onkruid zeg!
De waternavel laat ik ook nog even gaan, misschien leuk om stekken in de Home te zetten, moet ik even zien.

De Sagittaria staan me wat te centraal maar ik laat ze daar staan, ze doen het daar goed. Wacht op uitlopers en anders koop ik er een plantje bij zodat het niet meer zo symmetrisch oogt.


na onderhoud.jpg


Oja, de oxidator staat er in bij wijze van proef. Testen of het inderdaad invloed heeft op algen. Zal bij mij lastig te zien zijn omdat er nagenoeg geen alg in de bak zit, dit wordt een projectje voor langere tijd.Ik kan hem helaas niet verder wegmoffelen ;)
 
Weer zomaar een plaatje :)
Omdat het kan... de diamantjes zijn aardig groot geworden. Mooi op kleur, dat komt op deze foto helaas niet tot uitdrukking.

Fusion.jpg
 
Ziet er toppie uit! En de diamantjes zien er altijd zo gracieus en rustig uit.

Ziet er gewoon prachtig uit, mooie zwemruimte en ruim voldoende planten en hout.

Dankjewel beiden. Ja ruimte om te zwemmen is er voor deze groep voldoende. Nou zie ik ook dat je diamantjes nooit in een 1 meter moet stoppen. Ik denk dat ze nog beter tot hun recht komen in een 150.
Jammer dat je het diepte effect op een foto niet kunt zien, want in het echt oogt het toch heel anders.
 
Nou in vergelijking met de exemplaren die ik vanmiddag bij de lfs zag zijn deze groot en mooi op kleur :thumbs::D
Dankjewel Jaap.
De dames hebben dezelfde mooie kleur borstvinnen als de mannen. Ik zal de volgende keer eens proberen er een paar van dichterbij op de foto te zetten. Is lastig met de telefoon maar het proberen waard.
 

Terug
Bovenaan