Aquatlantis Fusion 120x50 van Biljoenblik


Mag ik vragen welke vissen daar rechts onder zwemmen, met die zwarte streep?

En hoe heten die planten met die lange fijne stengels waar dan drijfbladeren aan zitten?

Die vissen zijn: Crossocheilus oblongus of Siamese algeneter

De planten zijn Hydrocleys Nymphoïdes.
 
Hoeveel fel staat jouw verlichting? Deze is ook standaard bij jou neem ik aan?
 
Spikkelvisje L018

415BB957-B770-4F0E-8AA6-61C929A56E58.jpeg
 
Dat visje is erg schuw. Maar ik was aan het rommelen in de bak. Toen vloog die op de voorruit.
Dus maar snel een foto maken.
 
Werk jij met een alpenmagneet Marcel?
Of die uit de alpen komt weet ik niet. Maar ik gebruik dat ding altijd.
Ik maak eerder krassen met een spons, dan met zo’n magneet.
Er zit één zeer klein krasje in de bak. En die kwam door de spons.
 
Ik gebruik van dat goedkope filtervlies van Alie voor de ramen tegenwoordig.
Nu blijkt dat juist dat spul ook wel in een filter te gebruiken is. Dat doe ik bijvoorbeeld als extra laag in mijn vóórfilterbakje. Hou ik het vuil tegen in het mechanische deel bovenin waar het dan, zonder je filter uit elkar te halen, gemakkelijk te reinigen is. Mooie bak, Marcel!
 
Ik heb niet je hele topic door gelezen Maar wil je een vraagje stellen.

Heb je nog altijd de standaard Aquatlantis verlichting? Zet je die op volle sterkte?
 
Ik heb niet je hele topic door gelezen Maar wil je een vraagje stellen.

Heb je nog altijd de standaard Aquatlantis verlichting? Zet je die op volle sterkte?
Nog steeds de standaard verlichting.
Wel een tc 420 erop.

Settings.
C379A7B3-F225-49B2-8BCC-46F3BB7A2748.jpeg
 
Staat er fraai bij Marcel alleen die linksachter oogt wat minder of dat moet door de foto komen.
 
Staat er fraai bij Marcel alleen die linksachter oogt wat minder of dat moet door de foto komen.
Die is ook minder. Staat er niet echt fris bij.

Maar het punt is, dat ik alles amerikaans wil hebben. En in dat stengel gebeuren is niet veel keus.
Denk dat ik misschien toch eens tropische waterpest neem.
 
Staat er mooi bij!
Leuk om te lezen dat jij net als ik overweegt om over te stappen op maanvissen terwijl jij net als ik de Aqualantis Fusion 120 hebt. Ik heb de overstap nog niet durven maken omdat velen adviseren (zoals Jos Hut) om voor een grotere bak te kiezen voor maanvissen (of de discusvissen die ik ook zo graag wil)..
 

Terug
Bovenaan