Aquatlantis Fusion 120x50 van Biljoenblik


Heel anders zo met een onderwatercamera. Mooier als door het glas heen filmen, geen reflecties.
 
En weer helder.
20200727_181559.jpg
 
knap werk!

zo snel je vissen er terug in? of met het oude water en zelfde filter?

woon je in zuid frankrijk :) met die ventilator aan het plafond , of gewoon preventief gezien de klimaatopwarming?
 
knap werk!

zo snel je vissen er terug in? of met het oude water en zelfde filter?

woon je in zuid frankrijk :) met die ventilator aan het plafond , of gewoon preventief gezien de klimaatopwarming?
Ik heb alles in 1 dag verhuisd. Het filter heeft een klein half uurtje stil gestaan. De rest van de tijd op een ton met aquariumwater.
Ik heb denk 120 liter water meegenomen. De rest is kraanwater.
De bodem is er wel uitgeweest, maar is ook weer terug gestort.
Ik heb er preventief een 3 voudige dodering vfm ingekieperd. Dat bind schadelijke stoffen en verminderd stress bij de vissen.

Ja die ventilator is er ook voor decoratie. Maar geeft wel verkoeling.
Maar ik heb nu ook airco voor de zomer. Dus ben benieuwd komende zomer.
 
Komt wel weer goed Marcel en naast de bodem heb je ook manen die vrij veel vervuilen dus dat gaat dan dubbel op denk ik. Geduld is dus een schone zaak :juggle:
 
Het wordt wel weer eens tijd voor een foto. Ik zal dit weekend ook nog wel een betere foto plaatsen.

De afgelopen tijd was geen pretje in het aquarium. De balans was compleet zoek.

Plantenmassa werd steeds minder. En de algen floreerden weeldig. Tot overmaat van ramp begon ook blauwalg op te steken.

Allemaal tekenen vervuiling en tekorten.

Met de komst van de maanvissen was de belasting van het aquarium behoorlijk veranderd. Dit resulteerde in een toename van fosfaat.
En met de all in one welke gedoseerd wordt op fosfaat werkte dus niet meer. Er ontstonden tekorten.
De groei was eruit. En daardoor ook de hoeveelheid zuurstof afgifte.

Het aquarium werd steeds viezer. Het lage zuurstof had ook effect op de werking van het filter.

Dus de bemesting moest op de schop. En dat begint bij meten en bijhouden.

Nu doseer ik alles los. Ik blijf aan de zuinige kant met alles. Dus nitraat max 15. Fosfaat max 0,5 en ijzer op max 0,1
Kalium voeg ik ook toe. Als er nitraat in moet, gaat er eenzelfde hoeveelheid kalium bij.

Vanaf dag 1 zag ik dat de groei weer terug kwam. Er is weer zuurstof te zien aan de planten. Dus dan is het water ook zeer zuurstofrijk.
Het aquarium wordt steeds schoner en helderder. En de blauwalg wordt ook steeds minder.
Vuil en gebrek aan zuurstof geeft blauwalg.

De planten zijn nog vrij klein, want alles was erg aangetast door algen. Maar goed. Er zit weer groei in.

De beloofde foto dan maar.

8FC5A059-CC54-49C0-A594-08EB7B2B318C.jpeg
 

Terug
Bovenaan