Aquatlantis Fusion 120x50 van Biljoenblik


Maar ik wil een filter het liefst hier lokaal kopen. Want dan kan ik ook vlug terecht voor onderdelen.
Van Eheim en Oase hebben ze alles op vooraad.

Meestal als ik filters koop. Koop ik tegelijkertijd de afdichtingsrubbers en de shaft en rotor erbij dat ik ten allertijde er 1 heb. Ook lokaal. Als het eenmaal lekt wil je ook niet even lokaal gaan om onderdelen te kopen.

Al snap ik wel dat je lokaal koopt.
 
Heb dat zojuist gedaan. Ziet er op zich goed uit.

Zou deze graag eens vrijblijvend willen proberen. Maar ja, dat zal niet lukken denk ik.

Maar ik wil een filter het liefst hier lokaal kopen. Want dan kan ik ook vlug terecht voor onderdelen.
Van Eheim en Oase hebben ze alles op vooraad.

Ik wil niet afhankelijk zijn van levertijden van een webshop. Als het water hier om je oren spuit.

Misschien G&D Aquaria, alhoewel Amazon en een nederlandse webshop ook bestaan.

Ik denk dat als mijn Hydor om welke reden er mee stopt, ik een Aquael zou proberen of een nieuwe Hydor zou kopen.
 
Vandaag te horen gekregen dat ik onder garantie van Oase een nieuw filter krijg.
Echter met de verkoper afgesproken dat ik het nieuwe filter niet wil.
En een Eheim neem.
Dus hij houd dan het nieuwe filter.

Alleen moet ik van Oase alles compleet weer inleveren. Tja dat wordt lastig. Heb namelijk die goedkope pijpen weggegooid.
Die slang heb ik niet meer. En het voorfilter buisje heb ik gaten in geboord.
Want mijn filter gaat naar het ‘laboratorium’ voor onderzoek.

Dus voor die paar tientjes koop ik dat wel nieuw. Dus zo lossen we het dan samen op.

Het Eheim filter heb ik al meegekregen.

FF6FEA5F-8485-4A00-9D5A-D710F1596BFC.jpeg
 
Vandaag te horen gekregen dat ik onder garantie van Oase een nieuw filter krijg.
Echter met de verkoper afgesproken dat ik het nieuwe filter niet wil.
En een Eheim neem.
Dus hij houd dan het nieuwe filter.

Alleen moet ik van Oase alles compleet weer inleveren. Tja dat wordt lastig. Heb namelijk die goedkope pijpen weggegooid.
Die slang heb ik niet meer. En het voorfilter buisje heb ik gaten in geboord.
Want mijn filter gaat naar het ‘laboratorium’ voor onderzoek.

Dus voor die paar tientjes koop ik dat wel nieuw. Dus zo lossen we het dan samen op.

Het Eheim filter heb ik al meegekregen.

Bekijk bijlage 328452

Je bent niet bang voor hetzelfde euvel met de knop?
 
Je bent niet bang voor hetzelfde euvel met de knop?
Ik kon er niet mee overweg. Heb hem een paar mnd geleden omgezet naar een JBL 1502. andere kant staat nog een 4/350e aangesloten. Die gaat er ook nog wel uit als ik mn kop volg. Na schoonmaken af en toe enorme opstartproblemen. En dan blijf ik dus ook achterdochtig om hem af te koppelen en te reinigen.
 
Je bent niet bang voor hetzelfde euvel met de knop?
Ik ga die knop niet meer gebruiken. Ik heb er nu een dubbele kraan tussen. Die ik kan gebruiken om de lucht uit het filter te krijgen na schoonmaak.
Dat had ik voorheen niet. En dan had ik die knop nodig, om het laatste lucht eruit te duwen.
 
Vandaag de filter aangesloten en de Oase terug gebracht.

Gek genoeg had ik toch alle accesoires nog bewaard, dus dat scheelt weer.

Nieuwe filter op zijn plaats. De Oase staat voor de kast.

6447D825-F857-46CD-B2DC-443BC4E525FD.jpeg
 
Fraai weer Marcel en jij hebt net als hier dus ook nog die algjes op de stelen van de HN. Die zullen wel te dicht onder de led zitten.
 
Fraai weer Marcel en jij hebt net als hier dus ook nog die algjes op de stelen van de HN. Die zullen wel te dicht onder de led zitten.
Ja, die heb ik ook nog steeds.
Maar inmiddels groeien de planten weer aardig goed. Dus dan kun je makkelijker de lelijkste bladeren weghalen.

Maar deze algen storen mij een stuk minder, dan blauwalg.
Of de groene algen die de bladeren bedekken omdat de planten niet groeien.
Dan verstikt alles.

Ps
Valt je verder nog iets op?
 
Mooie stukken Marcel en je bent weer lichter in de portemonnee want ik zag toevallig laatst wat stukje hout kosten bij Frits.
 

Terug
Bovenaan