Aquatlantis Fusion 150 van Fozzy


De 3e ronde. Ee mist nog het een en ander aan hout maar dat komt omdat de leverancier op dit moment niet naar het Duitse veen mag vanwege de Corona. Met een maandje weer waarschijnlijk was zn antwoord in de mail.
Tot die tijd mag alles groeien met kleibollen en pilluh. :) Niet biotoop correct. Maar achBekijk bijlage 300435Bekijk bijlage 300436Bekijk bijlage 300437Bekijk bijlage 300438
Het hout links nog een tijdje verzwaren met stenen. Achter dat hout staat een Bleheri die de bak uit zou moeten groeien...
ook het linkerfilter voorzien van nieuwe filtermedia. Het water blaast weer de bak in.
de watten zaten er ook 3 jaar in onderhand.
Frisse start en een mooi begin :thumbs:
 
Welke lichtintensiteit kan je geven, Albert? Daarbij denk ik aan de Alternanthera, die nu is verdwenen, maar ook aan de (rode) Tijgerlotus. En geef je bodemvoeding? Zo ja, welke?
 
Welke lichtintensiteit kan je geven, Albert? Daarbij denk ik aan de Alternanthera, die nu is verdwenen, maar ook aan de (rode) Tijgerlotus. En geef je bodemvoeding? Zo ja, welke?
Ben, boven deze Aquatlantis hangt 2x 72W, de originele Easy Leds die bij deze bak geleverd worden.
gekoppeld aan de Tc 420 en draaien op max 60% gedurende een deel vd dag. Starten rond 10u smorgens tot in de avond,
vanaf 18u gaan ze langzaam minderen tot 23u.

ik heb kleibollen en pillen van tuinkabouter in de bodem. en extra lateriet en leem gestrooid voor het filterzand erover ging.
 
Mooie bak!

Ga je ook meedoen aan de fotowedstrijd?
 
Mooie bak!

Ga je ook meedoen aan de fotowedstrijd?
Nee. Bak is nog lang niet wedstrijd waardig
 
Ben, boven deze Aquatlantis hangt 2x 72W, de originele Easy Leds die bij deze bak geleverd worden.
gekoppeld aan de Tc 420 en draaien op max 60% gedurende een deel vd dag. Starten rond 10u smorgens tot in de avond,
vanaf 18u gaan ze langzaam minderen tot 23u.

ik heb kleibollen en pillen van tuinkabouter in de bodem. en extra lateriet en leem gestrooid voor het filterzand erover ging.

Mijn vragen waren hierom: Eerder viel het me al op bij je Alternanthera maar toen ook al bij je Lotus dat ze (nog?) niet echt rood waren? Dat kan natuurlijk ook aan de foto's liggen.
 
Mijn vragen waren hierom: Eerder viel het me al op bij je Alternanthera maar toen ook al bij je Lotus dat ze (nog?) niet echt rood waren? Dat kan natuurlijk ook aan de foto's liggen.
Ben er zijn verschillende Lotussen. Dit is de Nymphea Stellata. Die is minder fel rood.
 
Ben er zijn verschillende Lotussen. Dit is de Nymphea Stellata. Die is minder fel rood.

Ok, maar zo gemakkelijker kom je nog niet van me af.... ;) Die soort wordt weliswaar niet dieprood maar wel geel-bruin naar rood toe. En je Alternanthera was ook wat te groenig op het plaatje. Nu even serieus: Je hebt Aquatlantis Easy led licht, zo vertelde je, hoe zit het daar met de roodwaarden? Je kan dit toch instellen bij die lampen? Eigenlijk ben ik gewoon nieuwsgierig naar de achtergrond van je (rode) planten reacties.
 
Ok, maar zo gemakkelijker kom je nog niet van me af.... ;) Die soort wordt weliswaar niet dieprood maar wel geel-bruin naar rood toe. En je Alternanthera was ook wat te groenig op het plaatje. Nu even serieus: Je hebt Aquatlantis Easy led licht, zo vertelde je, hoe zit het daar met de roodwaarden? Je kan dit toch instellen bij die lampen? Eigenlijk ben ik gewoon nieuwsgierig naar de achtergrond van je (rode) planten reacties.
Nee, je kunt niet de intensiteit per kleur aanpassen zover ik weer, wel de sterkte totaal regelen per unit.
 
Nee, je kunt niet de intensiteit per kleur aanpassen zover ik weer, wel de sterkte totaal regelen per unit.

Ok, jammer. Ik was van gedachte dat je misschien het licht wat warmer kon maken. Nou, benieuwd hoe het verder gaat met de nieuwe aanplant. Succes alvast!
 
Heb jij de led 2 Albert? Ik heb op de Fusion dan een zwarte en rode stekker dacht ik en die zijn zo aangesloten dat ik de buitenste 2 rijen leds qua intensiteit kan regelen en ook de middelste apart met de wit/rood/blauwe leds. Omdat ik het te wit licht vond heb ik de middelste rij amper aan de de rijen met gele leds juist wat sterker.
Nu oog het wat geler zeg maar wat ik fijner vindt. Ik gebruik de Lumines controller hierbij.
 
Heb jij de led 2 Albert? Ik heb op de Fusion dan een zwarte en rode stekker dacht ik en die zijn zo aangesloten dat ik de buitenste 2 rijen leds qua intensiteit kan regelen en ook de middelste apart met de wit/rood/blauwe leds. Omdat ik het te wit licht vond heb ik de middelste rij amper aan de de rijen met gele leds juist wat sterker.
Nu oog het wat geler zeg maar wat ik fijner vindt. Ik gebruik de Lumines controller hierbij.
Nee, ik heb led1 nog denk ik. Bak is inmiddels 3jr oud.
 
Onderhoud weer klaar. Plantjes groeien prima. Ook weer wat bladeren toegevoegd voor een beetje sfeer. En dat heeft invloed op de waterkleur. En wie weet ook op de Ph. Dat eens in de gaten houden ook.
D8909623-B5B4-4553-A2ED-C32B91CD467E.jpeg
 
Eventjes wat met water gespeeld en een verversing gedaan
6759F56A-96C2-49E6-AB14-D94B6B4F6B40.jpeg
 
Netjes Albert.
Ben klaar voor Red Backs John. Vorige week al mailtje vd kweker :) Dat ze gehaald kunnen worden vanaf morgen. Maar omdat we over 2 weken een ruime week op vakantie zijn heb ik overlegd om ze na 18 augustus te halen. Kom ik tenminste niet met voeren en waterwissel in het gedrang.
 
Ben klaar voor Red Backs John. Vorige week al mailtje vd kweker :) Dat ze gehaald kunnen worden vanaf morgen. Maar omdat we over 2 weken een ruime week op vakantie zijn heb ik overlegd om ze na 18 augustus te halen. Kom ik tenminste niet met voeren en waterwissel in het gedrang.
Gelijk heb je, prima als je ze een goede start kan geven.
 
Ff weer een paar foto’s Sinds een paar weken heb ik de Braziliaanse Klimop bovenin de bak hangen langs de uitstroombuis.
lijkt wel alsof hij daar nog harder groeit dan dat ze onderin de bak doen.
misschien toch de lichtintensiteit wat opschroeven?
de overige planten, hoofdzakelijk Echinodorussoorten doen het ook goed. de laatste weken gaan die ook harder.
Moesten ook even wennen denk ik in de bak.

En de Lotus heb ik in bedwang en blijft nu laag.
een paar weken lang hardnekkig de stengels die te lang werden afknippen.

0CA0B21F-FC45-4496-B630-90704D1BFB61.jpeg
728DCFE4-29D5-4BA9-AB16-2378C3467E54.jpeg
507A20D6-BE1F-4B42-9F43-ED5917E61799.jpeg
 
Mooi, planten doen het goed Hoe gaat het met je kleurrijke bewoners?
 

Terug
Bovenaan