Wat is er nieuw

Aquatlantis Splendid 100 Ultra RGBW van Jessicapilon

De bak draait nu 3 weken en meet sinds enkele dagen wat nitriet van 0,5 en dat zakt al. Hoop dat zaterdag dat weg is en dan de eerste 4 visjes meenemen. Wil de no2 eigenlijk wel eerst op 0 hebben. Water is aardig bruin door het hout wat kleur afgeeft. Planten doen het goed en geen algen.
1733819279316.jpg

Ja dat kleurtje mag wat minder wat mij betreft maar gelet op de opstart heb ik nog niks ververst en daarom kleurt het aardig bruin. De witte appels lijken nu eerder gelig dan wit :DD

Nee dat zijn doppen van eikels die in zo n setje voor decoratie zaten van Frits Kuiper.

3 gaan niet heel je bak zo kleuren, zullen wel een aandeel hebben maar niet de hoofdveroorzaker.

Dat dacht ik ook maar het zijn niet van die elzenproppen. Ik heb ze wel liggen en weet dat die giga kunnen afgeven en daarom al niet in de bak gedaan.

Ik houd wel van het kleurtje! Staat mooi zo. Ga je nog meer planten toevoegen of laat je deze helemaal uitdijen?

Ik houd wel van het kleurtje! Staat mooi zo. Ga je nog meer planten toevoegen of laat je deze helemaal uitdijen?
Nee ik had gezegd er niet veel planten in te wi;;en hebben en als de Zwaardplanten achterin met die Echino groot worden dan is het me meer dan genoeg. De Vallisneria achterin net gekocht en binnen enkele dagen al 2 flinke uitlopers.
Anders gaat de bak op de Fusion lijken waar het meer plant dan vis is ;))

Nee ik had gezegd er niet veel planten in te wi;;en hebben en als de Zwaardplanten achterin met die Echino groot worden dan is het me meer dan genoeg. De Vallisneria achterin net gekocht en binnen enkele dagen al 2 flinke uitlopers.
Anders gaat de bak op de Fusion lijken waar het meer plant dan vis is ;))
Lekker bezig! 🙂 Voor mij mist ie nog een beetje wat bedekking in de hoogte, maar dat komt met de zwaardjes er vanzelf in natuurlijk 🙂

Lekker bezig! 🙂 Voor mij mist ie nog een beetje wat bedekking in de hoogte, maar dat komt met de zwaardjes er vanzelf in natuurlijk 🙂
Ja staan 2 Beheri s en een Echino Balansea en de Vallisneria dus dat wordt wel meer binnenkort.

ZIet er goed uit! 😍

Dank je Lissa en ja veel planten zijn net over naar de submerse vorm zoals de Zwaardplant dus die moeten nu nog de hoogte in. Intensiteit staat ook maar op 60% dus het is best matig verlicht.

Ziet er goed uit , wat voor verlichting staat er op dit bakje en ben je er tevreden over?

Deze is met de nieuwe RGBW led en verder dezelfde als van de andere 2 Aquatlantis. Opzich bevalt de led me prima op alle 3 van Aquatlantis. Ik heb hem nu wat gelig ingesteld maar ook het water is verkleurd dus dat geeft een vertekend beeld.
Als ik visjes erin koop dan eerst een grote verversing en kan dan de kleur eventueel wat bijstellen.

1734017859822.jpg

Zo bak ververst een het water is nu een stuk lichter maar ja dat wordt door het hout weer weer bruinig. Klaar voor de eerste visjes morgen. nh4/4 en no2 op 0 dus dat moet kunnen. Niet teveel licht met 17 lumen en de planten doen het goed. Emerse bladeren zijn van de 3 Echinos zo goed als af inmiddels en de Vallisneria heeft al 3 uitlopers.

Ik heb nog wat bruine cryptos etc voor je toe te voegen laat maar horen op pb17340281419571566893762.jpgdan kunnen me laatste postzegels nog ergens een reis aan.

Mooie plantenbak John :Dk die tetra's zijn mooie vissen 👍komen er ook een bodembewoners in......corry's ofzo ?

Mooie plantenbak John
Foei Lex want dat is niet de bedoeling he ;)k

Ik heb nog wat bruine cryptos etc voor je toe te voegen laat maar horen op pbBekijk bijlage 382726dan kunnen me laatste postzegels nog ergens een reis aan.
Mooi aangeboden Edwin maar als je in het album van de Fusion kijkt dan zie je een flink veld daarvan staan maar ik heb er nu 3 Crypto s in en dat is voldoende hoor. Straks zie ik net als in de Fusion de vissen niet meer terug;)k

Ze willen graag in de stroming op een stuk hout met hun klauwtjes zitten waaieren dan kun je er zelf meer van genieten
Dus het stokkie boven en de bladjes beneden, dan kun je ze toch zo mooi bewonderen.
En dan heb jij voor dit geen ketting nodig meer

de plant achterin in het midden is de echinodrus toch? hebben die perse kleibolletjes bij de wortels nodig?
mooie vis, de blauwe keizertetra

Ja dat klopt en die hebben wel voeding bij de wortels nodig voor goede groei.

• Leuk
Waarderingen: F.
Ziet er weer schier uit John, je ontkomt er haast niet aan om een plantenbak ervan te maken met groei als dit 😛
De blauwe keizertetra ziet eruit als een hele mooi vis voor deze bruinere bak!

Ziet er weer schier uit John, je ontkomt er haast niet aan om een plantenbak ervan te maken met groei als dit 😛
De blauwe keizertetra ziet eruit als een hele mooi vis voor deze bruinere bak!
Heerlijk zo streekgenoot zeg :pk. Als de planten teveel groeien dan haal ik er wel een deel uit en duw die dan bij jou door de brievenbus:Dk
Het is even afwachten hoe alles gaat groeien maar als ik zie hoe het nu groeit dan zal er denk ik wel wat uitgaan want dit moet toch een vrij open bak blijven zodat we de vissen goed kunnen zien.

Heerlijk zo streekgenoot zeg :pk. Als de planten teveel groeien dan haal ik er wel een deel uit en duw die dan bij jou door de brievenbus:Dk
Het is even afwachten hoe alles gaat groeien maar als ik zie hoe het nu groeit dan zal er denk ik wel wat uitgaan want dit moet toch een vrij open bak blijven zodat we de vissen goed kunnen zien.
Haha geen probleem! Paar plantjes dr bij altijd fijn 🙂

Oei er is al maar weinig open bodemruimte meer of komen er geen bodemvissen in deze bak.
Het is altijd leuker om plantjes te snoeien dan ze te zien wegkwijnen.

Oei er is al maar weinig open bodemruimte meer of komen er geen bodemvissen in deze bak.
Het is altijd leuker om plantjes te snoeien dan ze te zien wegkwijnen.
Nou een groepje Maroni s en de eerste 2 zitten er nu in en ik denk dat dat dit 4 0f 5 gaan worden. Maar ja rustig beginnen. Die zitten vrijwel altijd in de onderste regionen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan