Wat is er nieuw

Aquatlantis Splendid 100 Ultra RGBW van Jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
59
Volgende week woensdag zal de nieuwe bak arriveren en komt de lfs die afleveren. Dan gaan we rustig de kast inelkaar zetten en beginnen met het inrichten.
Aangezien er nog een stukje pvc onder de oude bak moet worden gelegd ben ik daar ook een beetje afhankelijk van maar we kunnen snel van start en dan zien jullie de eerste foto s wel.
O ja, en zoals je weten max 2x per jaar een update :DD :pp

Euh……. Jij de kast in elkaar zetten? Dus rond kerst zien we de foto van de in elkaar gezette kast? 😝 🙄
Nou we hebben de kast van de Fusion 120, de Reefer en de Splendid 120 ook zelf gedaan Albert en dat is prima gelukt zonder problemen want Aquatlantis heeft er een duidelijke tekening bij met de te volgen stappen.
Vermoed dat de kast wel eind van de volgende week klaar is want als het pvc dan nog niet is gelegd dan laat ik hem even ernaast staan. Ik zal die pvc boer wel even achter de kont aanzitten hier aan de Rijksweg.

Leuk, een nieuwe bak! Ter vervanging, of ter aanvulling van wat je al hebt?

Dan gaan we rustig de kast inelkaar zetten
Misschien nog een tip, alle overgangen afkitten.

enkele voorbeelden.......
1000018225.jpg
1000018226.jpg
1000018227.jpg

Ja de deuren doen we morgen want vandaag genoeg nog te doen. Co2 set wordt nog verstuurd deze dagen dus ik heb wel even een paar dagen de tijd.

Veranderdt er dan zo weinig in een zeebak.
Deze bak komt in de plaats van de zeebak want die heeft een ander lid opgehaald voor zijn jonge Orca.
En in mn zeebak veranderde bitter weinig inderdaad behalve dat de koralen groter werden maar ja dat kwam mede doordat hij vrij klein was en dan zijn de mogelijkheden ook beperkt.

Volgende week woensdag zal de nieuwe bak arriveren en komt de lfs die afleveren. Dan gaan we rustig de kast inelkaar zetten en beginnen met het inrichten.
Aangezien er nog een stukje pvc onder de oude bak moet worden gelegd ben ik daar ook een beetje afhankelijk van maar we kunnen snel van start en dan zien jullie de eerste foto s wel.
O ja, en zoals je weten max 2x per jaar een update :DD :pp
2 x per jaar???? Je zit elke dag op het forum. Dat kun je ons niet aan doen.

Nou kast zover in elkaar en morgen de deurtjes nog even. Daar is vandaag geen tijd voor.

Bekijk bijlage 381896

Euh .... ik had een foto geplaatst van mijn kastje waar 60/70 liter op ging. Kreeg gelijk de vraag of dat kasje wel stevig genoeg was .. en dan zie ik dit kastje met dunnen plaatjes ....
Is dit de kast die erbij hoort? Mooie kleur.

Ja dat is de standaard kast en dat zijn de normale platen die ze voor een bak gebruiken en die had ik ook bij de Juwels en de zeewaterbak. Alleen bij de Fusion in mn andere topc zit deels dikker hout van 40mm dik.

Nou de achterwand is zwart inmiddels en de led brand al moet ik de kleuren nog wel naar mn smaak instellen en morgen komt er iemand helpen om de bak even op de kast te zetten.
Onderstaand 3 foto s met de waterpas en ik zou denken dat zit wel goed en anders hoor ik het graag.

1731923205597.jpg
1731923205602.jpg
1731923205591.jpg

De eerste twee zijn voor en achterop de kast en de laatste is de zijkant.

met de waterpas en ik zou denken dat zit wel goed
Als de waterpas goed is zal ik er voor gaan.

Heeft jouw splendid-meubel stel-pootjes of "ook" vaste-pootjes?

Mijn sublime-100 heeft 11 vaste-pootjes, dan moet dus de vloer al 100% waterpas zijn, "opvullen" met zoveel pootjes is niet te doen.

Als de waterpas goed is zal ik er voor gaan.

Heeft jouw splendid-meubel stel-pootjes of "ook" vaste-pootjes?

Mijn sublime-100 heeft 11 vaste-pootjes, dan moet dus de vloer al 100% waterpas zijn, "opvullen" met zoveel pootjes is niet te doen.
Haha ja ook vaste en ik heb stukjes pvc van de vloer genomen want daar ware smalle stroken van over en die had ik bewaard. Links heb in 2 laagjes en rechts 3. De vloer is bepaald niet waterpas. Ook de muur niet want ik meet links en rechts van de kast tot de muur een afstand van 8,5cm maar in het midden 3mm minder :DD
Onder de Splendid overigens ook 11 pootjes.

O ja, op jouw advies met kit de randen gedaan onder in de kast en de Millwaukee controller is gekalibreerd en ook klaar. De led werkt en ik ga als alles klaar is wel puzzelen hoe ik de kleuren moet instellen. Ik kan hem instellen voor RGWB en voor de gewone LED 2.0. Aangezien ik boven de bak gelig licht wil twijfel ik nog welke ik ga gebruiken.

Leuk John, wat gaan de bewoners worden?

Ja dat is de standaard kast en dat zijn de normale platen die ze voor een bak gebruiken en die had ik ook bij de Juwels en de zeewaterbak. Alleen bij de Fusion in mn andere topc zit deels dikker hout van 40mm dik.
Bij mijn Fusion 120 zat een kast met de standaard platen, dus geen 40 mm. Dat moet voldoende zijn want de Juwels 240 hebben ook geen 40mm platen.
Het valt of staat natuurlijk met de constructie en het soort materiaal.

Leuk John, wat gaan de bewoners worden?

Bij mijn Fusion 120 zat een kast met de standaard platen, dus geen 40 mm. Dat moet voldoende zijn want de Juwels 240 hebben ook geen 40mm platen.
Het valt of staat natuurlijk met de constructie en het soort materiaal.
Klopt Nicole en de sluierbak is ook 120cm en 240 liter ook ook met gewone dikte. Alleen de Fusion had destijds de keus om ook 40mm te nemen.
Ik wil er een aantal Maroni s indoen met de super blue Koningstetra:

https://matavi.nl/nl/blauwe-koningstetra-super-blauw-2-5-3cm

Speciaal voor Albert:

1732019341720.jpg

Ik vindt het mooi John, apart met die deurtjes zo schuin aan de bovenzijde. En toch een mooi strak model.

Jij dacht ook een halve seconde dat ze scheef zaten hè :DD
Haha nee want de sluierbak is ook een Splendid dus ik was er al mee bekend 😉
geen iets voor op de achterkant?:engel:🙂🙂
Bedoel je qua planten? Staat een hoge Echino in de hoek en 2 jonge zwaardplanten. Ik doe juist mn best om er geen plantenbak van te maken.

Nou… als je heel goed kijkt wijkt het rechterdeurtje aan de onderzijde nog een paar mm naar binnen.
Jij hebt een heel scherp oog Albert en dat klopt en die 2 mm krijg ik niet weg. Kan het scharnier meer naar binnendoen maar dan blijft dat verschil. Hoe ik dat kan oplossen moet mn vader even bekijken of het deurtje is afwijkend en dan gaat ie retour frits.

Je kunt het scharnier met 2 schroefjes afstellen toch? Iets achteruit en dan met de andere kuj je de hoek afstellen volgens mij. Maar het is inderdaad een gepruts en proberen tot het gelijk staat.

Ja ik heb het geprobeerd maar zal nog een poging doen. Je ziet het amper dus ik lig er niet echt wakker van verder.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan