Wat is er nieuw

Aquatlantis splendid 100 van michael

Doe je nog iets met de kleuren want boven de Splendid 120 heb ik ook 1 led maar dat vindt ik witter ogen dan bij jou.
Ik heb beide kanalen op 100% staan Wel zit ik er aan te denken om er nog een led lamp bij te leggen zo een waarmee alle kleuren er heel mooi uitkomen ik zie deze telkens weer bij de lfs boven de bak met guppen niet normaal hoe de kleuren er dan uitspringen.
Ik weet alleen niet of ik er goed aan doe om wat te gaan veranderen alles draait nu zo goed.
Kwa voeding gebruik ik all in one van planted box. (100 ml op 200L dus dat is behoorlijk)

Nog ff 1 foto van de bak in de avond. Dan vind ik het toch op zijn mooist.
20250621_221458.jpg

Zojuist het wekelijks onderhoud gedaan. 1 dag te vroeg maar morgen past het noet in de planning.
Ik wilde eigenlijk allen water verversen maar uiteindelijk toch weer flink moeten snoeien al is het bij niet te zien😂
Ik heb de javavaren en de Ludwigia repens super red flink gesnoeid.
De Ludwigia is er helemaal uit geweest en de bovenste toppen van 20/30cm het ik weer terug geplaatst.
Tot overmaat van ramp viel ineens het stuk hout met alle planten erop ineens om. Dit heb ik nu met een stuk visdraad vast gemaakt een de tussenbalk boven in het aquarium.
Over 2 weken gaan we 3 weken op vakantie dus morgen ff de co2 laten vullen want deze is ergens in de vakantie leeg als ik het van de vorige x doorbereken.
Tot slot nog een fotootje.
20250704_211741.jpg

Zojuist het wekelijks onderhoud gedaan. 1 dag te vroeg maar morgen past het noet in de planning.
Ik wilde eigenlijk allen water verversen maar uiteindelijk toch weer flink moeten snoeien al is het bij niet te zien😂
Ik heb de javavaren en de Ludwigia repens super red flink gesnoeid.
De Ludwigia is er helemaal uit geweest en de bovenste toppen van 20/30cm het ik weer terug geplaatst.
Tot overmaat van ramp viel ineens het stuk hout met alle planten erop ineens om. Dit heb ik nu met een stuk visdraad vast gemaakt een de tussenbalk boven in het aquarium.
Over 2 weken gaan we 3 weken op vakantie dus morgen ff de co2 laten vullen want deze is ergens in de vakantie leeg als ik het van de vorige x doorbereken.
Tot slot nog een fotootje.
Bekijk bijlage 388911
Ik zit mijn eigen bericht nog eens te lezen en ik word echt gek van de auto correct van mijn telefoon letterlijk alles wat ik typ wordt veranderd en ik kan eigenlijk niks meer plaatsen zonder het 6 x na te lezen😅

Ik zit mijn eigen bericht nog eens te lezen en ik word echt gek van de auto correct van mijn telefoon letterlijk alles wat ik typ wordt veranderd en ik kan eigenlijk niks meer plaatsen zonder het 6 x na te lezen😅
Had je niet moeten zeggen, was mij toen nog niet opgevallen 😉

Had je niet moeten zeggen, was mij toen nog niet opgevallen 😉
Was mij ook nog noet opgevallen :DD ;))
Ik lees veel vaker hier dat soort vautjes en dat ligt dan vaak aan de telefoon als je typt maar zolang een ander het begrijpt is dat niet het ergste hoor.

Goedemorgen allemaal,
Zojuist weer het wekelijks onderhoud gedaan.
Het gras en de rotala heb ik weer flink ingekort.
Volgende week zaterdag de laatste x onderhoud en dan gaan we 3 weken op vakantie dus dat is wel spannend wat het aquarium betreft.

De volgende dingen ga ik doen met het aquarium als jullie er anders over denken hoor ik het graag.

1, er komt een voederautomaat bovenop te staan die dagelijks minimaal voer geeft.
Het is een simpele automaat van juwel.
Ik heb heb wat van het regelklepje afgeslepen met een dremel en dan op de kleinste hoeveelheid ingesteld zo geeft de automaat precies de gewenste hoeveelheid. Normaal is stand 1 veel te weinig en stand 2 veel te veel dus ik heb wat aangepast.
Ook zet ik de voederautomaat op een verhoging met een trechter eronder waar het voer in valt en dan in het aquarium zodat het niet een plakkerige boel wordt door de condens (dit was met de wintersport het geval waardoor er geen voer meer in het aquarium kwam)

2, ik heb de planten alvast flink gesnoeid wellicht moet ik dit volgende week voor vertrek nog een x doen

3, normaal ververs ik zo'n 50% volgende week voor vertrek zal ik verhogen naar 60%

4, mijn ouders komen 1x per week kijken en zullen dan plantenvoeding toevoegen.
Normaal voeg ik zo'n 100ml plantenvoeding toe.
Ik zet nu 2 flesjes klaar met 60ml plantenvoeding zodat ze na 1 week en na 2 weken een flesje kunnen toevoegen na 3 weken doe ik het zelf weer. In de vakantie ga ik van 100ml naar 60ml om te voorkomen dat het te veel wordt omdat er niet ververst gaat worden dat durf ik niet aan een ander over te laten.

5, de inline verwarming is schoon gemaakt en de co2 fles heb ik laten vullen. Van de 2 filters heb ik er 1 schoon gemaakt voor de zekerheid en de andere laat ik zoals het is want hij geeft nog de normale stroming.

En dan zoals gewoonlijk nog een paar foto's.
20250713_085947.jpg
20250713_090241.jpg
20250713_090332.jpg
20250713_090310.jpg
17523915557205615165218029920036.jpg

Netjes Michael en heb jij ook jongen bij de keizers want je hebt wel een flinke bos Javavaren net als mij. Ik heb nu in totaal al 30 kleintjes en een deel al overgeplaatst naar de Splendid maar ja het gaat door.
Zelfs de Manen aten ze niet op toen ik die nog had.

1, er komt een voederautomaat bovenop te staan die dagelijks minimaal voer geeft.
Het is een simpele automaat van juwel.
Ik heb heb wat van het regelklepje afgeslepen met een dremel en dan op de kleinste hoeveelheid ingesteld zo geeft de automaat precies de gewenste hoeveelheid. Normaal is stand 1 veel te weinig en stand 2 veel te veel dus ik heb wat aangepast.
Ook zet ik de voederautomaat op een verhoging met een trechter eronder waar het voer in valt en dan in het aquarium zodat het niet een plakkerige boel wordt door de condens (dit was met de wintersport het geval waardoor er geen voer meer in het aquarium kwam)

Bij deze huidige Juwel smart 2.0 heb ik geen last van vocht en "plakkerige boel" maar wel bij mijn vorige oude Ferplast voederautomaat zonder onderstaande aanpassing.

Toen gebruikte ik zoals hier als voorbeeld geplaatst een kleine ouderwetse PCI-slot blower, werk perfect

1000021845.jpg

Netjes Michael en heb jij ook jongen bij de keizers want je hebt wel een flinke bos Javavaren net als mij. Ik heb nu in totaal al 30 kleintjes en een deel al overgeplaatst naar de Splendid maar ja het gaat door.
Zelfs de Manen aten ze niet op toen ik die nog had.
Helaas krijg ik van geen enkele vis die erin zit jongen al was de wel de bedoeling met de guppen en zwaarddragers.
1x 1 jong in de filter gevonden en verder helemaal niets! Wat ik echt heel vreemd vind want er zitten veel soorten in die als konijnen zouden moeten fokken.
En ik geloof ook niet dat ze telkens allemaal opgegeten zouden worden want ik heb zoveel planten en als er jongen zouden komen had ik dit echt wel opgemerkt. Alleen de vuurgarnalen die gaan als een gek.
Je zou haast gaan denken dat er iets niet pluis is😅

Ja raar want die bos Javavaren is er echt geschikt voor en hier duiken ze daar telkens in. Misschien heb je meer rovers dan ik in de bak heb al had ik met de Manen ook verwacht dat er niks zou overleven.

Ja raar want die bos Javavaren is er echt geschikt voor en hier duiken ze daar telkens in. Misschien heb je meer rovers dan ik in de bak heb al had ik met de Manen ook verwacht dat er niks zou overleven.
De manen zijn inderdaad rovers maar met zoveel planten zou het hun ook niet moeten lukken de baby vuurgarnalen kunnen ze tenslotte ook niet bij.

Weet je zeker dat je ook mannen erbij hebt want die hebben blauwe ogen.
Ja er zitten 5 manen en 5 vrouwen in. De mannen zijn echt mooie grote vissen.
Net als de guppen mannen en vrouwen en ook bij de zwaarddragers en de ancistrus maar jonge vissen ho maar 😅
17524230593883002596186771772663.jpg
20250713_180833.jpg

Bijlagen

• 17524223196726258043585179286937.jpg
    17524223196726258043585179286937.jpg
    695.7 KB · Weergaven: 4
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan