Goedemorgen allemaal,
Zojuist weer het wekelijks onderhoud gedaan.
Het gras en de rotala heb ik weer flink ingekort.
Volgende week zaterdag de laatste x onderhoud en dan gaan we 3 weken op vakantie dus dat is wel spannend wat het aquarium betreft.
De volgende dingen ga ik doen met het aquarium als jullie er anders over denken hoor ik het graag.
1, er komt een voederautomaat bovenop te staan die dagelijks minimaal voer geeft.
Het is een simpele automaat van juwel.
Ik heb heb wat van het regelklepje afgeslepen met een dremel en dan op de kleinste hoeveelheid ingesteld zo geeft de automaat precies de gewenste hoeveelheid. Normaal is stand 1 veel te weinig en stand 2 veel te veel dus ik heb wat aangepast.
Ook zet ik de voederautomaat op een verhoging met een trechter eronder waar het voer in valt en dan in het aquarium zodat het niet een plakkerige boel wordt door de condens (dit was met de wintersport het geval waardoor er geen voer meer in het aquarium kwam)
2, ik heb de planten alvast flink gesnoeid wellicht moet ik dit volgende week voor vertrek nog een x doen
3, normaal ververs ik zo'n 50% volgende week voor vertrek zal ik verhogen naar 60%
4, mijn ouders komen 1x per week kijken en zullen dan plantenvoeding toevoegen.
Normaal voeg ik zo'n 100ml plantenvoeding toe.
Ik zet nu 2 flesjes klaar met 60ml plantenvoeding zodat ze na 1 week en na 2 weken een flesje kunnen toevoegen na 3 weken doe ik het zelf weer. In de vakantie ga ik van 100ml naar 60ml om te voorkomen dat het te veel wordt omdat er niet ververst gaat worden dat durf ik niet aan een ander over te laten.
5, de inline verwarming is schoon gemaakt en de co2 fles heb ik laten vullen. Van de 2 filters heb ik er 1 schoon gemaakt voor de zekerheid en de andere laat ik zoals het is want hij geeft nog de normale stroming.
En dan zoals gewoonlijk nog een paar foto's.