Wat is er nieuw

Aquatlantis splendid 100 van michael

Vandaag vast de plantjes in het aquarium gesnoeid zodat ik morgen voor de vakantie alleen ff het water hoef te verversen.
Ik heb ook bij de lfs vast de Cryptocoryne Wendtii Red besteld zodat ik deze na de vakantie kan ophalen.
Deze ga ik op de plek zetten van de Alternanthera Reineckii mini want deze wil wederom niet mooi worden in mijn aquarium.
De Alternanthera Reineckii mini heb ik in het begin ook gehad maar eruit gehaald omdat deze niet zo mooi was (lelijke bladeren met alg aanslag.)
Ik dacht laat hem nog eens proberen nu het aquarium stabiel is maar ondanks goede voeding co2 en veel licht wil de plant deze weer niet mooi worden.
Groeien doet hij als kool maar daar is het dan ook wel mee gedaan.
Dus als ik terug ben van de vakantie ga ik de Cryptocoryne Wendtii Red in het aquarium plaatsen.

20260212_170853.jpg

Vandaag wilde ik klein onderhoud doen na de vakantie dus alleen de ramen schoon maken en water verversen.
Helaas tijdens het water verversen brak er een stukje van het hout af waarmee deze vast zat met een touwtje. Hierdoor viel het complete stuk hout om en kon ik het met geen mogelijkheid meer netjes terug krijgen simpelweg omdat het een enorme javavaren/anubias geworden was.
Dus na een half uur stoeien heb ik de plant echt toch maar uit gehaald het werd gewoon te groot.
Ik heb nu alles heringericht het heeft me een aantal uur gekost en ik weet eigenlijk niet of ik tevreden ben.
Er zijn komen nog wat andere planten bij maar de lfs was vandaag natuurlijk niet open dus wordt vervolgd.
Er moet sowieso nog een mooie hoge plant achterin komen.
Wellicht ga ik ook nog wat spelen met wat cryptocoryne soorten.
Heel moeilijk allemaal.
Voor nu vind ik het heel lastig omdat ik eigenlijk heel tevreden was en ik al een jaar een heel mooi aquarium had.
Zou dit wat kunnen worden of heb ik het verprutst?
Een eerlijke mening wordt gewaardeerd ook al is deze kritisch zijn.
Dus brand maar los.
20260222_144916.jpg
20260222_144922.jpg
20260222_144928.jpg

Nomaphila siamensis​

Gemakkelijke snelgroeiende stengelplant.

https://aquainfo.nl/artikel/nomaphila-siamensis/
1000027438.jpg

1000027439.jpg

Groeit bij mij prima met luchtwortels, ik druk de getopte stengels tussen het hout om een dichte bos te krijgen, in bodem kan ook.
Waar je deze knipt loopt hij weer uit.

1000027440.jpg

1000027441.jpg

Laatst bewerkt:
Mooie plant om te zien.

Nomaphila siamensis​

Gemakkelijke snelgroeiende stengelplant.

https://aquainfo.nl/artikel/nomaphila-siamensis/
Bekijk bijlage 394956
Bekijk bijlage 394957

Groeit bij mij prima met luchtwortels, ik druk de getopte stengels tussen het hout om een dichte bos te krijgen, in bodem kan ook.
Waar je deze knipt loopt hij weer uit.

Bekijk bijlage 394958
Bekijk bijlage 394959
Deze plant heb ik al eens gehad maar dat was geen suc6 hij groeide super snel maar liet continu zijn bladeren los.
Nu heb ik inmiddels wel meer lumen dus wellicht doet deze plant het nu wel.
Ik ga 1 deze dagen na werktijd eens naar de lfs om wat te shoppen.

Deze plant heb ik al eens gehad maar dat was geen suc6 hij groeide super snel maar liet continu zijn bladeren los.
Nu heb ik inmiddels wel meer lumen dus wellicht doet deze plant het nu wel.
Ik ga 1 deze dagen na werktijd eens naar de lfs om wat te shoppen.
Wat ik lees is dat die het ook goed moet doen met minder licht maar met meer licht wat rood/bruin kan laten zien. Ik heb hem als het goed is in de Splendid met 20 lumen en daar groeit ie gestaag maar niet als een malle.

Hier met 34lm/L en blijft gewoon groen, ook aan oppervlakte
Groeit enorm, moet elke week gesnoeid worden

maar met meer licht wat rood/bruin kan laten zien.

Misschien is er bij leverancier een verwisseling van label geweest of een foute beschrijving van plant van jouw info (wat ik eerder vermoed)

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan