Tutorial
Well-known member
Nee, dat is niet het geval.Is dat zo? Ik heb ooit gelezen dat het stroomverbruik van lampen altijd even hoog is, ook als je dimt.
Nee, dat is niet het geval.Is dat zo? Ik heb ooit gelezen dat het stroomverbruik van lampen altijd even hoog is, ook als je dimt.
Een ouderwetse gloeilamp is een weerstand welke heet wordt en licht geeft.O dat is dan nieuw voor mij of beter gezegd heb ik ooit ook zoiets gelezen maar herinner me dat niet goed.
Edit: ik vond dit erover maar wellicht weet @biljoenblik hoe dat zit met de led die wij gebruiken.
https://www.wattisduurzaam.nl/34037...a-energie-besparen-door-led-lampen-te-dimmen/
Dat van die 50 liter per maanvis klopt redelijk. Maar je hebt ook nog andere vissen. Die andere vissen hebben ook x liter nodig. En als je de liters al voor de maanvissen hebt gebruikt, dan heb je voor de andere geen liters meer over. Het is of, of. Niet en,en.De AQ1 draait hier vanaf januari 2021 dus al ruim 3 jaar, toen als compleet pakket gekocht
https://www.agrotools.nl/Elmetron-AQ1-pH-elektrode-voor-continue-metinghttps://www.agrotools.nl/Gel-hervulling-ph-elektroden
Ik kalibreer elke 3 maanden, reinigen (15 minuten maandelijks)
Verloop is miniem (soms ietsje in de plus dan weer in de min), bijvullen elektrolyt nog niet nodig geweest.
Ik maak gebruik van grotere 500ml buffervloeistof flessen (PH4 en PH7)
De gebruikte hoeveelheid buffervloeistof gooi ik altijd weg.
De voorraad bewaar ik donker.
Inmiddels is de AQ1 niet meer leverbaar en is vervangen door de EPS1
https://www.agrotools.nl/Elmetron-EPS1-S-lab.-/-monitor-pH-elektrodeNaast mijn eigen gebouwde controller(continu regeling en Milwauki MC122 (veiligheid) heb ik ook nog een handheld meter Voltcraft PH-100ATC met als gebruikte probe de bij de MC122 nieuw geleverde (na gebruik altijd netjes in bewaarvloeistof) deze kalibreer ik jaarlijks (gebruik ‘m enkel incidenteel bij twijfel of bij een andermans aquarium/zwembad ter controle.
https://www.conrad.nl/nl/p/voltcraft-ph-100-atc-ph-meter-101145.html
V.w.b. de 5 manen, gebaseerd op 50L per maanvis, de toekomst zal het moeten uitwijzen of het goed gaat, probeer voldoende beschutting aan te brengen.
Heb slechte ervaring met minder (2x) maanvissen, vandaar nu een minimaal schooltje.
Wat bedoelt u met dan kan dat net? Wat gebeurt er dan als een maanvis 30l heeft ipv 50liter?Dat van die 50 liter per maanvis klopt redelijk. Maar je hebt ook nog andere vissen. Die andere vissen hebben ook x liter nodig. En als je de liters al voor de maanvissen hebt gebruikt, dan heb je voor de andere geen liters meer over. Het is of, of. Niet en,en.
Als je er niets meer bij had, dan kan dat net.
Dan lijkt het voor de vis net als u in de spits een trein in stapt op utrecht cs.Wat bedoelt u met dan kan dat net? Wat gebeurt er dan als een maanvis 30l heeft ipv 50liter?
Waar uit Twente kom je?Ik ben Jeffrey (58 jaar) en woonachtig in Twente.
Waar uit Twente kom je?
Das om de hoek 😅Almelooooooooooooooooo
Ging me nie eens zo zeer om de liters, meer om de lengte van de bak. Hoogte heeft deze bak wel redelijk, maar eenmaal met een nestje vraag ik me af of de rest een plekkie heeft om heen te gaanHeb heel lang geleden uit onwetendheid 2 maanvissen in een 120L bak gehouden, ging helemaal mis omdat eentje zeer dominant en de andere waarschijnlijk uit continue stress overleed.
De overgebleven maanvis is uiteindelijk bijna 8 jaar oud geworden maar zonder soortgenoten.
Ik weet dat in een 246L bak 5 maanvissen het maximale is maar heb ook nog veel kleinere vissen die in niet meer ga aanvullen bij “sterfte” of hooguit enkele.
V.w.b. filtering maak ik mij geen zorgen met huidig bestand, maar het is een risico bij overbezetting.
Soms is een beslissing gevoelsmatig en dan maag afwachten.
Zou de plantjes met baardalg toch wel verwijderen om verdere verspreiding enigzins tegen te gaan
Ging me nie eens zo zeer om de liters, meer om de lengte van de bak
Hallo,Doseerpomp i.p.v. 6 x 1 ml (verdeeld over lichturen) naar 1 x 6ml (start lichturen)
Had het vermoeden dat bij 6 keer de minimale dosering van 1ml er een afwijking is, er meer werd toegevoegd.Kan je laten waarom je over ben gegaan naar 1x 6ml ipv. meerdere keren voeding geven?
Zijn jou led niet elk 52W dan? Ik heb de Fusion en een Splendid en bij beide zijn de led balken 52W.Weinig veranderingen m.u.v. verhoging verlichting van 35 naar 50%, zit nu op 22 lm/L (44 wat)
Klopt bij mij 2 x 44 watt maar beiden op 50%Zijn jou led niet elk 52W dan? Ik heb de Fusion en een Splendid en bij beide zijn de led balken 52W.
Edit: O ja jij hebt 100cm en geen 120 zie ik nu.
super vet hoe je dit helemaal heb aangepakt. gezien je eigen PH controller project weet jij ook wat de afhankelijkeheid is met tempratuur? bij het ijken van mijn JBL moet ik de temp sensor erbij hangen (dat doen ze vast niet voor niks)
Da zou ik de Colombo nemen met 2 fles vloeistof.moet 'm nog steeds aanschaffen
foutje, moet zijn(12 bits A/D conversie) = op een 16(PHmax) / 2048 (12bit) = 0.0039
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.