Aquatlantis volga 450 van amanda27


amanda27

Well-known member
Lid geworden
27 april 2012
Berichten
1,038
Beste allemaal,

Afgelopen maandag dan ein-de-lijk de volga 450 besteld, nog even en dan kunnen we gaan beginnen met inrichten! Kan niet wachten ❤️.
 

Bijlagen

  • IMG-20231113-WA0003.jpeg
    IMG-20231113-WA0003.jpeg
    940.7 KB · Weergaven: 116
Mooi vooruitzicht, wat is je plan kwa inrichting en bestand? :)
Ik heb eigenlijk nog geen idee 🙈, er komt sowieso een blue phantom in (deze zit nu tijdelijk in mijn 54 liter bak, hij komt uit mijn vorige bak die nu bij mijn moeder staat), daar ga ik een bestand omheen bedenken (moet even goed gaan uitzoeken welke vissen erbij kunnen).

Bij het Vivarium heb ik een paar mooie stukken hout meegenomen. Het wordt iig een plantenbak 😉😊. Ook ga ik voor het eerst met co2 werken (dat vind ik wel heel eng). Pomp wordt de Eheim professional 5e. Van de man van een collega mag ik tegen die tijd wat stekken van planten op komen halen, die hebben een 3m, 2m, en 2 bakken van 1.20 cm bak staan en veel snoeiafval 😅🙈🤣
 
Ik heb even gekeken naar de verlichting, maar volgens mij is deze best zwak. Zou het mogelijk zijn om hiermee rode planten erin te zetten?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20231118_153630_Chrome.jpg
    Screenshot_20231118_153630_Chrome.jpg
    271.1 KB · Weergaven: 54
Ik heb even gekeken naar de verlichting, maar volgens mij is deze best zwak. Zou het mogelijk zijn om hiermee rode planten erin te zetten?
Volgens mij 15 lumen per liter? In dat geval is dat weinig. Wij hebben 2 van dit merk en je zult er vat veel plezier aan beleven.
 
Volgens mij 15 lumen per liter? In dat geval is dat weinig. Wij hebben 2 van dit merk en je zult er vat veel plezier aan beleven.
Er staat bij ledlamp 2x,
Dus ga ik er van uit de lumen ook x2 doen en dan kom je op 33,5 lumem/liter.
 
Precies diezelfde vraag heb ik onlangs aan Aquatlantis gesteld en kreeg dit als (korte) antwoord:

"Dear customer,
The lumens are announced per lighting system.
If you need 15,000 lumens, you need two lighting systems.
Thank you."

Mijn reactie was nogal van 'huh?', dat zou betekenen dat er maar 7,5K aan lumen boven de bak hangt, dat kan toch niet kloppen? Of zouden ze één balk als één lichtsysteem zien?
 
Dit is het bestand wat er in komt:

6 maanvissen scalare Rio Nanay
4 Krobia Xinguensis
3 sleutelgatcichliden
5 barbus Schuberti
1 goudgoerami (van mijn vorige aquarium, die mag blijven tot ie dood gaat, wordt niet uitgebreid)
2 L128
10 corydoras aeneus albino
 
Maar vraagje: ik wil graag tussen het meubel en de bak een rubberen mat plaatsen. Waar zou je deze kunnen kopen?
 
Maar vraagje: ik wil graag tussen het meubel en de bak een rubberen mat plaatsen. Waar zou je deze kunnen kopen?
Bedoel je zo 1tje ?



 
Leuk hoor, mooi bestand😊 wanneer verwacht je de bak?
De bak is er al 😊. Ik wacht nu op de ondermat en de pomp (eheim professional 5e 600t), beide besteld bij aquariumwarenhuis. Dan moet het meubel en het aquarium op de juiste plek gezet worden maar dan moet ik ff wachten tot de kerstboom opgeruimd is 🤣🤣, want er moeten wat meubels verplaatst worden.
 
Bedoel je zo 1tje ?



Thnx, besteld!
 
De bak is er al 😊. Ik wacht nu op de ondermat en de pomp (eheim professional 5e 600t), beide besteld bij aquariumwarenhuis. Dan moet het meubel en het aquarium op de juiste plek gezet worden maar dan moet ik ff wachten tot de kerstboom opgeruimd is 🤣🤣, want er moeten wat meubels verplaatst worden.

Ahso 😁
Bepaalde reden dat je voor de eheim gekozen hebt?
 
Ahso 😁
Bepaalde reden dat je voor de eheim gekozen hebt?
Ja goede ervaringen met dat merk. Vind het ook wel fijn dat daar een thermostaat bij in zit dat het water verwarmt, dat scheelt weer in de bak. Kan niet wachten om te beginnen! Morgen nog een dagje werken, dan heb ik er 64 uur op zitten en dan een weekje vakantie ❤️
 
Ja goede ervaringen met dat merk. Vind het ook wel fijn dat daar een thermostaat bij in zit dat het water verwarmt, dat scheelt weer in de bak. Kan niet wachten om te beginnen! Morgen nog een dagje werken, dan heb ik er 64 uur op zitten en dan een weekje vakantie ❤️
👍🏻😊
 
Zojuist bij de intratuin wat planten gehaald, nu een kleiner aquarium gevuld waar ik ze nu nu in heb zitten. Van De Boon nu 80 kg aquarium zand besteld, komt als het is morgen binnen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20231227_131021_Chrome.jpg
    Screenshot_20231227_131021_Chrome.jpg
    681.5 KB · Weergaven: 40
Ff vraagje he, ik heb van mijn vorige aquarium nog de luminus smart led controller. Echter, in die bak zat maar 1 led unit. In deze volga zitten er 2. Moet ik dan nog zo'n controller bij kopen of kunnen er 2 units op aangesloten worden?
 

Terug
Bovenaan