Aquatlantis volga 450 van amanda27


Dimmer niet nee, maar mag er toch vanuit gaan dat als je een dimmer haalt je alles krijgt om het goed aan te sluiten...
 
Maar dit is rood en zwart, ik zoek 2x rood. Kijk maar naar de tekening
De kleuren maken niks uit. Dat is voor dummies. Als je 1x zwart erin doet, kan er geen rood uit komen.
Dus het maakt niet uit of je nou:

zwart in —> 1x rood en 1x zwart uit of 2x rood of 2x zwart uit hebt.
rood in —> 1x rood en 1x zwart uit of 2x rood of 2x zwart uit hebt.
Dat is allemaal hetzelfde.

1x in is 2x uit.
 
De kleuren maken niks uit. Dat is voor dummies. Als je 1x zwart erin doet, kan er geen rood uit komen.
Dus het maakt niet uit of je nou:

zwart in —> 1x rood en 1x zwart uit of 2x rood of 2x zwart uit hebt.
rood in —> 1x rood en 1x zwart uit of 2x rood of 2x zwart uit hebt.
Dat is allemaal hetzelfde.

1x in is 2x uit.
Ja hier een dummie dus, aangenaam 🙈🤣
 
In mijn filter zit geen filtermateriaal bij, deze moet ik nog aan gaan schaffen. Wat zouden jullie erin doen?
 
Helemaal vullen met schuim heeft mijn voorkeur, een deel grof schuim dat je nooit verschoond als biologisch medium
 
Helemaal vullen met schuim heeft mijn voorkeur, een deel grof schuim dat je nooit verschoond als biologisch medium
Ole, thnx voor je teactie
 
Er zijn waarschijnlijk even veel voorkeuren als mensen met aquaria btw..
Daarom. Er is ook zoveel keus, dat ik het soms ook niet meer weet
 
Ik werk ook grotendeels met gewone sponsmatten en dat werkt prima en vroeger deed men bijna niet anders.
 
Er was een topic waarin werd gezegd dat het was getest. En dat sponsmatten 5 tot 10 keer meer bacteriën hadden? Zeg ik dat nou goed? Op basis daarvan ben ik weer deels terug naar sponsmatten.
En dat bevalt goed. En ik heb een redelijke bezetting.
 
Er was een topic waarin werd gezegd dat het was getest. En dat sponsmatten 5 tot 10 keer meer bacteriën hadden? Zeg ik dat nou goed? Op basis daarvan ben ik weer deels terug naar sponsmatten.
En dat bevalt goed. En ik heb een redelijke bezetting.
Zou dat ook afdoende zijn voor maanvissen en Krobia's, en 2x L128? Het is een behoorlijke filter waar veel media in kan. Dat worden behoorlijk wat sponsmatten 🤣
 
Er was een topic waarin werd gezegd dat het was getest. En dat sponsmatten 5 tot 10 keer meer bacteriën hadden? Zeg ik dat nou goed? Op basis daarvan ben ik weer deels terug naar sponsmatten.
En dat bevalt goed. En ik heb een redelijke bezetting.
Ja dat kwam voorbij inderdaad en sponzen hebben veel plek voor bacterien.
 
Ach, over vulling van een filter heeft iedereen zo zijn ideetjes. Bij de een werken sponzen of vliezen prima, bij de ander is er voorkeur voor Siporax of Biohome, of welke dan ook Icm Spons. Je kunt er ook 2 filters opzetten. Een vol met Spons en 1 met ander poreus materiaal natuurlijk.
 
Net op de juiste plek gezet, ik ben er zo blij mee!!! Achterkant is zwart geverfd met schoolbordverf
 

Bijlagen

  • IMG-20231229-WA0003.jpeg
    IMG-20231229-WA0003.jpeg
    412.2 KB · Weergaven: 80
  • IMG-20231229-WA0001.jpeg
    IMG-20231229-WA0001.jpeg
    385.7 KB · Weergaven: 79
looking good 😁
Waar wacht je nog op dan? Met het filter eronder kun je alvast beginnen met indraaien toch?
 
Ahja, dat is wel fijn om eerst te doen ja. 😁 Wanneer verwacht je het? Lastige hobby dit soms als je net als mij weinig geduld hebt 😁
Qua geduld gaat het nog, maar ja, idd als hij er eenmaal is he. Ik hoop snel, had het eergisteren besteld, zou dan officieel gisteren bezorgd worden, maar de beste man zei dat hij nog maar 1 zak had. Dus hij zou het met spoed bestellen. Nog even afwachten dus
 
Ahhh, geduld nodig... hier gisteren bij de intratuin al ff wat extra gehaald. Kan ik straks gelijk aan de bak ;)
 
Ahhh, geduld nodig... hier gisteren bij de intratuin al ff wat extra gehaald. Kan ik straks gelijk aan de bak ;)
Bij onze intratuin hadden ze nog 1 zak van 8 kg. Daar ga ik het niet mee redden 🤣
 
Qua geduld gaat het nog, maar ja, idd als hij er eenmaal is he. Ik hoop snel, had het eergisteren besteld, zou dan officieel gisteren bezorgd worden, maar de beste man zei dat hij nog maar 1 zak had. Dus hij zou het met spoed bestellen. Nog even afwachten dus

Knap dat je t geduld opbrengt, ik zou op dit moment stad en land aan het afrijden zijn om het zand te vinden haha 🙈🤣
 
Knap dat je t geduld opbrengt, ik zou op dit moment stad en land aan het afrijden zijn om het zand te vinden haha 🙈🤣
Nee dat lukt nog wel. Misschien omdat ik al zo lang wacht, dit kan er ook nog wel bij haha. Bovendien moet ik ook nog lang wachten op de corydorassen en de maanvissen.
 
Nee dat lukt nog wel. Misschien omdat ik al zo lang wacht, dit kan er ook nog wel bij haha. Bovendien moet ik ook nog lang wachten op de corydorassen en de maanvissen.

Goed eigenschap hoor! Wou dat ik er meer van had 🙏
 
Goed eigenschap hoor! Wou dat ik er meer van had 🙏
Maar dan heb je ook wat he. Ik wilde graag maanvissen vd kweker, zodat ik ze zelf verder op kan laten groeien. In de winkel heb je al vaak vergroeiingen omdat ze te klein worden gezet, dat vind ik zonde. Voor de corydorassen geldt dat hij net kleintjes heeft, dus die moeten eerst nog wat groeien.
 
Maar dan heb je ook wat he. Ik wilde graag maanvissen vd kweker, zodat ik ze zelf verder op kan laten groeien. In de winkel heb je al vaak vergroeiingen omdat ze te klein worden gezet, dat vind ik zonde. Voor de corydorassen geldt dat hij net kleintjes heeft, dus die moeten eerst nog wat groeien.
En waar haal je ze? Bij Jos in Emmen? Of heb je een ander adresje?
 
Idd bij Jos 😊
Goeie keus. Ik heb er 2x wat gekocht. Eerste keer Rio Nanay, 2e keer Red Backs. Prima vissen voor een goede prijs.
Wel een autorit waard. Al was het voor mij een half uurtje.
 

Terug
Bovenaan