Wat is er nieuw

Aquatlantis volga 450 van amanda27

Sorry voor de reflectiešŸ˜…
 

Bijlagen

  • 20241024_164004.jpg
    20241024_164004.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 24
Mooie bak en om de maanvissen zo in in een school te zien zwemmen.

Klopt mijn veronderstelling dat jouw bak al ruim een half jaar stabiel draait, heb jij na de eerste opstart perikelen nog bijzondere aanpassingen gedaan?

Hoe hoog (lm/L) heb jij jouw verlichting nu staan?

Wat zijn de bellen rechtsboven (op beide fotoā€™s), CO2 of is het de spraybar die net bovenwater lucht meeblaast?
 
Mooie bak en om de maanvissen zo in in een school te zien zwemmen.

Klopt mijn veronderstelling dat jouw bak al ruim een half jaar stabiel draait, heb jij na de eerste opstart perikelen nog bijzondere aanpassingen gedaan?

Hoe hoog (lm/L) heb jij jouw verlichting nu staan?

Wat zijn de bellen rechtsboven (op beide fotoā€™s), CO2 of is het de spraybar die net bovenwater lucht meeblaast?
Dit is de verlichting, die brand nu van 12.00 tot 22.30 uur op 40%. Dit is inclusief 1,5 uur zonsopgang en 1,5 uur zonsondergang. De bellen die je ziet is zuurstof, ik had net een waterwissel gedaan šŸ˜‰.

In het begin gaf ik florarow carbo, maar daar ben ik mee gestopt.

Ik kreeg heel erg last van baardalg op het hout, en enkele bladeren. Oorzaak was toch teveel vervuiling door het vele voeren. Mijn nitraat was aan de hoge kant. Nu voer ik 3x per week een 50% waterwissel uit en voeg 1x per week plantenvoeding toe. Het nitraat blijft daardoor gemiddeld op 15. Nu zie ik de baardalg wat wittig worden, dus teken dat ik de strijd aan het winnen ben.

Verder niks anders gedaan
 

Bijlagen

  • Screenshot_20241025_230352_Chrome.jpg
    Screenshot_20241025_230352_Chrome.jpg
    126.6 KB · Weergaven: 4
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan