Aquatlantis volga 450 van amanda27


En dit is het resultaat, sorry voor de overbelichting en let niet op de rotzooi 🤣. Er komt nog javavaren, buces en anubias oo het hout, maar die bestelling komt a.s. week binnen
 

Bijlagen

  • 20231231_170752.jpg
    20231231_170752.jpg
    1.6 MB · Weergaven: 82
Dat komt zeker goed (y)
Hoe lang ga je de bak laten indraaien?
Een week of 4 ?
 
Dat komt zeker goed (y)
Hoe lang ga je de bak laten indraaien?
Een week of 4 ?
5 weken, dan testen. Dan gaat eerst mijn L128 over, samen met nog een L128 die ik al heb gereserveerd heb en mijn goudgoerami. Dan na een week de 4 Krobia's van mijn collega en dan is het wachten op de kweker voor mijn maanvissen en corydorassen.
 
5 weken, dan testen. Dan gaat eerst mijn L128 over, samen met nog een L128 die ik al heb gereserveerd heb en mijn goudgoerami. Dan na een week de 4 Krobia's van mijn collega en dan is het wachten op de kweker voor mijn maanvissen en corydorassen.
Nog even een vraagje. Ik heb in mijn 60 cm bak ook tijdelijk 10 roodkopzalmen zitten, die uit mijn oude bak komen. Kunnen deze mee met dit bestand of zal ik ze ter overname aan moeten bieden?
 
Ben blij met de vorderingen tot nu toe, wat is iets verkleurd door het hout
 

Bijlagen

  • IMG-20240102-WA0009.jpg
    IMG-20240102-WA0009.jpg
    107.3 KB · Weergaven: 56
Had je dat hout op voorhand al in water gelegd dat het zo mooi op de bodem blijft liggen?
Of heb je het met stenen vast gelegd zodat het niet gaat drijven?
 
Had je dat hout op voorhand al in water gelegd dat het zo mooi op de bodem blijft liggen?
Of heb je het met stenen vast gelegd zodat het niet gaat drijven?
De kleinere stukken heb ik vantevoren al ingewaterd (bij Vivarium mee genomen) en dat grote stuk niet, alleen afgespoeld. Maar dat stuk is zo zwaar dat het blijft liggen, dus daar heb ik geluk mee gehad! Mocht dat nou het geval geweest zijn, had ik het hout aan de stenen gelijmd
 
De kleinere stukken heb ik vantevoren al ingewaterd (bij Vivarium mee genomen) en dat grote stuk niet, alleen afgespoeld. Maar dat stuk is zo zwaar dat het blijft liggen, dus daar heb ik geluk mee gehad! Mocht dat nou het geval geweest zijn, had ik het hout aan de stenen gelijmd
Dat is idd gemakkelijk als het al meteen op de bodem blijft liggen :)
 
Er komt al een nieuw blaadje vanuit de bodem 😄
 

Bijlagen

  • IMG-20240103-WA0002.jpeg
    IMG-20240103-WA0002.jpeg
    500.1 KB · Weergaven: 40
Moet je die knol vd lotus niet wat boven water hebben? Zo heb ik hem namelijk en dacht dat dat moest
 
Ff hier verder met je lichtvraag, is duidelijker. Heb de controller nog niet binnen, ik hoop morgen of zaterdag. Vooralsnog gewoon een 'simpele' snoerdimmer ertussen gedaan en dat werkt ook prima. Wil alleen kunnen sturen met zonsopgang/ondergang dus uiteindelijk ga ik dit wel verwisselen zodra dit binnen is. Heb op het moment dit er tussen zitten:

 
Ik ga zelf ook mijn aquatlantis aanpassen qua controller/licht . Als dit allemaal gelukt is zal ik wel delen hoe en wat.
 
Ff hier verder met je lichtvraag, is duidelijker. Heb de controller nog niet binnen, ik hoop morgen of zaterdag. Vooralsnog gewoon een 'simpele' snoerdimmer ertussen gedaan en dat werkt ook prima. Wil alleen kunnen sturen met zonsopgang/ondergang dus uiteindelijk ga ik dit wel verwisselen zodra dit binnen is. Heb op het moment dit er tussen zitten:

Ja ik doe het nu handmatig. Ik heb nu de easy smart led control 2 plus besteld en binnen, maar er zit niks bij om 2 units aan te sluiten... het gaat mij ook om de zonsopgang en ondergang.

Welke controller heb jij besteld?
 
Ja ik doe het nu handmatig. Ik heb nu de easy smart led control 2 plus besteld en binnen, maar er zit niks bij om 2 units aan te sluiten... het gaat mij ook om de zonsopgang en ondergang.

Welke controller heb jij besteld?
Uhmmm, zat bij de bak geleverd. Als het goed is 1 met 2 ingangen en 2 uitgangen
 
Ja ik doe het nu handmatig. Ik heb nu de easy smart led control 2 plus besteld en binnen, maar er zit niks bij om 2 units aan te sluiten... het gaat mij ook om de zonsopgang en ondergang.

Welke controller heb jij besteld?
Je moet eens op de site van aquatlantis kijken hoe aan te sluiten.
Ik heb er ook weinig verstand van maar probeer even mee te denken.
De luminus controller heeft links en rechts 2 aansluitingen als ik goed zie,
links kun je er 2 adapters op insteken die elk een snoer hebben richting stopcontact,
dus ook 2 stopcontacten nodig om ze in te steken.
Dat heeft de easyled 2 controller niet,daar heb je maar 1 aansluiting om je adapter in te steken,
die dan richting stopcontact gaat.
Wil je hier 2 led units op aansluiten dan zou je een zwaardere adapter moeten kopen.

Stukje van de site van aquatlantis van de easyled2 controller.

If more than one light unit is used, be sure to check that the current of the transformer corresponds to the current required for these light units. For example, for two 2.5A luminaires, a 5A (12V and 24V) transformer is required.

Hier vind je die info over de easyled2


Dat heb je bij de luminus controller niet,
daar kun je gewoon je 2 x 2.5A adapter op insteken die dan beide richting stopcontact gaan.
Zie onderstaande foto.

To connect the Lighting Systems to Luminus, use the following diagram:
diagram


Aan de andere kant van je controller heb je 2 aansluitingen waar de led unit moet ingestoken worden,
jij hebt 2 units dus daar zul je 2 van die splitter kabeltjes moeten aansluiten zodat je 4 aansluitingen krijgt.
Zo'n splitterkabel had ik idd ook bij de bak geleverd omdat je deze nodig hebt als je zonder controller werkt.
Als het goed is zou jij er dan 2 bij je bak meegeleverd moeten hebben.
De rode en zwarte kleur van de splitter maakt niet uit want het is beide dezelfde stekker/aansluiting.
Heb het net even voor je uitgetest bij een andere easyled2 die ik hier nog heb liggen.
Volgens mij word het zo aangesloten maar check het even voor de zekerheid.
 

Bijlagen

  • 20240105_092152.jpg
    20240105_092152.jpg
    986.8 KB · Weergaven: 19
  • 20240105_092129.jpg
    20240105_092129.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 20
  • 20240105_091951.jpg
    20240105_091951.jpg
    339 KB · Weergaven: 20
  • 20240105_084109.jpg
    20240105_084109.jpg
    1.2 MB · Weergaven: 20
Je moet eens op de site van aquatlantis kijken hoe aan te sluiten.
Ik heb er ook weinig verstand van maar probeer even mee te denken.
De luminus controller heeft links en rechts 2 aansluitingen als ik goed zie,
links kun je er 2 adapters op insteken die elk een snoer hebben richting stopcontact,
dus ook 2 stopcontacten nodig om ze in te steken.
Dat heeft de easyled 2 controller niet,daar heb je maar 1 aansluiting om je adapter in te steken,
die dan richting stopcontact gaat.
Wil je hier 2 led units op aansluiten dan zou je een zwaardere adapter moeten kopen.

Stukje van de site van aquatlantis van de easyled2 controller.

If more than one light unit is used, be sure to check that the current of the transformer corresponds to the current required for these light units. For example, for two 2.5A luminaires, a 5A (12V and 24V) transformer is required.

Hier vind je die info over de easyled2


Dat heb je bij de luminus controller niet,
daar kun je gewoon je 2 x 2.5A adapter op insteken die dan beide richting stopcontact gaan.
Zie onderstaande foto.

To connect the Lighting Systems to Luminus, use the following diagram:
diagram


Aan de andere kant van je controller heb je 2 aansluitingen waar de led unit moet ingestoken worden,
jij hebt 2 units dus daar zul je 2 van die splitter kabeltjes moeten aansluiten zodat je 4 aansluitingen krijgt.
Zo'n splitterkabel had ik idd ook bij de bak geleverd omdat je deze nodig hebt als je zonder controller werkt.
Als het goed is zou jij er dan 2 bij je bak meegeleverd moeten hebben.
De rode en zwarte kleur van de splitter maakt niet uit want het is beide dezelfde stekker/aansluiting.
Heb het net even voor je uitgetest bij een andere easyled2 die ik hier nog heb liggen.
Volgens mij word het zo aangesloten maar check het even voor de zekerheid.
Bedankt voor de uitgebreide informatie! Ik ga straks ff puzzelen met mijn man hoe of wat. Die zogenaamde adapters heb ik niet, maar dat is neem ik aan gewoon de stekker van de light units?
 
Bedankt voor de uitgebreide informatie! Ik ga straks ff puzzelen met mijn man hoe of wat. Die zogenaamde adapters heb ik niet, maar dat is neem ik aan gewoon de stekker van de light units?
De adapter is het kastje wat je naast de controller ziet liggen.
 

Bijlagen

  • 20240105_083613.jpg
    20240105_083613.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 23
De adapter is het kastje wat je naast de controller ziet liggen.
Mag ik jou heeeeeeel hartelijk danken!!!! Het is gelukt met de luminus! Hij gaat nu ook niet meer uit en aan (de luminus) dus het zit wel goed!

Nu in de zonsopgang 😃😃
 

Bijlagen

  • 17044459851664776782846912471050.jpg
    17044459851664776782846912471050.jpg
    2.2 MB · Weergaven: 41
Mag ik jou heeeeeeel hartelijk danken!!!! Het is gelukt met de luminus! Hij gaat nu ook niet meer uit en aan (de luminus) dus het zit wel goed!

Nu in de zonsopgang 😃😃
Dat is graag gedaan hoor en fijn dat het nu werkt.
Had je het dan eerst niet goed/anders aangesloten dat je luminus steeds uitviel?
 
Mag ik jou heeeeeeel hartelijk danken!!!! Het is gelukt met de luminus! Hij gaat nu ook niet meer uit en aan (de luminus) dus het zit wel goed!

Nu in de zonsopgang 😃😃
Dat is graag gedaan hoor en fijn dat het nu werkt.
Had je het dan eerst niet goed/anders aangesloten dat je luminus steeds uitviel?
Dat denk ik. Ik had niet gezien dat de splitters zeg maar al in de bestaande lichtkabel zaten. Dus ik denk verkeerd aangesloten.
 

Terug
Bovenaan