Wat is er nieuw

Asjemenou

Volgens mij kun je de uren die je nog te leven hebt beter steken in het zoeken naar dit "ding" en doorzoeken tot je het hebt gevonden. We geven je laten we zeggen 24 uur de tijd en horen we niks meer van je dan beloof ik dat we morgen om precies 15.54 de stoottroepen naar je huis toe sturen:deal:

Nu zie ik potentieel!
Een moderne versie van dit



Of een Belgische versie van dit

 
Ik las even terug en het is @benvo 's fout dat het zo kon ontsporen.

Nou volgens mij is het jouw bakje en jouw startpost😀😀. Ik wil voordat je nu intensief gaat zoeken in elk geval nog even kwijt dat ongeacht de afloop ik het een voorrecht heb gevonden om je te mogen kennen😀😀
 
Nou volgens mij is het jouw bakje en jouw startpost😀😀. Ik wil voordat je nu intensief gaat zoeken in elk geval nog even kwijt dat ongeacht de afloop ik het een voorrecht heb gevonden om je te mogen kennen😀😀

Ik was nieuwsgierig maar op een gezonde, onbevreesde wijze.

Ik was, zoals eigenlijk steeds, een zorgeloze en goedlachse optimist.

Maar doordat @benvo begon te goochelen met doemdenkerij, invasieve buitenaardse organismes en ultiem zelfs met Bruce Willis (!!!!) is de sfeer radicaal veranderd. Dientengevolge is mijn onveiligheidsgevoel nu zelfs groter dan dat van de gemiddelde Amerikaan.



And so am I!

Game on!!

De crème brûlée-brander staat klaar!
Mijn samourai zwaard en voorhamer ook!

En ik heb een vat chloor en een ton Destop paraat!

(De visjes en de rest van de bewoners zijn trouwens allemaal gezond en wel! :thumbs:)
 
Zoek en gij zult vinden.
 
Ja ik ga me al zorgen maken. Misschien iemand in de buurt van Willem die goed uitgerust eens een kijkje kan gaan nemen:S
 
I'm sorry 😀😉

Too little too late!
Damage done!
Bridge on fire!

Heart = broken!

Spannend mysterie Willem :br:

Een beetje zoals het leven zelf, hé Théa! 😀


En toen werd het akelig stil.....

Welja, ik spitste mijn oren in opperste concentratie omdat ik precies dolfijngeluiden hoorde.
Ik werd bijna panisch van de stress (door @benvo's toedoen nog steeds).
Maar toen bleek dat dat ik geen dolfijnen hoorde maar dat Patrix eigenlijk toch een beetje gelijk had:
gezien je muziek keuze😀

:juggle:
 
Voor de mensen die een te zwakke maag hebben om alle onzin in dit topic te doorstaan zonder maagbloedingen nog even een korte samenvatting én (ook om degenen die alle onzin gelezen hebben te belonen) een extra nooit eerder vertoonde foto van het rode gevaar.

Ik ontdekte gisteren een onbekend bloedrood organisme (?) in mijn bak.
Ik kreeg het niet echt te pakken en wou het vandaag in alle rust onderzoeken.
Maar intussen is het verdwenen!
Verder heb je eigenlijk niet zoveel gemist als je nu pas inschakelt...:juggle:

Het zag er zo uit:

20190509_230549#1.jpg




(Intussen zijn we drie pagina's verder maar wie het weet mag het nog steeds zeggen)

20190509_224900.jpg
 
Er is nog een laatste mogelijkheid tot redding; St. Johnanus.

Ik zal de link eens bekijken maar al snel dit:
ik vermoed dat het volgende argument al werd aangehaald in betreffend topic?

Johnanus....

Als in:
John Anus?
Uhuh... :juggle:
Wil ik wel gered worden door dergelijk obscuur genaamd figuur?
 
Zit te hopen dat de rode blob onder die stoel bij je digitale snelweg zit en je dan eens uit die stoel op sta en aan het werk ga. Men neme een pepertje in de r##t en gewapend met pinchet, lepel en al wat nodig is naar de plek des onheils en speur het op. Je houd ons te lang in spanning 😡:br:
 
Net de legende gelezen..

egende van Johnanus Jessicapilonanus.

Nu klinkt de naam van deze heilige ineens ietwat bekend in de oren maar de anus is zelfs dubbel valt me op!?

Tot verbazing van de groep, alleen bekend met de vissende of jagende mens, mengde Johnanus meel en eieren door elkaar.

Die man moest patroonheilige der vegetariërs zijn volgens Het Schrift!
:thumbs:
 
Er sc
Net de legende gelezen..



Nu klinkt de naam van deze heilige ineens ietwat bekend in de oren maar de anus is zelfs dubbel valt me op!?



Die man moest patroonheilige der vegetariërs zijn volgens Het Schrift!
:thumbs:
Kijk, dat zijn nu weer zaken die mij niet opvallen...
259201-23be46d707b76f57f21589f4709a6463.jpg
 
Zit te hopen dat de rode blob onder die stoel bij je digitale snelweg zit en je dan eens uit die stoel op sta en aan het werk ga. Men neme een pepertje in de r##t en gewapend met pinchet, lepel en al wat nodig is naar de plek des onheils en speur het op. Je houd ons te lang in spanning 😡:br:

Ik snap je maar het oponthoud heeft zo zijn redenen.
- De ganse bak is nu "de plek des onheils" aangezien het spoorloos verdwenen is. Het zat op een open plek en dat gebied heb ik intussen heel goed bekeken: geen enkel spoor te zien.
- De zoektocht gaat sowieso gepaard gaan met wat woelen, knippen, lepelen en "pincetteren" dus ik ga dat combineren met een verversing. En mijn osmose is nog in aanmaak... :juggle::sorry:

Enne: ik zit zelf ook in het ongewisse hé dus de spanning is hier nog groter gezien al het doemdenken en de speculaties allerhande.

Maar dat ik eens uit die stoel moet: daar heb je een heel goed punt alvast! :thumbs:😉
 
Heeft tentakels? Die gewoon het licht uit, en wacht af.
 
Kijk, dat zijn nu weer zaken die mij niet opvallen...

Dat is volgens mij door de onvermijdelijke dyslexie die optreedt bij de schrijvers der legendes.
Dat je dit zelf niet zo las is dus niet zo verwonderlijk als schrijver maar dat je publiek dit niet zag kan op verschillende manieren verklaard worden:

-misschien was er wat schroom mee gemoeid en durfde je geboeid publiek je niet wijzen op de anale link?
Schroom wegens de duidelijke link met een zekere beheerder? Schroom die ik niet had omdat ik aanvankelijk enkel "Johnanus" te lezen kreeg en/of omdat het mij aan dergelijke literaire schroom ontbreekt?

of

-misschien is de verklaring bij mij te zoeken. Aangezien ik het onmiddellijk las als John-anus (en dat als enige?) is er mogelijks sprake van een of andere rare kronkel in mijn hoofd waar ik me nog niet ten volle bewust van ben? Misschien moet ik me nu dus ook nog eens zorgen beginnen maken over mijn al dan niet afwijkende psychologische toestand?
Eerst maak je me bang voor monsters en nu wijs je me, door de vette en onderstreepte "mij" in je post, er fijntjes op dat ik misschien enigszins deviant ben op psychisch vlak?
Waar woon jij Benvo? Stuur maar via PB dan stuur ik je eens een boeketje bloemen (en wie weet wat Blob) bij wijze van dank voor je bemoedigende peptalk! :petjeaf:
😀😉
 
Heeft tentakels? Die gewoon het licht uit, en wacht af.

Oh my god Bertus!
Het was nog niet erg genoeg?
Nu spreek je al over tentakels en over afwachten in het donker?

"Het was maar een rode vlek, chill TF out! Chill TF out!!!"
prevel ik nu constant in stilte!
Ik ga mijn topic moeten negeren voor ik helemaal begin te flippen...
😉

Maar echt tentakels heb ik niet gezien, het leek aanvankelijk (op de eerste foto te zien) wat draderig maar na de aanraking waren de draadjes verdwenen...
Maar als dat tentakels waren dan had het er véééééééél! 😱
 
Zoetwater koraal? (als dat überhaupt bestaat)

Zoiets heb ik me ook even afgevraagd.
Dat zou het krimpen door aanraking en de draderige tentakels eventueel wel kunnen verklaren maar ik weet ook niet of het bestaat in deze vorm (en kleur) en vraag me dan wel af hoe het in de bak komt?
Ik heb al heel lang niets meer aan de bak toegevoegd qua nieuwe planten, stenen, hout of dergelijke. Ook nooit levend voer of zo in deze bak..
En dat het met de vissen die ik een tijd geleden kocht zou meegekomen zijn geloof ik niet. Ik heb ook geen water uit de zak in de bak gedaan of wat dan ook.

Een soort "koraal" kan toch ook niet uit het niets ontstaan zou ik denken?

Hopelijk vind ik iets terug in de bak tijdens het verversen/speuren....

Ik weet dat er bvb slijmzwammen zijn die spontaan kunnen ontstaan in een aquarium en die zich verplaatsen door de bak (al dan niet via de bodem) maar die zien er bij mijn weten compleet anders uit en ik zag nog nooit een rode variant.

Ik had ooit een knalrode Caloglossa sp. (soort roodwolwier) in een ander bakje (bewust geïntroduceerd) maar dat is draderig en verplaatst zich niet.

Dus ja: het blijft een mysterie...
 
is er mogelijks sprake van een of andere rare kronkel in mijn hoofd waar ik me nog niet ten volle bewust van ben? Misschien moet ik me nu dus ook nog eens zorgen beginnen maken over mijn al dan niet afwijkende psychologische toestand?
Daar maken wij ons al langer zorgen over :deal: Helemaal gezien je muziekkeuze 😀
 
Ik zal de link eens bekijken maar al snel dit:
ik vermoed dat het volgende argument al werd aangehaald in betreffend topic?

Johnanus....

Als in:
John Anus?
Uhuh... :juggle:
Wil ik wel gered worden door dergelijk obscuur genaamd figuur?

En ik zei eerder nog wel dat ik blij was je te hebben gekend:'(:'(

Ik ga nu ernstig twijfelen over de eerder genoemde psychologische toestand hoor😀😀:sorry:

Maar goed, ik ben de beroerdste niet en wil je toch nog eenmaal waarschuwen, dus kijk goed onder je bed en je kussen😛
 
Sedert lange tijd smaken wij het genoegen om naast onze buren te leven in het dorp als aangegeven in de avatar. Naast deze woonstede is er dan nog sprake van een buiten. Daar vertoeven wij bij voorkeur wanneer het ons binnen te heet wordt onder onze voeten. In plaats van bloemen hechten wij aan een financiële tegemoetkoming naar ons toe. Waarbij we geen limieten aangeven, angst voor een overschrijding is dus geenszins noodzakelijk. U dankend voor uw welwillende aandacht doe ik u mijn groet toekomen.
2 duim op emoticon.jpg
 
Maar goed, ik ben de beroerdste niet en wil je toch nog eenmaal waarschuwen, dus kijk goed onder je bed en je kussen😛
Zou het ook op land kunnen leven? Misschien zit het straks bij Willem in bad vermomd als badeendje, klaar om toe te slaan 😀
 
Het was nog niet erg genoeg?
Om er dan nog maar een schepje bovenop te doen, ik zou het niet kunnen verdragen dat het nu weg is, enerzijds goed, maar anderzijds..... waar is het? wat was het?

Een soort "koraal" kan toch ook niet uit het niets ontstaan zou ik denken?
Geen idee wat er allemaal in het Belgische water zit 😀 maar soms kunnen de raarste dingen uit het niets groeien.

Ik weet dat er bvb slijmzwammen zijn die spontaan kunnen ontstaan in een aquarium
Daar dacht ik ook aan, misschien iets van een schimmel/slijmerige substantie wat als een luchtbel uit de bodem is gekomen, dat zou de spontane verdwijning ook kunnen verklaren.

Dan nog is het niet oké en moeilijk te verklaren, maar misschien een richting om in te zoeken.
 
Dus niets meer te zien?

Als ik de foto bekijk doet het mij denken aan iets rauw vlezigs. Geen slijmsporen op de koelkast deur?
 
Ik ga nu ernstig twijfelen over de eerder genoemde psychologische toestand hoor😀😀:sorry:

Daar maken wij ons al langer zorgen over :deal:


Zou het ook op land kunnen leven? Misschien zit het straks bij Willem in bad vermomd als badeendje, klaar om toe te slaan 😀


Geen slijmsporen op de koelkast deur?

Ik voel de liefde hier zo hard!
Al die steun, begrip en geruststellende berichtjes! Het doet echt deugd!
Wat een topforum is dit toch!

U dankend voor uw welwillende aandacht doe ik u mijn groet toekomen.

Ik heb je bankrekeningnummer goed ontvangen en heb zopas 666 euro overgemaakt!
Veel succes ermee!

Om er dan nog maar een schepje bovenop te doen, ik zou het niet kunnen verdragen dat het nu weg is, enerzijds goed, maar anderzijds..... waar is het? wat was het?


Nu heb ik spijt dat ik het gisteren niet "gevangen" heb.

Ik ben nu nog nieuwsgieriger geworden.
Ik ga straks zwaar op zoek.
Maar dat is wel riskant want ik ga er echt niet mee kunnen leven mocht ik het niet vinden.
De kans is zeer reëel dat ik dan mijn ganse tapijtje verwijder tijdens de zoektocht.

Komaan!
Wat is me dat nu, een bloedrood onbekend organisme dat lijkt te reageren op aanraking en zichzelf doorheen mijn bak verplaatst?
Niet met mij, hé!

No deal!

Jimmies: Rustled!
Seriously rustled!

Dat schepje had ik dus zelf al op de hoop geschept!
Toch bedankt voor de extra geruststelling!
:thumbs:
Altijd leuk als iemand moeite doet om mijn stressniveau te verlagen en te relativeren door bemoedigende woorden.

soms kunnen de raarste dingen uit het niets groeien.

Een beetje zoals een obeze roze spons die uit de inhoud van zijn eigen brein groeide?

Gezien de dubbele bodem van deze uitspraak heb ik ze hieronder nog eens herhaald mét (begrijpbare) uitleg (incl vette tekst, cursieve woordjes (haakjes) en =)
Dan ben ik zeker dat het helemaal binnenkomt bij de geadresseerde...

:!

Een beetje zoals een obeze roze spons (= één van de raarste dingen) die uit de inhoud van zijn eigen brein ( = het niets) groeide?
:petjeaf:
 
Daar maken wij ons al langer zorgen over :deal:

En met hoeveel zijn jullie precies, Théa?
Of varieert je aantal van dag tot dag?
:br:

Helemaal gezien je muziekkeuze 😀

Jaja, laat je gaan! Het laat me Siberisch dus het is je moment de gloire!
Plukken die handel!
Enne: Veel plezier bij team Patrix!
(@Patrix : sterkte kameraad, je verdient het! Ik gun het je!)

Maar ondanks alles laat ik me toch niet verleiden tot pesterige represailles.

Ik zeg enkel dit over muziek: Ook al lijk ik op sommige vlakken een viking, dan nog:
"Vikingmuziek" is volgens mij toch echt een oxymoron! :juggle:

Zou het ook op land kunnen leven? Misschien zit het straks bij Willem in bad

Dus dat organisme is net "aan land gekomen", een nieuwe wereld gaat open voor onze held van het verhaal!
Nieuwe mogelijkheden, als het ware het begin van de evolutie!
The world at it's feet!
😎

Maar wat doet onze ex-waterbewoner en nieuwbakken landloper volgens Théa eerst en vooral?
Hij kruipt in bad?!

Makes sense!
😀
 
Ik kan de grootte van de rode "blob" niet heel goed inschatten en ik weet natuurlijk ook niet welke dieren in jouw bak leven. Het zou m.i. gewoon kunnen gaan om een legsel eieren. Het komt vaker voor dat deze eieren in een soort gelei worden gelegd, ter bescherming ( denk bv aan kikkerdril). Rode kleur kan zo maar soort schrikkleur zijn...In de natuur betekent rood vaak: AFBLIJVEN.
 
20190508_161402.jpg


Heb je al in je lichtbak gekeken of daar iets zit
 
AquaCafe
Help Users
      Ed Tensen: Handleiding klaar, om 15:30h komt de verzorging langs voor een bak koffie en uitleg.
      Terug
      Bovenaan