Bderooij in Borneo


Ik heb vaak de bak voor 3/4 vol met Ceratopteris pteridoides en dan heb ik dat effect nog niet, het oogt dan alleen maar donkerder in de bak.
Maar bij jou komt er waarschijnlijk geen bruin gekleurd water (turf, tannine) uit je bak, als je een waterwissel doet, toch?
 
Maar bij jou komt er waarschijnlijk geen bruin gekleurd water (turf, tannine) uit je bak, als je een waterwissel doet, toch?
Ik kleur met Rooibos en soms extra Negrocell, met het blote oog duidelijk zichtbaar. Ook tijdens een waterwissel.
 
Ik zal het eens met de compact camera fotograferen en de witbalans handmatig instellen.
Het verschil tussen 1/30s en 1/15s kan al het verschil maken tussen een goede en een perfecte foto. Een probleem wat je vast en zeker tegen gaat komen is: teveel licht.
Dus 1 buis uitzetten, LED dimmen enz.
 
Het verschil tussen 1/30s en 1/15s kan al het verschil maken tussen een goede en een perfecte foto. Een probleem wat je vast en zeker tegen gaat komen is: teveel licht.
Dus 1 buis uitzetten, LED dimmen enz.

Ik heb maar 1 buis en met LED dimmen maakt het weinig tot geen verschil, ik heb wel foto's gemaakt tijdens zonsondergang (LED controller erop). Maar ik weet niet of we Ben's topic verder moeten vervuilen met mijn probleem? :) Zal er eens zelf een topic over openen:)
 
Wij spreken dezelfde taal :)
Ik gebruik hem gewoon met Arduino inderdaad, Micropython is ook een optie tegenwoordig.
Ik heb een Wemos D1 mini kloon, bizar klein geval en werkt prima.
Versie 2 zal waarschijnlijk wel een Arduino gaan worden, die de ESP alleen gebruikt voor connectiviteit en tijd doorgeven, net wat stabieler en stopt niet met het programma als hij zijn connectie kwijt raakt.

Ben


En voor sommigen blijft het abracadabra :p

Groetjes Mike






Enne... als opa het kan... Dit is echt een, "al doende leert men" zaak. Omdat het open source is zijn er plenty voorbeelden, bovendien, kom je een keer vast te zitten, en dat gebeurd, is er een wereld community die hulp kan bieden!

Mijn Arduino aquarium controller loopt op dit moment z'n test rondes. Alles verloopt tot nu toe als verwacht!
 
Laatst bewerkt:
Wij spreken dezelfde taal :)
Ik gebruik hem gewoon met Arduino inderdaad, Micropython is ook een optie tegenwoordig.
Ik heb een Wemos D1 mini kloon, bizar klein geval en werkt prima.
Versie 2 zal waarschijnlijk wel een Arduino gaan worden, die de ESP alleen gebruikt voor connectiviteit en tijd doorgeven, net wat stabieler en stopt niet met het programma als hij zijn connectie kwijt raakt.

Ben


En voor sommigen blijft het abracadabra :p

Groetjes Mike






Enne... als opa het kan... Dit is echt een, "al doende leert men" zaak. Omdat het open source is zijn er plenty voorbeelden, bovendien, kom je een keer vast te zitten, en dat gebeurd, is er een wereld community die hulp kan bieden!

Mijn Arduino aquarium controller loopt op dit moment z'n test rondes. Alles verloopt tot nu toe als verwacht!
Geloof ik graag ja! Wellicht over een tijdje maar eens aan wagen; voor nu voldoet dit ook wel prima. Ben ook wel weer van de snufjes enzo, dus lijkt me ook zeker wel leuk om er mee aan de slag te gaan! Voor n u alleen eerst mn studie even voor laten gaan :D
 
Geloof ik graag ja! Wellicht over een tijdje maar eens aan wagen; voor nu voldoet dit ook wel prima. Ben ook wel weer van de snufjes enzo, dus lijkt me ook zeker wel leuk om er mee aan de slag te gaan! Voor n u alleen eerst mn studie even voor laten gaan :D
En Opa Ben woont vlak om de hoek dus kun je altijd om hulp vragen ;)
 
Gisteren waterwissel gedaan, dus is het vandaag tijd voor foto's ;)
20180204_205433.jpg
20180204_205435.jpg
20180204_205450.jpg
20180204_205457.jpg
20180204_205517.jpg
20180204_205522.jpg
20180204_205535.jpg
20180204_205540.jpg
20180204_205542.jpg
20180204_205543.jpg
20180204_205552.jpg
20180204_205554.jpg
20180204_205623.jpg
20180204_205626.jpg
20180204_205635.jpg
 
Thanks, John :)
Ja, ik had teveel foto's en het filmpje moest nog even bewerkt worden, anders had je mijn kanis erop gehad... dat wil niemand :p
 
Thanks, allemaal :) Altijd leuk als anderen het ook mooi vinden :)
 

Terug
Bovenaan