Beginnerbakje 2.0 van maffie666


Tijd voor druppels. Ik was trouwens net aquarium perikelen zooi aan t opvegen komt me er een krab voorbij rennen zeg.
 
Ja hij rende over de vloer ik had bij het finetunen van het herstel van de bende nav die nieuwe pomp de waterstand niet verlaagd. Dan kunnen de krabben zo uitstappen. Leermomentje. Ik heb de strips trouwens wel bekeken en ze waren allemaal hetzelfde. Stuk of 20.
 
Er is natuurlijk wel een verschil tussen een strip de aangegeven tijd onder water nat te maken en een plons in een emmer waar ze veel langer in liggen en kleuren mogelijk door lopen.
 
Ja het was geen wetenschappelijke test. Aan deze test kunnen geen rechten worden ontleend.

Ik weet niet of de krab een smak heeft gemaakt. Mijn ervaring is dat ze altijd klimmen. Tegen glas kunnen ze niet klimmen maar tegen bv een stroomkabel zeker wel. Alles deed het bij de krab zo te zien. Hij was heel snel en liet zich moeilijk vangen. Dus ik denk dat ie wel in orde is.
 
Het is echt een leermomentje voor mij geweest. Ik zag t zelfs een beetje aankomen. Ze zijn gewoon echt brutaal. Als je wilt dat ze weggaan dan blijven ze zitten en vice versa. Als ik ze op de foto wil zetten rennen ze bv weg. Maar ik had hem op een handdoek laten lopen en toen ik m boven het aquarium eraf wou schudden wou ie niet loslaten.
 
20190505_213609.jpg


Deze donderde zojuist van het wateroppervlak naar beneden. Toen bleef ie stil zitten en at ie een worteltje. Minuutje later deze foto gemaakt.
 
Volgens mij heeft ie nog wortel in zijn mond.
 
Knapperd, die oogjes zijn zo grappig!
 
Op die middelste is trouwens krabbepoep
 
Ah nu zie ik waarvoor je een eiland vraagt in een ander topoc. dan zal die constructie wel heel hoog moeten worden als ik je aquarium hier zo. Je kan ook een drijfeiland maken en je water iets laten zakken.
 
Ik vind water laten zakken niet fijn. Ik wil juist een groter aquarium ivm vissen. Als ik echt land maak wordt t sowieso kleiner. Dus voor hen wil ik "land" boven de waterspiegel.

De krabben slopen tot nu toe niks.

Met de vissen samen gaat het goed. Ik heb 3 botia's, 1 botia is de grootste en die schuift een krab gewoon opzij als ie in de weg zit. De 2 kleinere botia's houden een beetje afstand van krab. En de vuur neons weten volgens mij niet eens van het bestaan van krab af volgens mij

Ik zie de krabben vaak onder water ik zag er vanmiddag 1 wegrennen met zo'n voeder tablet die ik er voor de botia's had ingegooid.

Zojuist zag ik er 1 in een plant klimmen, springen naar een buis van mijn pomp , door het water dwarrelen en naar de oppervlakte klimmen. Zie foto's en ik ben vandaag nog maar een half uur in mijn slaapkamer geweest dus kan je nagaan wat voor capriolen ze de hele dag uithalen
20190507_184534.jpg
20190507_184549.jpg

20190507_184551.jpg
20190507_184553.jpg

Bekijk bijlage 272777

20190507_184733.jpg
 
Laatst bewerkt:
20190508_161402.jpg


Ze doen het alle drie nog. Ik deed zojuist mijn lichtbak open zag er twee in t water springen en plotseling deze op 3cm afstand van mijn oog schrok me lam.
 
Mijn trofis basic 120 lijkt eigenlijk meer op een ferplast Dubai 120 LED. Dat staat eigenlijk overal op en er zit ook een boekje van bij. Alleen op de doos staat trofis.

20190511_124534.jpg
20190511_122536.jpg
 
Ik zie eigenlijk ook, op de leds na dan, geen verschil met de dubai 80 die ik hier heb staan...
 
Ik ben er met wat ik er tot nu toe van gezien heb erg content mee. Ziet er heel degelijk uit. Maar doe nu ff niks mee want heb achterwand vastgeplakt vanmiddag.
 
Heb t vandaag even verhuist moet de boel nog even fatsoeneren. Excuses voor de postapocalyptische desolaatheid op de foto's. Eerste is 1 van die jongens waarom deze hele actie überhaupt nodig was. Tweede is ingezoomd vanuit mijn bed want zag een krab tegen de wand klimmen maar was te laat.

20190512_215047.jpg
20190512_234339.jpg
20190512_234736.jpg
20190512_215051.jpg
 
Zozo, dat heb je snel gedaan, waarmee is de achterwand vastgeplakt?
 
Paar druppels jbl siliconen. Toen 24u gewacht en toen 123 in godsnaam.

Trouwens het water heeft die siliconen nog niet eens bereikt want hij is nog niet vol.

Die botia's hebben wel de tijd van hun leven zeg. Die racen als gekken door die hele bak heen. Je kan bij die beesten altijd zo goed zien als ze lol hebben.
 
20190513_220738.jpg


Al mijn bewoners kunnen leuk met elkaar opschieten.

Dat is tot nu toe het goede nieuws. Verder heb ik nog niks gedaan dat is dan weer minder maar weinig tijd en zo. Ik heb een
Microsorium Pteropus besteld zo'n grote in een pot van 15 euro en nog een aantal vallisneria of hoe heet het en nog wat planten en ook nog zo'n eheim pomp. Alle planten uit de ouwe bak drijven los rond. Althans het zijn 2 bossen/kluwen die boven in in het aquarium hangen ziet er op zich wel komisch uit. Morgen tussendoor toch maar even aan de slag denk ik.
 

Terug
Bovenaan