Betta aquarium opstarten.


Tja, of bestellen via APO en dan misschien wat andere dingen bijbestellen die je nodig hebt.
 
APO? sorry ik ben nog niet zo bekend in die afkortingen :D
 
Dit is de afkorting van aquaplantsonline :)
 
Aquaplantsonline.nl
 
Oh ja, sorry ik dacht dat je dat wist.
Thanks Albert.
 
Oh haha oke dankjewel.
Komt vast goed, de plantjes zelf haal ik wel in de dierenwinkel waar ik ook de vissen ga kopen want die staan namelijk al onder water daar. :)
 
zou die toch ook eerst een week goed spoelen. Al staan ze onder water.

Ze zullen echt niet vertellen dat er slakkengif in zit.
 
Oke & moet dit altijd/met alle planten of alleen als ze dus al onder water staan?
 
Ook als ze onder of boven water staan.
Die stromings bakken willen ze geen slakken in.
Dus, gewaarschuwd mens, telt voor 7.
 
Ja zeker ik heb weer wat geleerd, bedankt!
 
Ik hoor nog niemand over de noodzaak van Drijfplanten en dat wensen Betta's toch echt wel. De Salvinia natans voldoet goed en wordt momenteel veel verkocht in tuincentra voor gebruik in drijfschalen maar doet het super goed in aquaria.

tqKLcs8oNYRCBrOOYJ_DSlOu6ZhCge1_.jpeg


Betta vlokken bevatten een hoog dierlijk gehalte wat Betta's wel wensen.
 
jessicapilon zei:
Een voedingsbodem zou ik niet nemen want die is na enkele maanden al uitgewerkt. Gewoon grind en zo nodig een kleibol erbij.
Ik zou zelf het bij 1 houden of 2 vrouwen. Maar geen koppel want dan gaan ze een nest maken en territoriaal worden. Daar is het bakje dan te klein voor vind ik.
Je kan bij de aquariumwinkel plantjes kopen of bestellen bij bv Aquaplantsonline.nl

Ze hebben bij de Hornbach mooi zand met een korrel van 0,4-0,8mm en uitermate geschikt dus. Dat is er in meerdere kleuren waaronder ook zwart.
Welk bakje heb je dan dat je een dekruit nodig hebt??

Betta s hebben graag veel planten en zeer zeker drijvers erin.

@Botia
Hier heb ik wel de drijvers genoemd ;).
 
Oh en dat van die drijvers wist ik al hoor haha :D
 
Maar de Salvinia natans kon je vast nog niet ;) Zeer kleine wortels dus erg aan te raden. ;) Het neemt bijna geen ruimte in.
 
Oke thanks Botia, nee die salvinia kende ik inderdaad nog niet, zoals geen enkel plantje eigenlijk, ik zal morgen eens kijken of ze die ook bij de dierenwinkel hebben, lijkt me verstandig om ze nu alvast te kopen aangezien ik ze dus blijkbaar nog een week lang moet spoelen.
 
Drijfbamboe (Hygoryza Aristata) is ook een leuke drijver en blijft vaak wat makkelijker op de plaats. Die heeft APO ook te koop dus.
 
xxMarieek zei:
Oke thanks Botia, nee die salvinia kende ik inderdaad nog niet, zoals geen enkel plantje eigenlijk, ik zal morgen eens kijken of ze die ook bij de dierenwinkel hebben, lijkt me verstandig om ze nu alvast te kopen aangezien ik ze dus blijkbaar nog een week lang moet spoelen.

Je moet niets meer in de dierenwinkel kopen.

Moet je gewoon hier vragen, krijg je de goeie plantjes, zonder gif.
 
Goed tip van Bertus maar ja soms kun je niet alles hier krijgen natuurlijk.
Dus soms ben je afhankelijk van het aanbod.
 
Voor mij is die dierenwinkel de enige optie, ik zal het morgen daar eens vragen, ik ken die mensen daar goed dus zal vast wel goed komen.
 
jessicapilon zei:
Goed tip van Bertus maar ja soms kun je niet alles hier krijgen natuurlijk.
Dus soms ben je afhankelijk van het aanbod.

Wie niet vraagt, wordt over geslagen.


Daar is het vraag en aanbod voor.

Net weer voor 60 euro besteld, bij onze APO.
 
Ja maar ik ben wel zo iemand die niet zo maar mensen vertrouwd, dan kunnen ze wel zeggen dat die plantjes zijn verstuurd wat dan helemaal niet zo is en dan zit ik maar te wachten.
Ook als ik ze op internet bestel ben ik bang dat ze er niet zo uit zien als hoe ze op het plaatje staan. Ik zie het wel, morgen ben ik niet thuis dan ga ik ff een dagje shoppen en ben ik een dagje bij m'n vriend, jullie kunnen woensdagmiddag reactie terug verwachten van mij. :)
 
Nou, als dat hier op het forum gebeurt. krijgt hij op zijn vet.
Heb het nog nooit gehoort dat iemand benadeelt is.

Ikzelf verstuur al jaren plantjes, en er zijn er nog heel veel.

ER zijn plantjes, die nu niet te krijgen zijn,bij de Apo.
Hier wel.

Heb 10 bosjes Cabomba gekocht.
Gaan eerst in aparte bak in qarantaine. schoon spoelen.


uIcO02w2xk6qojyDDOYZ_MCNJLoSBkUS.jpeg

Deze heb ik ook een bak vol van.
 
Bertus zei:
jessicapilon zei:
Goed tip van Bertus maar ja soms kun je niet alles hier krijgen natuurlijk.
Dus soms ben je afhankelijk van het aanbod.

Wie niet vraagt, wordt over geslagen.


Daar is het vraag en aanbod voor.

Net weer voor 60 euro besteld, bij onze APO.

Dat is waar bertus.

Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand zn plantjes niet kreeg als je hier iets via het AF wat koopt.
Maar ok, garanties heb je nooit natuurlijk.
Ik koop ook geregeld iets vis de pb hoor en dat gaat altijd wel goed dus.
 
Dierenzaken hebben de salvinia natans zelden.
 
Tuincentra daarintegen hebben ze rond deze tijd in overvloed ;)
Ze worden aangeboden als drijfplant voor in de vijver ;)
 
xxMarieek zei:
Nu heb ik nog even een vraagje vooraf over het voer van de kempvissen.
Bij de dierenwinkel waar ik de vissen ga halen hebben ze voor betta's alleen rode muggenlarven en tubifex, is dit voldoende voor ze of moet ik nog even verder zoeken?


mijn betta's krijgen diepvries witte muggenlarve en artemia en soms tubifex
verder krijgen ze DIT dagelijks doen ze het goed op ik heb hier ook de verschillende soorten van dat door elkaar heen gemixt.
ik heb hier in een van mijn uitgroeibakken vallisneria gigantica staan zonders drijvers moet zeggen dat omdat deze plant zo'n lange bladeren heeft ze dit ook zeer aangenaam vinden omdat het de functie van de drijvers over neemt


PS: wil je ook iets van een appelslak of zo erin?
 
ILoveAnimals zei:
Tuincentra daarintegen hebben ze rond deze tijd in overvloed ;)
Ze worden aangeboden als drijfplant voor in de vijver ;)

Ja, 1 euro per stuk,(limnobium) Stuurde ik 20-25-30 voor 6,70euro. gekkenwerk.
of een bakje van 2,45.
 
De meeste goede aquariumzaken verkopen het ook wel denk ik. Hier krijg je een redelijk bakje vol voor ik dacht 2,50.
Maar ja dan moet je wel net toevallig zo n lfs in de buurt hebben natuurlijk.
 
ILoveAnimals zei:
Tuincentra daarintegen hebben ze rond deze tijd in overvloed ;)
Ze worden aangeboden als drijfplant voor in de vijver ;)
Dat zei ik dus al. maar zij wil er naar kijken bij de dierenzaak...

Als een dierenzaak ze al heeft zijn ze duurder dan in tuincentra. Waar een potje vol gemiddeld �1,25 kost.
 
patty776 zei:
xxMarieek zei:
Nu heb ik nog even een vraagje vooraf over het voer van de kempvissen.
Bij de dierenwinkel waar ik de vissen ga halen hebben ze voor betta's alleen rode muggenlarven en tubifex, is dit voldoende voor ze of moet ik nog even verder zoeken?


mijn betta's krijgen diepvries witte muggenlarve en artemia en soms tubifex
verder krijgen ze DIT dagelijks doen ze het goed op ik heb hier ook de verschillende soorten van dat door elkaar heen gemixt.
ik heb hier in een van mijn uitgroeibakken vallisneria gigantica staan zonders drijvers moet zeggen dat omdat deze plant zo'n lange bladeren heeft ze dit ook zeer aangenaam vinden omdat het de functie van de drijvers over neemt


PS: wil je ook iets van een appelslak of zo erin?

IK geef mijn Betta elke dag Sera Betta en verder afwisselend artemia, rode muggenlarven, soms gewoon vlokvoer en af en toe mossel.
 
Lijkt me prima hoor wat je ze geeft.
 
Hi people, ben ik weer.
Ik ben een stuk eigenwijs hoopje mens, en heb dus toch plantjes gekocht bij de lfs.
Nu nog wachten op het zand en hopen dat 25 kg genoeg is voor mijn bakkie.
Ben de plantjes nu nog aan het spoelen, heb ze gister gekocht.
Ook heb ik nog wat stenen, een achterwand en een soort van schuilplaatsje besteld, wat hopelijk morgen of overmorgen binnen komt, hoef ik me in het weekend niet te vervelen :D
Zodra het zand is gespoeld en de plantjes in het aquarium kunnen zal ik foto's plaaten, maar het is een grote kans dat ik nog meer plantjes erbij neem, ben nml ook drijfplanten vergeten gisteren.
 
Ik ben benieuwd naar alles hoor. En ach iets vergeten doen we allemaal weleens ;)
 

Terug
Bovenaan