Zo, dat moest ik wel even 2x lezen hoor 😳 maar ik snap hem hahaha👍ga voor de zekerheid deze week nog een paar keer testen.Gezien de stijging van no3 denk ik dat de initiële ammoniak test wat laag uitgevallen is.
Grove al omgezette hoeveelheden: 10 nitraat = 3 nitriet = 1mg/l ammoniak.
de exacte omzetting van de stikstof kringloop is: 1 ppm ammoniak --> 2.7 ppm nitriet --> 3.6 ppm nitraat.
Blijft natuurlijk met grove hoeveelheden werken met de colombo test maar het laat zien dat de kringloop al goed op gang gekomen is.

Ja dat is dus niet de bedoeling en daar was ik wel al een beetje bang voor. Wat is een optie om met ze te doen? Wie wilt zulke vissen hebben?Gyrinocheilussen worden naarmate ze ouder worden, steeds territorialer en grotere rotzakken. Vroeger of later gaan ze je andere vissen waarschijnlijk vermoorden. Ze hebben een erg groot aquarium nodig.....

Deze moeten op een beschutte plek staan.Er groeit wel wat bruine alg op de stenen en wat algen in de Bucephalandra en Anubias

Zijn 5 Julii's erbij gekomen en die zijn gelijk dikke vriendjes met de Panda's 😊
Leuke Cory’s. Is trouwens trilineatus, wordt vaak als julii verkocht.
Oh ja, die nieuwe namen! Gek word je er van.Heb je die bij dezelfde winkel gehaald als de panda's?
Vind ze erg mager namelijk.
Ik ga hem nog leuker maken, het is zelfs de Hoplisoma trilineatum met de nieuwe benamingen.
Vandaag gelukkig geen slachtoffers meer maar ik hou ze goed in de gaten. Ik zal de komende tijd beter op de ontlasting letten want ik zie ze eigenlijk nooit hun behoefte doen. Alle vissen komen van dezelfde winkel en volgens hun is het soms niet te verklaren waarom er wat uitval is.Esha2000 doet vrijwel niets meer, door het preventieve en verkeerd gebruiken is het meeste er inmiddels wel resistent voor.
Hoe is de ontlasting van de vissen? Wit, kleur van voer, slijmerig/slierten?
Steken er wormen uit?
Komen die vissen allemaal bij dezelfde winkel vandaan?
Po4 is normaal, zeker niet hoog.
wel een lage nitraat tenopzichte van po4 maar dat is meer ivm je planten dat is even een beetje bijzaak.
Klopt dat want zover ik me herinner is er ooit een topic geweest dat resistentie niet kan omdat het geen antibiotica bevat. Maar goed ik ben geen expert.Esha2000 doet vrijwel niets meer, door het preventieve en verkeerd gebruiken is het meeste er inmiddels wel resistent voor.
Hoe is de ontlasting van de vissen? Wit, kleur van voer, slijmerig/slierten?
Steken er wormen uit?
Komen die vissen allemaal bij dezelfde winkel vandaan?
Po4 is normaal, zeker niet hoog.
wel een lage nitraat tenopzichte van po4 maar dat is meer ivm je planten dat is even een beetje bijzaak.
Klopt dat want zover ik me herinner is er ooit een topic geweest dat resistentie niet kan omdat het geen antibiotica bevat. Maar goed ik ben geen expert.

Nee ik voeg inderdaad geen Co2 toe, kan verlichting wat dimmen of tijd inkorten helpen?Voeg je co2 toe? Ik denk het niet met een ph van 7,5 en je kan denken aan een co2 tekort voor de algen.

Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.