Wat is er nieuw

Billy's Juwel Rio 180 nieuwe start

Ik zie ook staghorn en dat zie je vaak bij een nh3/4 piek in de beginfase. Tevens baardalg en aangezien je zonder co2 werkt denk ik dat je een co2 tekort hebt. Op hoeveel lumen per liter zit je nu?
De Chihiros wrgb1000 stond eerst op 65% maar staat nu sinds 3 weken op 40%. en brand 7 uur met half uur zon op en half uur zon onder.
Op 100% is hij 4246 lumen dus 40% is 1698 lumen, de netto L inhoud weet ik niet precies maar ik schat zo'n 150L dus 1698:150= 11.3 Lumen per Liter.

Waterwaardes zijn steeds in orde:
NH3 0,0
NO2 0,0
NO3 10
PO4 1
PH 7,5
GH 6
KH 6
Temp 23'C

11 lumen is zeker niet veel. aan de ph te zien gebruik je geen co2 maar ja met 11 lumen zou dat imo ook niet hoeven.

Ik gebruik geen Co2

Zou het kunnen dat ik teveel of te weinig plantenvoeding geef?
de All-in-one van the plantedbox is toch een EI voeding, dus te veel geven zou eigenlijk niet kunnen omdat overschotten worden afgevoerd met de wekelijkse waterwissel, toch?

Misschien dan te weinig?
Ik geef elke dag 3,75ml dat is dus 26ml per week. Volgens de verpakking zou ik tussen 10 en 30 ml per week moeten geven. 10ml voor weinig planten/licht 30ml voor veel planten/licht en of Co2, dus te weinig voeding kan ik mij ook niet voorstellen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan