Biohome filtermedium


Eh zeg ik dat?.....over goed lezen gesproken....Siporax heb ik er vroeger in gehad vandaar dus mijn keus om eens wat anders te proberen. Natuurlijk in combinatie met watten en sponzen wat standaard in een filter thuis hoort en ja het past er allemaal in er is zelfs nog plek over voor turf of kool als het nodig is. De gravel versie is ook lekker klein wat voor een intern filter ook weer handiger is dan siporax.

En wederom....lees je even in!

Biohome Biogravel (In Filterzakje)
Biohome Biogravel is zeer geschikt als garnalen- en plantensubstraat, als medium onder je bodembedekking, in kleine interne aquariumfilters, kleine externe filters, in kleine “hang on the back filters”, bodemfiltersystemen, kleine DIY filters en Biorbs-Aquariums.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En jij denkt,dat ik dat niet gelezen heb.

Gelijk toen jij er mee kwam. zat ik al op google.
Als het maar een naampje heeft. he.


Maar nu verander jij je verhaal, met wat er allemaal bij zit.
Watten en sponzen.


Dan is het niet interessant om dat er bij mij in te doen.
Ga niet alle filters veranderen.
 
Ik verander helemaal niks! je vraagt er zelf naar je heb er toch ook sponzen inzitten.....ik ben klaar met dat geleuter van je....
 
Graag een beetje respect voor elkaar en elkaars mening.
 
Biogravel is precies substrate pro van Eheim.

Vind het niks. Valt ook uit elkaar.
 
Ik heb biogravel nu bijna twee weken in mijn juwel interne filter zitten, zover alles goed ook de flow is nog steeds goed na twee weken. Wat een hele vooruitgang t.o.v. standaard filter setup wat na een week dicht zit.


Hier had jij het alleen over biogravel. en de flow is nog steeds goed.

Ja, logish, he.

shopping
 
Volgens mij begrijp je het niet helemaal......

Biohome Filtermedia is veruit het beste biologische filtermateriaal voor zowel (zee)aquarium- als (koi)vijverfilters. Geen ander product zorgt voor een betere en snellere huisvesting van de essentiële goede bacteriën en biedt bovendien, dankzij zijn unieke structuur en samenstelling, een omgeving waar zowel aerobe als anaerobe bacteriën zich kunnen ontwikkelen. Wanneer Biohome Filtermedia op de juist manier wordt gebruikt zal je filter de volledige stikstofcyclus kunnen creëren waarbij behalve ammoniak en nitriet OOK nitraat wordt afgebroken. Hierdoor zal je bestaande filter voor gezonder water, gezondere vissen en minder waterverversingen van je aquarium of vijver zorgen.
Aha. En hoeveel gratis zakjes krijg jij opgestuurd om hier wat verkooppraat uit te slaan?
 
Laat ik heel kort zijn.

Denitrificatie komt in alle bakken voor! Echter zal het nooit de overhand nemen.

Tevens maakt het ook niet (echt) uit of je dat pondguru spul of enig ander medium gebruikt.

Wil je denitrificatie bevorderen.

Filter minder schoonmaken. (dat is toch het doel van die guru?)
Zorgen voor meer organisch afval. Dus je filter dicht laten slibben. (dat doet die guru met zijn eerste spons, vuil wordt onder het filter opgeslagen)

Zuurstof verlagen. Door langzame stroming. (dat doet die guru met zijn zwaar vervuilde eerste spons)

Zijn die ‘speciale’ drollen dan de heilige graal voor denitrificatie?? Nee! Het is de setup.

Dus ieder filter met elk materiaal kun je zo krijgen.

Lees anders onderstaande link. Maakt een hoop duidelijk.

https://www.aquainfo.nl/denitrificatie/
 
En daar volgt dan een witte bak op.

Echt waar.
IK hou mijn eigen methode wel aan.
Op tijd reinigen.
 
Omdat er wat opmerkingen waren over de opbouw van mijn filter naar aanleiding van de filmpjes van Pondguru (Oase Biothermo 600) en mijn gedeelde foto's heb ik gisteren het filter geopend:
In het voorfilter heb ik filterschuim van 30 ppi, onderste lade 45 ppi en dan witte filterwatten en daarna compleet met Biohome.

Nu 3 maanden verder ziet alles er nog steeds goed uit. filterschuim van 45PPI was niet heel erg vervuild maar de filterwatten was iets meer vervuild maar het witte was nog wel goed zichtbaar.
Ik heb het filterschuim schoongewassen en de filterwatten weggegooid en vervangen. Zwarte bioballs waren nog steeds aanwezig alleen een stuk kleiner.
Deze lossen vermoedelijk dus echt langzaam op.

Rotor was ook niet echt vuil.
Samenvattend was het een normale onderhoudsbeurt en had ik geen gekke afwijkingen. Me flow uit me spraybar was wel iets minder geworden maar deze zit nu weer op het oude niveau.
Volgende beurt weer over 3 maanden.
 

Terug
Bovenaan