Wat is er nieuw

Blablabla's garnalenparadijs

De Braziliaanse klimop heeft een 'hapje' uit het blad en de steel groeit dan weer door langs het hapje. Ook is daarvan het blad wat lichter van kleur meestal. Het lijkt me dus iets anders, maar ik zou niet weten welk plantje het wel is 😉

Ja dat zie ik nu ook maar als je snel kijkt dan heeft het er wel van weg.

Ja dat lijkt hem inderdaad te zijn! Leuk plantje, bedankt voor het meedenken! 🙂

Haha, meedenken deed ik niet maar gewoon even kijken bij diverse online shops met planten 😉.

In dat geval, bedankt voor het zoeken 😀

Leuk begin hoor! De klimop wordt wel erg groot (zie mijn bak), hopelijk kan je hem dusdanig klein houden dat hij is je bakje kan blijven. Nog een tip: een wat hoger plantje voor je techniek zodat je deze niet meer zo ziet? Heb je trouwens wel of geen achtergrond, kan het niet goed zien...

Bedankt voor jullie reacties! 😀

@Hein..v: Misschien is het dat wel ja. Alles is nog erg laag. Alleen weet ik nog niet zo goed hoe ik goed de hoogte in kan gaan. Ik kijk wel in winkels, maar heb nog geen mooi stukje hout gevonden dat me aanstaat.

@Susanne: Bedankt voor je opmerking! Ik wist wel dat deze plant wat hoog kon worden, maar bij jou is hij inderdaad flink zeg! Hopelijk kan ik hem klein houden. 🙂
Ik wil het filter wegwerken met de vallisneria asiatica, maar het zou ook kunnen dat ik er een plantensoort voor ga zetten die sneller groeit. Er zit wel een achterwand bij, maar deze is inderdaad niet zo goed te zien op de foto's.

Als er nog tips zijn, hoor ik die graag 😀

Volgende week ga ik er nog meer planten inzetten. Ik wil een gecontroleerde chaos cre�ren, ik denk dat de vuurtjes dat wel zullen waarderen 😉

Graag gedaan! En bij mij heb ik hem ook al meerdere keren heel fanatiek gesnoeid, hij hing echt helemaal over het wateroppervlak. Maar de groei is natuurlijk ook afhankelijk van de omstandigheden in je aquarium, bij mij zijn die waarschijnlijk beter (meer licht) waardoor hij bij jou waarschijnlijk niet zo hard groeit. Maar dat is afwachten, het blijft een schitterende plant! Je kan de klimop ook voor het filter zetten. 😉 Goed dat er wel een achterwand in zit, ondanks dat het ruimte wegneemt vind ik dat gewoon mooier dan geen achterwand en veel dieren vinden het ook erg fijn omdat er algen opkomen.

Wat bedoel je precies met een georganiseerde chaos? En weet je al welke planten je wilt? Veel succes en plezier met het inrichten, ben erg benieuwd hoe het gaat worden!

@Susanne: bedankt voor je antwoord! De achterwand is een lelijke poster (zat erbij) en deze heb ik aan de achterkant gezet. Een achterwand zit er niet in, omdat het dan wel erg veel ruimte kost.

Ik weet welke planten ik erin wil zetten, maar de namen weet ik niet zo uit mijn hoofd. Ik krijg ze van mijn ouders, en daar zitten geen naamkaartjes bij 😛

Maar eentje ervan is fris groen, groeit snel en bestaat uit hele fijne blaadjes.

En een gewone zwarte poster aan de achterkant? Ik heb in mijn 20 liter wel een achterwand, maar een heel dunne. Koste bijna niks en vind hem erg mooi. Hij is alleen helaas uit het assortiment gehaald. 🙁

Haha, dan maar foto's plaatsen als je ze hebt, dan kunnen we meekijken. 😛

Nee, het is de poster die bij het aquarium zat. Vet lelijk, maar beter dan niks haha.

Bedoelde dat ook als suggestie voor ipv die lelijke poster. 😉

Aaah, dan begreep ik dat verkeerd 😉

Een achterwand is altijd netjes ja, maar aangezien er al water in zit, gaat dat niet meer.
Wel is het zo dat het aquarium op mijn bureau staat, dus voor de rust hebben ze hem niet nodig. Ik hoop de achterkant helemaal vol te zetten met planten, dan valt het minder op haha.

Bedankt voor het meedenken! Vind ik leuk 🙂

Graag gedaan hoor, vind het leuk om te helpen! Zou je ook even in mijn fotoalbum willen kijken? 😉

Hallo allemaal! Bedankt voor jullie reacties! Altijd leuk 😀

Vandaag heb ik een mat onder het aquarium gezet om de druk te verdelen (en om het bureau een beetje fatsoenlijk te houden). Verder heb ik het bruissteentje vervangen voor een diffusor, dat is toch mooier. Ook staat het licht nu (eindelijk) op een tijdschakelaar. En ik heb de plantjes erbij gezet 😉

Ik vind het zo al een verbetering, nu maar hopen dat de plantjes aan willen slaan.

Tips zijn nog steeds welkom! 😀

Dan nu de foto's:

542728blablabla_0_85_download.jpg

Deze heb ik maar weggegooid, zag er niet meer uit.

263769blablabla_0_85_download.jpg

Totaalplaatje:
492726blablabla_0_85_download.jpg

Close-up linksvoor
783253blablabla_0_85_download.jpg

Close-up rechtsvoor
577617blablabla_0_85_download.jpg

Totaaltje
447182blablabla_0_85_download.jpg

Alles moet klein beginnen, zo ook deze rode tijgerlotus 😀
969762blablabla_0_85_download.jpg

Overzichtje van bovenaf
932338blablabla_0_85_download.jpg

Totaaltje
389111blablabla_0_85_download.jpg

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden 😉

Ben eerlijk gezegd niet zo weg van de stenen, maar verder vind ik het een leuk bakje hoor! En wat betreft de lotus: ik ben nog kleiner begonnen. 😉 Ben heel benieuwd hoe dit er over een maand uit ziet als alles flink gegroeid is, maar denk hartstikke leuk!

@Susanne: bedankt voor je reactie! Zelf hou ik ook niet zo van stenen. Als de planten groter zijn en ze meer plek nodig hebben, dan zullen ze weer verdwijnen haha.

Waarom zitten ze er nu in dan? Als je stenen wilt zou ik eerder voor bijvoorbeeld de ardenner breuksteen gaan en deze bekleden met mos o.i.d. Ben zelf erg van de mossen, maar dat hoeft natuurlijk niet ook voor jou te gelden. 😉

Omdat ik ze had en het een idee was voor opvulling haha. Ik ben aan het kijken of ik ergens een mooi stukje wortelhout kan vinden. Dat vind ik mooier dan het hout dat ik nu heb. Ook de stenen vind ik niet zo mooi, die gaan er ook weer uit. Zelf hou ik ook wel van mos. Ik wilde afgelopen zaterdag Christmas mos gaan halen, maar deze was helemaal bruin en heb hem dus laten liggen.

Maar het plan is om de stenen of eruit, of inderdaad vervangen door een mooie steen.

De eerste (en laatste) bewoners zitten erin! Vandaag zijn er +/- 40 garnalen in het aquarium gezet. En ��n gup. Deze heeft een verhaal:

Mijn vader had een aquarium met guppen en garnalen op zijn werk staan. Een poosje terug vroeg hij of ik interesse had. Ik zei dat ik de garnalen wel wilde, maar dat ik geen interesse had in de guppen. Deze heeft hij toen verkocht. Op eentje na.. deze (vrouw kan ik inmiddels zien) had mijn vader over het hoofd gezien. Ik vond het raar om 1 gup weg te geven, dus heb besloten haar te houden. Ik ga haar in de gaten houden. Als ze schuw blijft en angstig in een hoekje blijft zitten, dan ga ik toch afscheid nemen, want een ellendig leven gun ik haar niet. Maar, als ze lekker rond zwemt (wat ze nu doet) en niet wegschiet zodra ik kom, dan mag ze hier blijven.

Foto's maken van haar lukt me nog niet, ze is vrij snel. Maar ze is grijs en (tot nu toe) kleurloos. Ze is bijna anderhalve centimeter.

Dan nu, foto's!

Zo zien we ze graag haha 😀
459693blablabla_0_85_download.jpg

911211blablabla_0_85_download.jpg

Sinds de verwarming er ingezet is, hoeft de verwarming van mijn kamer niet meer non-stop op 23 graden te staan, heel fijn haha
531473blablabla_0_85_download.jpg

En een totaaltje. Links bovenin drijven nog wat plantjes, deze wil ik morgen plaatsen.
129379blablabla_0_85_download.jpg

@Cedric Vleminckx: Ja, klopt! Ik heb er al zo'n vijf geteld 😀

@Cedric: Ik ben van plan om ze te verkopen als het er teveel worden. Mocht ik ze niet kwijtraken, dan kunnen ze bij mijn vriend in het aquarium 🙂

Vandaag heb ik de eerste waterwissel gedaan. Het is leuk om te zien dat verschillende plantjes aanslaan, helaas doet mijn Hemianthus Callitrichoides het totaal niet. Deze heb ik afgeschreven haha.

Foto's!

De lotus heeft een nieuw blaadje! 😀
448523blablabla_0_85_download.jpg

Bovenin zie je t dametje zwemmen. 😉
278999blablabla_0_85_download.jpg

De Hemianthus Callitrichoides.. voor zover hij er nog staat..
331681blablabla_0_85_download.jpg

Ik ben zo blij met het mos! Het is opgeknapt. Ik heb er vertrouwen in dat deze prachtig zal groeien 😀
986765blablabla_0_85_download.jpg

En een totaaltje 🙂
861984blablabla_0_85_download.jpg

Het ziet er heel erg mooi uit.
De Hemianthus Callitrichoides is een lastig plantje. Zeker op grind.
Een fijne zandbodem vinden ze prettiger. In mijn grote bak staat er ook een.
Begint nu eindelijk wat uit te dijen. Mijn corydora's zitten er wel eens tussen, dan gaat de boel los en drijven.
Ik heb enkele stukjes op mijn achterwand gelegd, en ze groeien daar bovenwater.

blablabla zei:
@Cedric: Ik ben van plan om ze te verkopen als het er teveel worden. Mocht ik ze niet kwijtraken, dan kunnen ze bij mijn vriend in het aquarium 🙂

Is zeker altijd een goede oplossing!

Bedankt voor de reacties! 🙂

727847blablabla_0_85_download.jpg

De eerste maaltijd 😀
383989blablabla_0_85_download.jpg

Bedankt voor jullie leuke reacties! 🙂

Vandaag heb ik het aquarium schoongemaakt.
Ook heb ik een nieuwe fles gepakt voor de bio-CO2. De vorige bleek lek te zijn

714746blablabla_0_85_download.jpg

564358blablabla_0_85_download.jpg

676265blablabla_0_85_download.jpg

448429blablabla_0_85_download.jpg

Het is wel weer tijd voor een update geloof ik haha.

Het aquarium draait mooi, de eerste 15 garnalen zijn al verkocht omdat het er een beetje veel werden. De gup is op mysterische wijze verdwenen.

Het CO2 systeem draait mooi, vanochtend was de pH 6.

Voor de schoonmaak
937215blablabla_0_85_download.jpg

Na de schoonmaak:
838794blablabla_0_85_download.jpg

816974blablabla_0_85_download.jpg

742533blablabla_0_85_download.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan