Blablabla's garnalenparadijs


Ziet er weer fris uit. Welke rode plant heb je daar linksvoor staan eigenlijk?
 
Mooi hoor! Dit is een leuk bakje zeg :)
Ph van 6, gebruik je iets van Osmose? of gemeten met een teststrip?
 
Bedankt voor jullie reacties!

@Jessicapilon: geen idee, ik heb hem van mijn vriend meegekregen omdat hij daar doodging.

@Algeneter12: ik gebruik alleen bio-CO2. De waarden meet ik met de druppeltesten van Sera.

Ik vind het geheel nog steeds wat rommelig ogen. Iemand idee�n hoe ik het wat rustiger kan krijgen?
 
blablabla zei:
Bedankt voor jullie reacties!

Ik vind het geheel nog steeds wat rommelig ogen. Iemand idee�n hoe ik het wat rustiger kan krijgen?

Tja rommelig. Dat zijn jouw woorden.
Misschien dat rode en groene planten in zo'n klein bakje toch iets te druk zijn.
Misschien alleen groene planten. Beperken tot 2 plantensoorten en 1 mossoort.

Het voordeel van veel groen. De vuurgarnalen steken enorm af tegen de groene achtergrond.

Zie mijn nano-cube.
 
@Biljoenblik: Daar kan je wel eens gelijk in hebben! Ik zal er eens goed over nadenken :D
Jouw bak is wel toe aan een update, niet? ;)
 
blablabla zei:
@Biljoenblik: Daar kan je wel eens gelijk in hebben! Ik zal er eens goed over nadenken :D
Jouw bak is wel toe aan een update, niet? ;)

Nou je het zegt......ik heb nog foto's. :c
 
Leuk bakje!

Misschien wat tips waardoor het wat rustiger oogt.
Je ziet vrij veel gebeuren in de bak,

-links-haal de thermometer eruit of plaats hem achter een plant
-achter-maak de achterwand zwart zodat je niet het potje voer en de snoeren ziet
-rechts-de Co2 dinges zie je ook erg goed, misschien ook wat beter wegstoppen als dat kan

- en wat Marcel al aangeeft, minder verschillende soorten planten in je bakje doen wellicht

Uiteraard zijn het gewoon wat ideetjes he! Je moet doen wat je zelf mooi vind.
 
Bedankt voor de reacties! Ik heb eens goed gekeken naar het aquarium, en jullie hebben gelijk! Dat ik dat zelf niet gezien had. De thermometer wilde ik liever rechts bij het filter hebben, zodat deze minder opvalt, maar de ruimte waar de snoeren doorheen kunnen, is te klein voor 4 snoeren (nu zit rechts het filter, de verlichting en de CO2 slang.)

Neemt niet weg dat ik de CO2 verder naar achteren kan gooien :)

De planning is nu om de rode plant links vooraan weg te gooien, de lotus geef ik aan mijn vriend. Waarschijnlijk draait dit alles uit op een totale renovatie, maar ik denk dat de uitkomst mooier zal worden.

@biljoenblik: ik zal gelijk even kijken :D
 
Werk aan de winkel dus. Ik zag je reactie in het topic van Marcel maar die heeft Sakura s en jij de Vuurtjes. Dat verklaart het verschil in de kleur en de dekking. De Sakura is een kweekvorm van het Vuurtje ;) .
 
@Jessicapilon: ah, vandaar!

Het aquarium is inmiddels veranderd. Het water is nog wat troebel, dus foto's zullen later verschijnen. Helemaal tevreden ben ik nog niet, maar het oogt al veel rustiger.
 
Hierbij vast wat foto's!


Dit is dezelfde foto als op de vorige pagina, maar zo kun je het verschil beter zien dacht ik zo
748947blablabla_0_85_download.jpg


En zo staat hij er nu bij! Wat me nu opvalt, is hoe ontzettend rommelig het mos gegroeit is. Ik zal het binnenkort weer fatsoenlijk vastbinden aan het hout, dat scheelt vast een hoop :)
854149blablabla_0_85_download.jpg


De rechterkant, de plant is ook nog wat kalig, maar ik vermoed, nu deze meer licht krijg, dat deze over een paar weekjes ook weer lekker fris is.
112177blablabla_0_85_download.jpg


Met een beetje fantasie kun je rechtsachter de vallisneria spiralis zien staan.
589186blablabla_0_85_download.jpg


En hoe het er links bij staat. De plant achterin heeft lang in een hoekje gestaan, nu heeft deze ruimte rondom, dus ik verwacht dat de blaadjes nog wel wat uit zullen klappen. Hopelijk :D
258876blablabla_0_85_download.jpg


En als laatste de garnaaltjes op ontdekkingstocht.
239322blablabla_0_85_download.jpg



Nogmaals, het mos is echt chaos haha. Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet, als het eenmaal gefatsoeneerd is.

Wat is jullie mening? Idee�n en tips zijn welkom! :D
 
Oh dat is gelijk een hele verandering! Het oogt veel rustiger.

Wat nu opvalt is dat de garnalen gelijk meer in het ook springen, tussen al dat groen.

Over het mos. Ik heb zelf een lange pincet. En ik pluk steeds de wollige takjes weg.
Zo kun je het een beetje als bonsai boompje zien.
Sommige plukjes laat je wat groeien en andere haal je weg.
Als je het opbind krijg je weer zo'n plat geheel.
 
Bedankt voor de reacties! :D

@Biljoenblik: ik heb het geprobeerd (met mijn handen bij gebrek aan een pincet, dat dan weer wel)
@Cedric&JessicaPilon: Bedankt :)


Vandaag het aquarium weer schoongemaakt. Het mos heb ik getracht te temmen, en ik moet zeggen dat ik best tevreden ben over het resultaat :p

Voor:
375296blablabla_0_85_download.jpg


Na:
383997blablabla_0_85_download.jpg


Ik ben wel blij met hoe goed het mos groeit, de garnalen zullen er ongetwijfeld ook blij mee zijn :)
841341blablabla_0_85_download.jpg

451397blablabla_0_85_download.jpg

233254blablabla_0_85_download.jpg
 
Heel mooi geworden.

Lukt best goed, dat temmen. Volgende keer een leeuw?
 
Bedankt allemaal! :D

@Biljoenblik: Ik denk dat ik het voorlopig maar bij javamos hou, maar wie weet.. wie weet ;)
 
Mooi bakje hoor, vooral het mos vind ik erg leuk, ben er helemaal weg van! Heb zelf ook meerdere soorten mos en gelukkig doen ze het goed in mijn bak!
 
FB_IMG_1477037783891.jpg








FB_IMG_1477037775391.jpg


Na en tijd weer een update. Er zit zwart zand in, het grind gaf erg veel rotzooi.
Ook christmasmos op het linkerhout gebonden, hopelijk slaat deze aan.
 
Bedankt voor jullie reacties!

Vanochtend de bak weer schoongemaakt en het plantje rechtsachter getopt.
IMG_20161025_114241.jpg
IMG_20161025_120713.jpg
 
Bedankt Cédric!

Hier een update. De planten groeien mooi, de vallisneria begint flink te vermeerderen, en ook het mos begint nu aardig te groeien.

997151blablabla_0_85_saved_picture.jpg


Wel heb ik een raar soort mos groeien binnen het mos, vorige week had ik het weggehaald, maar nu zie ik dat het weer terug is. Ik heb een foto gemaakt en ik hoop dat jullie er een naam aan kunnen geven :)

341353blablabla_0_85_saved_picture.jpg

757989blablabla_0_85_saved_picture.jpg



Ook heb ik nu echt een planaria plaag. Die had ik al een tijdje, maar ik merk dat het nu toch echt wel een beetje té wordt. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik meer ben gaan voeren, omdat ik het gevoel kreeg dat de garnalenpopulatie niet meer groeide.

581377blablabla_0_85_saved_picture.jpg


Ik heb wel flubenol in huis, maar heb gehoord dat je een nitriet-piek kan krijgen van alle dode dieren, dus ben er wat huiverig voor.
 

Terug
Bovenaan