Dit had ik ook gelezen. Ik denk dat ik eerst ga kijken hoe het loopt zonder levende have. Ik heb gewoon geen idee welke hoeveelheid CO2 zo’n systeem geeft…En als je de fles waarin het gas wordt gevormd in een warmwaterbad zet (aquariumverwarming) met een tijdklok kun je de productie 's nachts wat drukken en overdag harder laten gaan.
Dat deed ik ooit met 2 flessen en een zelf aanzuigende werking als de druk zakte tot x bar waarna er nieuw citroenzuur bij de soda werd gepompt en de co2 weer op druk kwam. Werkte best goed op zich en helemaal passiefof citroenzuur - baksoda dat is ook goedkoop als je het inkoopt bij een groothandel
Wat is dit? Nog nooit van gehoord 😅.Heb een glazen spin pipe weten te bemachtigen
Dat verwacht ik niet. Je kan hem altijd iets knijpen op de uitstroom mocht dat nodig zijn. Dus niet op de instroom van de pomp 😉.Ik zou een Jbl e402 kunnen bemachtigen voor 30 euro. Deze gaat tot 450l/h maar dat zou geen probleem zijn door de spin pipe.
Je kunt toch ook gewoon de diameter van de uitstroomslang vergroten? Dan heb je wel het zelfde debiet, maar minder stroming.Zo ziet hij eruit:
Wordt gebruikt om de stroming te verminderen voor rasbora, betta etc.
Ik wil in mijn bakje een rustige stroming maar wel krachtige filtratie, hierbij helpt die spinpipe. Ik weet gewoon niet goed hoe krachtig mijn filter moet zijn om toch goede circulatie te hebben.
dat kan je kan als je de toevoer afsluit valt het stilDat deed ik ooit met 2 flessen en een zelf aanzuigende werking als de druk zakte tot x bar waarna er nieuw citroenzuur bij de soda werd gepompt en de co2 weer op druk kwam. Werkte best goed op zich en helemaal passief
Zijn er planten die bloeien onder water? Ik bedoelde eerder een plant die onderwater groeit maar uit het water komt en daar bloeit. Ik wil graag stengelplanten die eruit groeien namelijk en als daar wat bloemetjes tussenzitten zou dat mooi zijn.Weet je zeker dat het een bloeiende bacopasoort betreft of zou het bucephalandra kunnen zijn? Daarvan weet ik dat die onder water bloeien.
Ik denk dat dat een verstandig besluit is.Ik heb even nagedacht en ik zou nooit echt gerust kunnen zijn met een van mijn eigen creaties naast mijn bed. Ik heb een UNS 45l besteld. Ze maken prachtige bakken (mooier dan ik alleszins) en ze hebben heel leuke formaten ook. De bak komt morgen aan.
Ik had de materialen liggen dus ik dacht ik probeer het even hoe moeilijk kan het zijn maar ja toch redelijk moeilijk blijkbaar. Ik ga de bak gebruiken voor een soort decoratief terrarium denk ik. De filter wordt bijna verzonden dus dan kan ik bijna aan de slag denk ik. Denken jullie dat ik baat ga hebben met een dark start?Ik denk dat dat een verstandig besluit is.
Wel top dat je het geprobeerd hebt 💪
Ewn black out doe je eigenlijk alleen als je last hebt van blauwalg. Gewoon je verlichting uitlaten is voldoende, tenzij er direct zonlicht in je bak valt.Moet ik de bak volledig afdekken zoals bij een algen black-out of volstaat het om het licht gewoon niet aan te doen boven de bak?
Niet echt direct zonlicht door de poster die er achter valt maar toch wel indirect denk ik. Goed idee om een doek erboven te hangen dan?Ewn black out doe je eigenlijk alleen als je last hebt van blauwalg. Gewoon je verlichting uitlaten is voldoende, tenzij er direct zonlicht in je bak valt.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.