daand
Well-known member
- Lid geworden
- 10 juni 2021
- Leeftijd
- 20
Veel licht voorzien zou wel moeten lukken. De lamp geeft 1217 lumen en ze gaat echt wel dicht bij de planten zitten. De pinattifida wordt misschien iets moeilijker idd. Ik zie ze wel compact maar dat is in echt heel high tech setups. Misschien een Bucephelandra soort?S. repens en A. reineckii mini gaat wel lukken maar hebben toch wel wat licht nodig.
Rotala maakt niet uit welk soort. Wellicht een oranje tint zoals de Orange Juice of de de normale Rotundifolia.
Maar je hebt wel erg weinig ruimte voor plantengroei. In de hoogte. Dat gaat toch lastig worden met de pinattifida
De zelfgemaakte bak kostte mij ong 20 euro, maar ik had veel materialen al. Deze bak kost 67 euro, dus het is inderdaad niet een al te groot verschil.Mooie bak, en voor de paar tientjes dat een professioneel gemaakt bakje kost, begrijp ik ook niet zo goed waarom je 't zelf zou proberen. De kit kost al bijna even veel denk ik 🙂
Ik gebruik regenwater. We vangen het thuis op en filteren het. We wonen ook erg landelijk dus geen vervuilde lucht hier. Ik ben niet zo bekend met TDS. Mijn kraanwater is erg hard dus ik zou het normaal gezien zonder problemen omhoog moeten krijgen.Mbt je filter is dat goed mogelijk. Gebruik je osmosewater? Zo ja dan zou ik hem zeker al mengen met kraanwater. Voor mijn planten bakken hou ik doorgaans een TDS van 200-250 aan. Andere waardes kunnen ook hoor, maar dit is wat ik zelf aanhoud.
Testen zou ik zeggen.Gaat de dark start dan minder tijd nemen? De ammonia moet natuurlijk wel uit het substraat maar het zou me logisch lijken dat ik minder lang zou moeten wachten. Misschien 2-3 weken ipv 4-6?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.