Topicstarter
Topicstarter
Deleted member 14272
Guest
Zeker peter, even iets uitzoeken, kom daar nog wel op terug.
Het kleinste is 20mm (3/4")Vis&versa zit daar dan ook een koppelstuk bij om aan de perszijde een 13 mm.Slang aan te sluiten.
Volgens mij is dit zo bij heel veel producten zoals bv een tv of machine ook het geval. Spijtig maar het is een feit.Maar... de kwaliteit van de Eheims van de afgelopen 20 jaar is zeker minder als vroeger.
Peter zegt wat ik denk.Ben je niet tevreden Bert over je waterkwaliteit, zweefvuil, ed ?
Veel mensen "jagen" het water door het filter waardoor het proces niet optimaal verloopt. Ikzelf vind het belangrijker dat het filter een grote inhoud heeft qua filtermateriaal dan het evt grote debiet.
Oeps. ’t Zal me leren. Komt er van als je heel het topic niet aandachtig leest. ‘k Zag bij je topic-aanhef ergens Eheim 1200 staan en zat meteen met het beeld van een buitenfilter tussen m’n oren.Om op jou laatste regel te beginnen, ik gebruik geen buitenfilter ofwel externe pomp enkel een dompelpomp eheim 1250 ....
Euhhh... da's idd weinig als de fabrieksopgave zegt '1200 liter'. 600-500l is wat anders dan 240l.... teruggelopen zijn naar 240 liter per uur.
Tja, 30 watt om als resultaat met 240l /u te eindigen... dan bestaan er betere alternatieven.... om nu een pomp te blijven gebruiken die 28-30 watt per uur vraagt bij een manneke pis straaltje,😉 dat mag en kan anders.
In theorie klopt dat zeker, maar ook daar weer enorm veel 'variabelen' die telkens bak per bak te beoordelen vallen. Om daar vanop afstand uitspraken over te doen, blijft altijd een beetje koffiedrab kijken. Als je aangeeft dat je water nog steeds spic & span is (en je vissen happy), dan moet die 240l/u flow op één of andere manier toch evenwicht gevonden hebben.De volgende discussie zou kunnen zijn, hoeveel keer per 24 uur de totale inhoud filteren, maar die discussie is al eens voorbij gekomen en ik vind dat een keer per uur een aanvaardbare aanname is.
Je ging je bak toch verkopen? Dan gaat je hele topic nergens over toch?Van mij mag dit topic gesloten worden, gaat nergens meer over.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.