Ik ook! In ieder geval ga ik er niks meer aan doen haha.. ja, snoeien als het nodig is.. maar niks meer eruit halen en verplaatsen..Ja het ziet er goed uit zo. Ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt.
Als je er dan nog hier bent dan stuur ik het belangeloos😀Haha ja die namen hé, dat is idd een dingetje.. ik heb de groene school gedaan maar ik kan ze ook niet onthouden hihi. Maar het plan is nu idd om er met wat bronskleurige of bruin getinte planten wat contrast erin te brengen. Die doen het een stuk beter zonder CO2 dan echte rode planten. Mocht je nog eens een stekje over hebben, dan hou ik me aanbevolen!
Haha ik ga nergens heen voorlopig hoor.. vind het wel leuk hier en gezellig. En informatief ook uiteraard..Over een paar weken heb ik goed snoeisel.
Als je er dan nog hier bent dan stuur ik het belangeloos😀
Van die bronskleurige cryptos heb ik nu al voor je.
Ff naar de super en dan snoei ik het eruit met goed worteltjes.
Laat het maar horenBekijk bijlage 380071 goed voor wat postzegels ben ik nog.
Maar graag deel ik planten.
M'n planten doen het op zich goed, zag net wel dat er een aantal zijn die bladeren hebben met gaten erin. Maar dat lijken nog bladeren te zijn van de submers toestand. Dus ik vermoed dat dit erbij hoort, dat die nog even af gaan sterven.. maar verder gaat alles prima. Geen gekke algen of andere rare dingen.Als je planten het goed doen dan zou ik niks veranderen.
Ik heb levend voer, witte muggenlarven. Ik doe die in een bakje, en dan haal ik er met een zeefje er een paar uit.. want zo'n heel zakje gaan ze vast niet helemaal opeten haha.. het zijn ook visjes die ook graag algen eten en plankton, dus gooi er straks ook een kwart tabletje algenvoer in.. thanks voor de tip, vroeg me af of het beter was om te wachten tot ze minder gestrest zijn maar vind sommigen ook vrij magertjes dus een beetje voer kan vast geen kwaad..Zien er goed uit, jammer van die ene. Gelijk een klein beetje voeren, je ziet snel genoeg of ze hongen hebben, dan kun je als alles op is altijd nog een klein beetje geven.
Ja ze zijn echt heel leuk.. wel erg schuw nog maar hopelijk komt dat goed.. ik zit wel te denken om er toch nog een oppervlakte visje bij te zetten. Omdat ik maar 10 danio's zou krijgen, maar dat er maar 9 geworden zijn omdat er eentje dood was.. ik denk dat ik best wel ruimte en plek heb voor een man, 2 vrouw epiplatus annulatus bovenin. Maar eerst even dit aankijken zo, en alles laten wennen.Mooie visjes Cindy.
Laat het graag wennen, als die huidige 9 zich zouden willen gaan roeren.Ja ze zijn echt heel leuk.. wel erg schuw nog maar hopelijk komt dat goed.. ik zit wel te denken om er toch nog een oppervlakte visje bij te zetten. Omdat ik maar 10 danio's zou krijgen, maar dat er maar 9 geworden zijn omdat er eentje dood was.. ik denk dat ik best wel ruimte en plek heb voor een man, 2 vrouw epiplatus annulatus bovenin. Maar eerst even dit aankijken zo, en alles laten wennen
Heb ik aan zitten denken maar ten eerste weet ik even zo niet hoe ik aan drijfplanten moet komen want die hebben ze hier niet, en ten tweede heb ik dat ooit eerder gehad en toen kwam er eendenkroos mee.. wat een hel is dat zeg, kom je nooit meer vanaf.. ook vraag ik me af of mijn planten dan nog voldoende licht krijgen, ze groeien juist zo lekker nu. Ik heb wel 2 plantjes die ik expres wat laat groeien over het wateroppervlak. 1 plantje heeft ronde blaadjes en heeft wel iets weg van een drijfplantjes. De andere is volgens mij cabomba, en die groeit lekker snel dus hangt al een heel eind over het oppervlak heen. Maar het zou best kunnen dat het licht nog steeds te fel is zo, het is best wel een goede led verlichting die erin zit..Je kan proberen er een lading drijfplantjes in te doen zodat het licht wat gedempt wordt en voor hun niet alles open is. Merk bij de galaxys wel dat ze een stuk minder schuw zijn naarmate de groep groter is en er genoeg planten zijn om tussen weg te kunnen schieten.
Ze zijn zeker mooi, als ik ze zie haha.. net thuis gekomen van een hele dag ziekenhuis en compleet lek geprikt en bont en blauw ging ik voor m'n bakje kijken naar de visjes.. echt letterlijk geen vis te zien haha.. ook niet als ik tussen de planten achterin gluur.. totaal niks. Dat is natuurlijk wel erg jammer als dat zo zou blijven maar ze zitten er pas kort in dus ik geef ze nog even de tijd...Lt het g
Laat het graag wennen, als die huidige 9 zich zouden willen gaan roeren.
Ik vind ze erg mooi.
Wel leuker als wat tetras.
Ja ik zag het idd maar dacht, dat hoort er nu eenmaal een beetje bij.. zolang ik goed blijf verversen en plantenvoeding blijf geven, zal het vast wel weer weg gaan.. maar moet het dus echt handmatig weg gaan halen? Heb gelukkig zo'n pincet, super handig, dat ding..Ziet er zeker gezond uit.
Maar houd er wel rekening mee dat, in het mos, de 1e kleine plukjes draadalg en baardalg al aanwezig zijn...
Dus goed blijven monitoren en met een pincetje handmatig weghalen, voordat het oncontroleerbaar gaat worden
Nee, alg gaat niet zomaar weg als je water blijft verversen, CO2 of plantenvoeding gaat toevoegen.Ja ik zag het idd maar dacht, dat hoort er nu eenmaal een beetje bij.. zolang ik goed blijf verversen en plantenvoeding blijf geven, zal het vast wel weer weg gaan.. maar moet het dus echt handmatig weg gaan halen? Heb gelukkig zo'n pincet, super handig, dat ding..
Easycarbo geef ik al, en ik probeer het in de richting van dat mos te spuiten.. maar ik zal morgen even met m'n pincet wat plukjes weghalen. Verder zou ik niet zo goed weten wat ik eraan moet doen. De planten krijgen voeding, easycarbo gaat erin, er word wekelijks ververst, de filter word schoon gemaakt zodra de uitstroom minder word en ik begin nu ook door te krijgen hoeveel ik ongeveer moet voeren. De eerste dagen toen de vissen er waren was dat teveel, maar dan haalde ik het teveel weg meteen weg met de stofzuiger. Nu gaat het wel op dus heb nu de juiste hoeveelheid ongeveer gevonden. Maar zou verder niet weten wat ik er nog meer aan kan doen, behalve dan dus handmatig weghalen.Nee, alg gaat niet zomaar weg als je water blijft verversen, CO2 of plantenvoeding gaat toevoegen.
Daarmee ga je wellicht je planten een plezier mee doen, maar ook je alg.
De beste manier is om zorgen dat het uit je bak komt; handmatig verwijderen en chemisch dmv easycarbo,
en direct de omgevingscondities zodanig finetunen dat de planten groeien en de algen niet.
Ja echt leuk om te zien.. ze zijn ook nieuwsgierig naar mij toe, en spelen tikkertje en verstoppertje met elkaar haha.. nee serieus, erg leuk gedrag wat ze laten zien naar elkaar toe.. las online dat mannen nog wel eens uit kunnen halen naar elkaar en dat je daardoor wel eens een beschadigde vin oid kan zien maar dat heb ik tot nu toe nog niet zien gebeuren gelukkig..Mooi dat ze vrijer gaan zwemmen en het zijn mooie visjes Cindy.
Ja alg blijft toch altijd een dingetje in een aquarium. Ik zie het ook wel als iets wat er een beetje bij hoort.. maar het moet idd niet teveel en te erg worden.. mijn licht brand nu ongeveer 10 uur per dag, maar wel verdeeld.. hij gaat zo om 10 uur aan, tot ongeveer 13.00 uur. Dan gaat ie uit tot 17.00 uur en dan daarna brand ie van 17 tot 24.00 uur. Misschien die laatste iets verminderen met een uurtje? Dus pas om 18 uur aan..?Alg uit je bak krijgen is altijd een hele klus en heb je best een lange adem voor nodig.
Maar als je gewoon elke (...) dag even met je pincetje bezig gaat, stug Easy carbo lijft gebruiken met daarbij iets minder licht komt het wel goed.
Ja precies. Een beetje algen hoort er altijd wel bij vind ik..Algvrij is denk ik een utopie maar algarm moet goed te doen zijn.
Oké, aangezien de planten het wel fantastisch goed doen zo, laat ik het lekker zo staan qua licht.Denkt niet dat het veel invloed heeft.
Minder licht geven bij een alguitbraak heeft er meer mee te maken dat ze minder snel groeien/ ontwikkelen
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.