Wat is er nieuw

Cindy's 50 cm bakje door Cindy77

Ja het ziet er goed uit zo. Ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt.
 
Ja het ziet er goed uit zo. Ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt.
Ik ook! In ieder geval ga ik er niks meer aan doen haha.. ja, snoeien als het nodig is.. maar niks meer eruit halen en verplaatsen..
 
Over een paar weken heb ik goed snoeisel.
Haha ja die namen hé, dat is idd een dingetje.. ik heb de groene school gedaan maar ik kan ze ook niet onthouden hihi. Maar het plan is nu idd om er met wat bronskleurige of bruin getinte planten wat contrast erin te brengen. Die doen het een stuk beter zonder CO2 dan echte rode planten. Mocht je nog eens een stekje over hebben, dan hou ik me aanbevolen!
Als je er dan nog hier bent dan stuur ik het belangeloos😀
 
Van die bronskleurige cryptos heb ik nu al voor je.
Ff naar de super en dan snoei ik het eruit met goed worteltjes.
Laat het maar horen 1726930627071544284189.jpg goed voor wat postzegels ben ik nog.
Maar graag deel ik planten.
 
Over een paar weken heb ik goed snoeisel.

Als je er dan nog hier bent dan stuur ik het belangeloos😀
Haha ik ga nergens heen voorlopig hoor.. vind het wel leuk hier en gezellig. En informatief ook uiteraard..
 
Van die bronskleurige cryptos heb ik nu al voor je.
Ff naar de super en dan snoei ik het eruit met goed worteltjes.
Laat het maar horenBekijk bijlage 380071 goed voor wat postzegels ben ik nog.
Maar graag deel ik planten.

Weet niet precies welke je hebt van de crypto? Maar laat voor nu nog heel even zitten, ik wacht even af hoe alles bij mij gaat groeien wat er nu in staat. Als ik planten erbij ga zetten, dan iets wat ik al heb staan. Of evt dezelfde soort maar dan bronskleurig, dat is ook wel erg leuk. Maar ik zou nu voorlopig even met mijn handjes uit de bak wegblijven, en als ik nu planten van jou krijg, moet ik toch weer gaan zitten wroeten hahaha..
 
Even een foto delen en de waterwaardes. Deze zien er prima uit.
23-09-24
NO3; 10 +
NO2; 0
GH; 6, 6, 6
KH; 3
PH: 7,6
CL2; 0
Alleen de PH zou wat mij betreft best wat lager mogen zijn. Zou het handig zijn om over turf te gaan filteren? Of word het dan al snel te zacht? Op zich doen de danios het straks goed bij een PH rond de 7,5. Maar het moet niet veel hoger worden.
Helaas wel een beetje weerspiegeling in de bak omdat ik de foto
PSX_20240923_095642.jpg
overdag genomen heb nu..
 
Als je planten het goed doen dan zou ik niks veranderen.
M'n planten doen het op zich goed, zag net wel dat er een aantal zijn die bladeren hebben met gaten erin. Maar dat lijken nog bladeren te zijn van de submers toestand. Dus ik vermoed dat dit erbij hoort, dat die nog even af gaan sterven.. maar verder gaat alles prima. Geen gekke algen of andere rare dingen.
 
Ff wat nieuwe foto's.. ben hier helemaal vergeten te zeggen dat ik vorige week aan aantal blauwe garnalen heb opgehaald bij iemand.. voor een leuk prijsje, 10 stuks. Voor de rest groeit alles goed.. vooral die rechter plant met die fijne blaadjes, sprietjes, cabomba denk ik? Groeit als kool.. ik vind het wel leuk om die een beetje als soort drijfplantjes te gebruiken dus ik laat hem nog even gaan.. voordeel is dat ie wel beschutting geeft aan de vissen maar toch nog voldoende licht doorlaat voor de planten.
PSX_20240924_214038.jpg
PSX_20240924_214038.jpg
20240924_213731.jpg
20240924_213640.jpg
20240924_213614.jpg
20240924_213606.jpg
20240924_213555.jpg
20240924_213542.jpg
20240924_213538.jpg
20240924_213529.jpg
 
Heb vandaag ook voor het eerst zo'n pincet gebruikt om een plantje wat los gegaan was terug te zetten. En misschien was het toeval hoor, dat dat zo ontzettend handig en makkelijk ging, maar als dit altijd zo gaat met een pincet, dan word ik daar wel heel blij van. Als ik er met heel mijn hand in ga, en dan met een vinger de bodem in om een plantje terug te zetten, gaat er 9 van de 10 keer een ander plant los als ik het gat maak voor de plant die erin moet of als ik m'n hand weer omhoog haal.. nu past dat pincet netjes en makkelijk tussen andere plantjes door, dus ik zet ook echt alleen dat ene plantje terug en de rest blijft staan.. kan je zeggen dat dat een heleboel frustraties scheelt hahaha..
 
Hèhè, vandaag eindelijk visjes gehaald! De danio erytromicron waren binnen gekomen. Helaas heeft eentje de reis al niet overleefd. Wel meteen gemeld bij de lfs want ze zitten notabene nog in het zakje.. en aangezien het een vrij duur visje is, is het niet leuk als er al meteen eentje dood is. Hij gaat het onthouden voor een volgende keer als ik iets nodig heb van visjes of voer ofzo, dan krijg ik korting.
Uiteraard zijn ze nog totaal niet op kleur. Ze zijn net, een paar minuten geleden na een uurtje wennen, over gezet in de bak.. die is nu donker dus ik laat ze even met rust en ga dan vanavond kijken hoe het met ze gaat.
Qua voeren, is het nu verstandig om ze meteen vandaag wat voer te geven? Of juist even wachten tot ze wat minder gestresst zijn? Morgen ofzo? Het is overigens geen wildvang, maar kweek. Daar ben ik eigenlijk wel blij mee...
20240926_124602.jpg
20240926_124614.jpg
20240926_124618.jpg
20240926_124621.jpg
20240926_124800.jpg
 

Bijlagen

  • 20240926_124808.jpg
    20240926_124808.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 3
Zien er goed uit, jammer van die ene. Gelijk een klein beetje voeren, je ziet snel genoeg of ze hongen hebben, dan kun je als alles op is altijd nog een klein beetje geven.
 
Zien er goed uit, jammer van die ene. Gelijk een klein beetje voeren, je ziet snel genoeg of ze hongen hebben, dan kun je als alles op is altijd nog een klein beetje geven.
Ik heb levend voer, witte muggenlarven. Ik doe die in een bakje, en dan haal ik er met een zeefje er een paar uit.. want zo'n heel zakje gaan ze vast niet helemaal opeten haha.. het zijn ook visjes die ook graag algen eten en plankton, dus gooi er straks ook een kwart tabletje algenvoer in.. thanks voor de tip, vroeg me af of het beter was om te wachten tot ze minder gestrest zijn maar vind sommigen ook vrij magertjes dus een beetje voer kan vast geen kwaad..
 
Ze hadden best trek. Ik heb er maar een paar muggenlarven in gedaan om eerst te zien of ze die wel eten. Dacht eerst van niet omdat ze erlangs zwommen, maar daarna kregen ze het door en heb ik 2 visjes ze zien opeten. Ik ga er vanuit dat die anderen die ik erin had gedaan, ook opgegeten zijn dan. Ze vinden algen tabletten ook heerlijk. Maar het zijn verder net kinderen hoor.. is het vreten op (heb het teveel weg gehaald, moet nog even zoeken naar hoeveel ik moet voeren, dit was teveel), dan gaan ze weer naar hun kamer en zie je ze niet meer 😂 ze zitten namelijk verder heel de tijd verscholen tussen de planten achterin, waar ik ze dus niet kan zien haha. Tja, dat is hun natuurlijke gedrag, tussen de planten zwemmen. Dus niet zo gek dit.. maar wel beetje jammer, voor bijna 40 euro aan vissen erin en als ik niet voer lijkt het bakje nog steeds leeg haha.. misschien komt dat nog wel goed op den duur, ze zitten er pas net in...
PSX_20240926_234705.jpg
PSX_20240926_234830.jpg
20240926_211922.jpg
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan