co2 set compleet


stejer2

Well-known member
Lid geworden
11 juli 2017
Berichten
214
Leeftijd
27
Locatie
zuid-limburg
hallo
ik ga me een co2 set aanschaffen. ik heb helaas niet het geld om een nieuwe aan te schaffen maar nu zag ik er eentje op marktplaats. die compleet zou zijn.

zou iemand met meer verstand van co2 even de advertentie kunnen bekijken en misschien tips geven of het wel een goede set is voor die prijs

prijs is 100 euro is een 5kg fles

https://link.marktplaats.nl/m1198370047 dit is de link naar de advertentie
 
Niet duur maar waar een zoutgehaltemeter goed voor is weet ik niet. Ze bedoelen denk ik een geleidbaarheidsmeter. Je moet eens vragen tot wanneer deze fles gekeurd is.

Edit: staat ook op de pen dat het een EC meter is zie ik
 
de fles wist die man zelf ook niet of die gekeurd was. maar ik ga er va uit dat dat wel zo is. en dat kan ik altijd nog even checken voor dat ik hem daad werkelijk koop.

een ec meter is altijd wel handig toch?
 
Ik zou vragen of hij op de fles wil kijken naar het jaar van inslag. Dat staat er altijd op en anders loop je de kans dat je hem eerst moet laten keuren wat ook enkele tientjes gaat kosten.

Ec meter is nooit weg maar voor zoet gebruik ik hem niet. Wel bij de nano s met osmosewater.
 
oke klopt die man zelf was bezig met een zoutwaterbak op te starten maar had zich ergens een vakantie huisje gekocht en nu ging hij de bak toch niet meer opzetten omdat ze dan niet flexibel genoeg waren.

ik ga eens vragen
 
Als alles werkt is de prijs niet verkeerd.
Een 5 kilo fles is wel groot. Wel even kijken of die in je kast past.
Als je het goed wil doen is twee flessen handiger.
Omdat je dan direct kan wisselen als hij leeg is en even tijd hebt om hem te laten vullen.
 
Als alles werkt is de prijs niet verkeerd.
Een 5 kilo fles is wel groot. Wel even kijken of die in je kast past.
Als je het goed wil doen is twee flessen handiger.
Omdat je dan direct kan wisselen als hij leeg is en even tijd hebt om hem te laten vullen.

Ik weeg hem voordat ik hem laat vullen, vaak staat dat gewicht er trouwens ook op, en dan kun je ruim twee weken voordat hij ook daadwerkelijk leeg is hem laten vullen
 
Voor 100 euro is het in elk geval niet duur als alles naar behoren werkt en de fles wel gekeurd is.
 
als de fles nu niet gekeurd is. is de set dan te duur als de rest wel naar behoren uit ziet?
 
Zelfs met een niet gekeurde fles is dit een goede prijs naar mijn mening. Zal me niet verbazen als de nieuw prijs voor dat alles tegen de 300e aanligt
 
Ja dat is deels waar maar ja het is gebruikt en dan is de helft vindt ik dan een behoorlijke prijs als het rond de 300 nieuw zou kosten. Voor het herkeuren moet je snel 35-50 euro rekenen.
 
Het is wel meer dan 300 euro nieuw volgens mij!
5 kilo fles kost al gauw 150 euro
Ph controller met sensor 150 euro ( dit type)
2x reactor 70 euro stuk ongeveer
Mano meters 50 euro ongeveer
Magneet ventiel ???

Vraag hoe oud de Ph sensor is? En vraag of de sensor in water bewaard is? Zo niet dan is hij kapot! Nieuwe kost al gauw tussen de 50 en 100 euro
 
Er zit onder de hals zeg maar een inslag van een datum. Ik heb hier een fles die nu gekeurd moet worden met de inslag 06 07 2017. Daarna zal er een inslag van 2027 inkomen want het is 10 jaar geldig. Onder de hals staat ok het gewicht van de fles ingeslagen.
 
5 kilo fles kost al gauw 150 euro


Ja klopt en ik ging van een kleinere fles uit. Dan is het al met al geen dure set. Ook al zou er een andere ph sensor bijmoeten. Het is ook de vraag of de TS dat wil gaan gebruiken want ik kreeg ook eens via MP dit erbij van Sera maar heb het in de schuur liggen.
 
Vraag hoe oud de Ph sensor is? En vraag of de sensor in water bewaard is? Zo niet dan is hij kapot! Nieuwe kost al gauw tussen de 50 en 100 euro
Een PH-electrode mag NOOIT in water bewaard worden. Dit moet een 3 molair KCL oplossing zijn. Dit is als bewaarvloeistof vaak bijgeleverd en anders los verkrijgbaar.
De kosten van een PH-electrode kunnen behoorlijk uiteenlopen. Zijn ze van glas of kunststof, hervulbaar of gel? Via Aliexpress al te krijgen voor 7 euro inclusief transportkosten. Wil je in NL kopen betaal je ca 40 euro. Ga je voor een merk als JBL of Dennerle zit je tussen de 75 en 100 euro.
 
Een PH-electrode mag NOOIT in water bewaard worden. Dit moet een 3 molair KCL oplossing zijn. Dit is als bewaarvloeistof vaak bijgeleverd en anders los verkrijgbaar.
De kosten van een PH-electrode kunnen behoorlijk uiteenlopen. Zijn ze van glas of kunststof, hervulbaar of gel? Via Aliexpress al te krijgen voor 7 euro inclusief transportkosten. Wil je in NL kopen betaal je ca 40 euro. Ga je voor een merk als JBL of Dennerle zit je tussen de 75 en 100 euro.

Dus in je aquarium gaat hij kapot!?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de ph meter ligt volgens mij droog dus die zal dan wel.stuk zijn wanu de set is 1 tot 2 jaar niet gebruikt zij de verkoper
 
de ph meter ligt volgens mij droog dus die zal dan wel.stuk zijn wanu de set is 1 tot 2 jaar niet gebruikt zij de verkoper
Daar mag je dan wel van uitgaan. Je zou nog kunnen proberen de electrode 24 uur in bewaarvloeistof te zetten en kijken of je hem nog kan ijken. Misschien heb je geluk, anders zul je een nieuwe electrode moeten kopen.
 
en die electrode die kan ik via aliexpress kopen of in de winkel
Beide. Ik heb toevallig net eentje van € 7 binnen via Aliexpress om te kijken of het wat is. Kunststof electrode en hervulbaar. Nadeel, er zit een kabel aan van 75 cm wat te kort kan zijn. Nog geen tijd gehad om hem te proberen. Je moet alleen wel het nodige geduld hebben voordat de electrode binnen is. Al met al 3 weken bij mij. De eerste zending is in China niet door de douane gekomen. De 2de zending met andere vervoerder wel. De 2de zending heeft mij overigens geen geld gekost.

Ik zou anders eens kijken bij onderstaande:
https://www.aquaplantsonline.nl/co2...h-gel-elektrode-kunststof-zwart-2-meter-kabel

https://www.aquaplantsonline.nl/co2...h-gel-elektrode-kunststof-zwart-2-meter-kabel

Beide betaalbaar en morgen in huis.
 
oke dan kijk ik eerst of die misschien in de bewaar gel ligt anders bestel ik die
 
Je kan je ook afvragen of je wel de controller wil gebruiken want ik werk zonder en dat gaat ook prima.
 
Ik heb het over bewaren. Bij gebruik in het aquarium zal een electrode gemiddeld 18 maanden meegaan.

Zijn er niet ook electroden die je droog kan bewaren? Ik heb een ph pen van voltcraft waar bewaarvloeistof ik de dop kan maar veel goedkopere hebben enkel een dop en daar kan geen vloeistof bij dan. Nu dacht ik te hebben gelezen dat ze er zijn waar geen bewaarvloeistof bij hoeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De losse PH-electrode met glazen membraan mogen niet droogt bewaart worden. Met PH pennen heb ik geen ervaring. Mogelijk dat de dop uitdroging voorkomt.
 
Mogelijk dat de dop uitdroging voorkomt

Tja al vraag ik me dan wel af waarom er bij veel duurdere wel bewaarvloeistof in de dop kan en de goedkopere niet. Ik had vroeger voor de goedkope een klein bakje met uitsparing gemaakt waar de pen rechtop in stond met bewaarvloeistof.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik.heb de co2 set gekocht de fles staat helemaal geen datum op heb gekeken samen nog met mijn vader die is beter bekent met die flessen maar kon ook geen datum vinden.

de ph meter was zonder sensor was enkel de meter maar voor de rest zag het er echt heel netjes uit op alles plakte nog de prijs en was amper gebruikt
 
ik.heb de co2 set gekocht de fles staat helemaal geen datum op heb gekeken samen nog met mijn vader die is beter bekent met die flessen maar kon ook geen datum vinden.

de ph meter was zonder sensor was enkel de meter maar voor de rest zag het er echt heel netjes uit op alles plakte nog de prijs en was amper gebruikt

Volgens mij MOET er een datum instaan want anders weet je niet tot wanneer die keuring geldig is.
 

Terug
Bovenaan