co2 set compleet


Atomizer kan makkelijk hoor, is ook niet risico vrij.. maar dat is niks....
Je hebt alleen kans op mist van de CO2..

Idd laminaat zwelt van water, maar ik heb meer dan 120L over me vloer gehad en die was ook nog recht...
Kwestie van droogstoken nu dat het vocht eruit kan en hopen op het beste ;)
Deel hangt ook af van de kwaliteit laminaat hoor hoe erg het op bolt
 
Wat is het risico bij een atomizer

ja tot nu toe zie Ik nog geen zwelling mijn vader gaat morgen de verzekering bellen
kijken of het vergoed kan worden
 
Er zijn aardig wat atomizer gebruikers hier. Zelf heb hem gekocht toen de grote bekende merken ze nog niet verkochten dus kan niet echt een merk nomen was ergrns online.maar ja het werkt perfect.
 
Atomizer kan makkelijk hoor, is ook niet risico vrij.. maar dat is niks....
Je hebt alleen kans op mist van de CO2..

Idd laminaat zwelt van water, maar ik heb meer dan 120L over me vloer gehad en die was ook nog recht...
Kwestie van droogstoken nu dat het vocht eruit kan en hopen op het beste ;)
Deel hangt ook af van de kwaliteit laminaat hoor hoe erg het op bolt
Mist zie ik hier niet.
 
Wat is het risico bij een atomizer

ja tot nu toe zie Ik nog geen zwelling mijn vader gaat morgen de verzekering bellen
kijken of het vergoed kan worden

Hopen dat je er anders voor verzekerd bent. Vaak is water uit aquaria wel meeverzekerd.
 
ik hoop dat het mee verzekert wordt

ik ga nu even tijdelijk zon co2 ladertje er inhangen die had ik er ook bij gekregen en dan wacht ik even af qua verzekering en wat van zwelling komen want als dat is moet aquarium enzo weg want dan moet er nieuwe vloer in
 
Ja ik zal duimen dat het meevalt voor je. Ik werk ook met de ladders en dat gaat prima verder hoor.
 
Wat is het risico bij een atomizer

ja tot nu toe zie Ik nog geen zwelling mijn vader gaat morgen de verzekering bellen
kijken of het vergoed kan worden
Kan ook gaan lekken natuurlijk, of een slang die eraf schiet.
ik hoop dat het mee verzekert wordt

ik ga nu even tijdelijk zon co2 ladertje er inhangen die had ik er ook bij gekregen en dan wacht ik even af qua verzekering en wat van zwelling komen want als dat is moet aquarium enzo weg want dan moet er nieuwe vloer in
Je kan gwn de vloer eromheen nieuw leggen joh :p
Of als je nog laminaat hebt liggen enkel de aangetaste planken vervangen
 
het is plak laminaat zij mijn vader dus als je op 1 plek er aftrek moes je alles doen ofzo iets.

als de slang er afschiet bij de lader dan komt toch alleen co2 vrij of niet?
 
waar kan ik het best mijn lader plaatsen
 
Atomizer heb ik het over ;)
Gebeurd niet zomaar dat zoiets gaat lekken, maar je hebt altijd het risico dat je iets te lomp doet met onderhoud of dat je een maandag ochtend modelletje hebt
 
ik heb echt pech ladder is stuk

ik heb het nu op een zuurstof steentje aangesloten deze recht onder de spraybar gelegt en zo als het nu uit ziet wordt alle co2 opgelost in het water maar een enkel belletje dien het opervlakte haalt
 
IMG-20170907-WA0006.jpeg
 
53 bellen per minuut is dat een mooi begin om te beginnen of is dat te veel
 
Ik zou hem iets lager zetten 40 ofzo. Hang er ook een continue test in of meet de ph zodra dat stabiel is op een bepaalde waarde/kleur kun je gaan verhogen of verlagen afhankelijk van de waarde wie je meet. continue tester is het makkelijkst duurt alleen wel een tijdje voor deze stabiel is.
 
Zou ook zeker een continutest gaan gebruiken als je co2 toevoegt. In mijn meterbak geef ik 150 bellen maar geen bak is gelijk.
 
Ik zit ongeveer op 60 bellen met mijn meter bak. maar ik heb hem ook niet super sterk beplant en ik maak gebruik van een intern filter. De stroming in je aquarium is ook er belangrijk. Ik heb hem zo gemikt dat de uitstroom van mijn filter tegen de tegenovergestelde korte kant omlaag buigt over de diffusor gaat zodat de bellen over de grond mee worden genomen richting de andere kant. Tevens heb ik een paar rotsen zo geplaatst dat de onderstroming door de planten gaat. De continue tester heb ik aan de kant van de intake van mijn filter geplaatst.
 
idd een continu test erin hangen en zorgen dat de kleur mooi limoen groen is.
En idd niet teveel in 1 keer doseren, de planten moet wennen aan de co2.
50 bellen per minuut lijkt me prima voor nu, en dan over een paar dagen weer wat meer, maar wel goed je vissen in de gaten houden, als ze naar boven zwemmen om lucht te happen kan er teveel co2 inzitten.
 
Als we nieuwe vissen kopen dan wennen die ook maar een hele korte duur over dus erg langzaam opbouwen is niet zo erg nodig denk ik. Maar ik zou eerst een continutest kopen zodat je weet wat je aan co2 in je water hebt en dan gaan opbouwen in een dag of 2 bijvoorbeeld.

Als ik nieuwe vissen koop dan wen ik die in een bakje over in ongeveer een uurtje.
 
oke zon continu test van ph of welke bedoel je
 
oke mooi ding en gemakkelijk hoelang gaat zon vloeistof mee?
 
Ja ze zeggen vaak iedere 4 weken vernieuwen maar soms zit het er hier wel een aantal weken langer in en ik zie eigenlijk geen verschil in de kleur van de vloeistof dan. Je kan losse vloeistof kopen en dat is veel goedkoper
 
oke dan ga ik toch even kijken dat ik vanmiddag even langs de Hornbach rij al moet ik wel zeggen heb ik hem nog niet zien hangen daar. terwijl ik daar el regelmatig de hele afdeling door zoek
 
ow ze hebben toch 4 stuks op voorraad zie ik
 

Terug
Bovenaan