co2 set compleet


keurings-datum staat boven in de fles geslagen

SAM_1132.JPG
productie datum en keuringsdatum 2014
keuring geldig tot 2024
SAM_1131.JPG
 
Nee dat dacht ik dus ook al want dan kun je zelfs na 20 jaar nog zeggen de fles is nog maar 2 jaar oud;)
 
:oops:iets te snel :D:D
 
Laatst bewerkt:
hallo
ik ga me een co2 set aanschaffen. ik heb helaas niet het geld om een nieuwe aan te schaffen maar nu zag ik er eentje op marktplaats. die compleet zou zijn.

zou iemand met meer verstand van co2 even de advertentie kunnen bekijken en misschien tips geven of het wel een goede set is voor die prijs

prijs is 100 euro is een 5kg fles

https://link.marktplaats.nl/m1198370047 dit is de link naar de advertentie
Het zoekertje is niet meer beschikbaar, betekend dit dan dat je het gekocht hebt ?

Oeps iets te snel met deze vraag te posten,veel geluk met deze aankoop.
 
ik ga straks eens ergens heen om hem te laten vullen en of keuren of een leen fles
 
maar misschien ga ik me vanmiddag een nieuw aquarium kopen een maatje hoger
 
ja alleen het tillen in thuis krijgen is altijd moeilijk of ik moet 2 x rijden of opo een aanhanger laden en daarnaast moet ik al met 2 a 3 man gaan want hij staat in een flat zonder lift
 
120 bij 65 bij 40 is een juwel rio 350 liter met bij behorende kast plus eheim buiten pomp planten grind achterwand en ornamenten voor 100 euro
en dat is toch net wat mooier qua hoogte
 
Mooie maat en ja die weegt wel wat natuurlijk. Duur is dat zeker niet.
 
nee en ik had me eigenlijk voor genomen eerst deze bak inorde maken en over jaartje misschien een grotere maar kan het toch niet laten nu een grotere aan te schaffen wel jammer want heb nu het water eigenlijk al 1 week mooi stabiel
 
Ja je moet dan een keuze maken he maar goed dan heb je wel gelijk wat je wil en hoef je over een jaar niet weer opnieuw te beginnen,
 
Weet je zeker dat het een rio 300 is? Want de maten kloppen niet helemaal. Rio 300 is 120x50x66 of de oude 62 en de rio 240 120x40x55
 
Weet je zeker dat het een rio 300 is? Want de maten kloppen niet helemaal. Rio 300 is 120x50x66 of de oude 62 en de rio 240 120x40x55

klopt je hebt gelijk toen ik daar kwam was die ind 50 breed en helaas heb ik hem daarom moeten laten staan want dan werd de doorgang wat smal helaas.

ik heb de co2 fles zo kunnen laten vullen heeft me 12 euro gekost maar nu heb ik even een vraag is een bellen teller aangeraden of niet

ik heb nu co2 fles dan de magneet ventiel na de magneet ventiel een terug slag klep en dan de reactor en een eheim 1200 liter per uur er tussen.
maar ik vraag me af hoe ik met die bellen teller of dat meerwaarde is want ik regel het toch op de ph en niet op de bellen
 
als je de ph waarde meet of de co2 computer gestuurd laat doseren is het niet nodig.
Voordeel van een bellenteller is dat je kan zien hoeveel bellen p/sec je toedient.
 
maar die loopt wel savonds altijd leeg of zie ik dat nu verkeerd
 
maar die loopt wel savonds altijd leeg of zie ik dat nu verkeerd

Normaal niet, want er zit een terugslag klep in, of als je er zelf 1 maakt dan zet je er een terugslagklep onder zodat hij niet leeg kan lopen.
Zoals te zien op is mijn zelfbouw bellenteller.

36441156215_9162ea27d5_c.jpg
IMG_0410 by Henton Rijsdijk, on Flickr
 
aah oke dan ga ik een kijken of dat lukt

ik wist niet dat er een terug slag klep inzat
 
Ja klopt vandaar ook mijn vraag
 
weet je nu ook al tot wanneer de fles gekeurd is?
 
nee er staat geen datum op maar ze hebben hem zonder te controleren gevuld dus voor even is het prima tot dat ze hem controleren
 
Haha, ja de ene zaak zal daar makkelijker in zijn dan de ander. Chupp kijkt er hier altijd naar dus daar gaat mij zoiets niet lukken. Gister maar een fles ter keuring aangeboden dus:D:D
 
wat kost zon keuing voor zon fles
 
Ik betaal er hier 35 euro voor maar dat zal per bedrijf denk ik weer verschillen.
 
oke ja dat is hier ook zo en hoelang doe je met een 2 kg fles op ong 240 liter
 
Ik doe op de bak van 200 liter met 2 kilo zo n 4-5 maanden en doseer dan 150 bellen. Ligt er dus ook aan hoeveel je nodig hebt om de gewenste co2 te bereiken.
 
oke dan ben ik eens benieuwd ik begin gewoon met een beetje en dan zie ik wel hoe lang ik er mee doe maar tot welke ph waarde kan ik het beste gaan en hoe kan ik het beste kijken dat ik de juiste co2 gehalte hebt bereikt
 
Ik gebruik een continutest hiervoor tot deze lekker lichtgroen is. De tabel is niet altijd even betrouwbaar om de co2 af te lezen.
Hoeveel co2 je moet hebben hangt ook van je bak af maar lichtgroen is in de regel meer dan voldoende.
 
heb ook zon ph controller
 
Ik werk zonder een controller maar met een magneetventiel en tijdklok
 
oke dat wou ik in het begin ook doen om hem mooi en rustig op pijl te brengen.

maar voor pijl te bereiken moeten ik toch gewoon de ph meten of op een andere manier
 
Je kan de co2 aflezen met behulp van de kh/ph tabel maar een continutest vindt ik betrouwbaarder hoor.
 

Terug
Bovenaan