Coenb zijn 1400 l. Z.A.


Ik zie maar 1 foto al vind ik je Peckoltia sabaji erg mooi
 
Prachtige vis, heb er ooit 1tje gehad een jaar lang maar die bleef steken op 12cm... groeide gewoon niet meer.
At als een malle maar groeien? nope.
 
Is dit wat Coen?
upload_2018-6-6_21-38-1.png

Het is heel lastig met deze foto omdat de belichting overal anders is... Als je er een kunt maken met alle gordijnen open zonder dat er weerkaatsing in de bak zit.. gaat het beter.
 
Is dit wat Coen?


Het is heel lastig met deze foto omdat de belichting overal anders is... Als je er een kunt maken met alle gordijnen open zonder dat er weerkaatsing in de bak zit.. gaat het beter.
Zal eens proberen als het lekker rustig is... maar met veel licht heb ik vaak weerkaatsing...
 
Lekker zo Coen, hoelang heb je het licht ingesteld over de dag heen?
 
Heel mooi!!

En ja, de muziek werkt, ik schrok me dood, volume stond op het hardst...:oops::D;)
 
Lekker zo Coen, hoelang heb je het licht ingesteld over de dag heen?

De lampen blijven best lang aan. Ze gaan langzaam aan om 7.00 pieken rond 13.00, nemen dan weer iets af in intensiteit. rond 18.00 weer iets meer ligt en dan rond 22.00 bijna donker, nachtverlichting gaat langzaam uit rond 00.30.
Zijn Mitras daylight leds aangestuurd met een profilux.
 
Filmpje van mijn Biotodoma cupido groepje... Ik zie nog geen paartjes etc. ontstaan, dus ik vrees dat ik wat "pech" heb..

 
Ik zit erover na te denken om mijn 3 grote Sturisoma aureum "om te ruilen" naar een 2 L075 zodat ik 1/2 in mijn bak heb....

Ik heb erg geregeld eitjes van deze vissen. Geef ze meestal af aan een vriend die ze opkweekt...

Wat denken jullie??
 
It's alive.... ik had 2 Biotodoma cupido's en had er 6 bijgekocht. Maar ik telde er altijd maar 7. Ik dacht dus dat een van de 6 nieuwe de omzetting niet had overleefd. Maar ik omdat het voertbal tich enorm saai is heb ik ruim een uur zitten kijken in mijn bak en wat schetst mijn verbazing... ik tel 8 cupido's :smitten:
 
Na een ramp (zuurstoftekort door een enorm domme fout....:stom:) een tijdje geleden heb ik wat wijzigingen in mijn bestand doorgevoerd...

Ik kon het niet laten om een mooie school Hemigrammus bleheri (roodkopzalmen) van 60 stuks en mijn school kardinalen uit te breiden naar 35 stuks (heb beide vissen bijna 2 maanden in quarantaine gehouden en wat "voller" gemaakt)..... ik weet langzaam aan zullen de aantallen weer teruglopen omdat "domme" visjes worden opgegeten door mijn maanvissen. Maar dit geeft mij weer even tijd om van mijn bak te genieten.

(excuses voor de kwaliteit, verder is in het echt de verlichting zeker niet zo helder. Maar mijn fototoestel geeft dit helaas zo weer):

 
Gaaf die grote school roodkoppen, mooi gezicht hoe ze in de stroming spelen.
 
Ik had verwacht dat de roodkopzalmen zich iets meer bedreigt zouden voelen door de maanvissen, maar ze scholen slechts af en toe samen. De koppen zijn wel vuurrood, dus ze doen het goed! De rest ziet er ook goed uit, maar ik vrees dat het verlies van 1 van de maanvissen ervoor heeft gezorgd dat een ander zich "alleen" voelt en hij zit schuilt altijd in een hoek.
 
Na ruim 3 jaar heb ik afstand gedaan van mijn maanvissen. Het waren mooie volwassen beesten, 4 koppels heb ik uiteindelijk uitgeselecteerd. Ze waren 25-30 cm groot. Om ze niet te vergeten:

20190218_224642.jpg


Ik heb de groep nu ingewisseld voor een groep Geophagus brasiliensis (ik vermoed uit Ribiera). Dus heb ik mijn indeling gewijzigd naar meer zand en open vlakken:

20190812_181737.jpg


De Geophagus zijn half-was tot bijna volwassen:

20190811_203540.jpg


20190811_203405.jpg


Ik merk wel dat er nu meer zweefvuil in de bak hangt, dus daar moet ik nog wat aan gaan doen. Maar eerst even bekijken hoe de bak zich ontwikkelt. Wat nu wel mooi is dat ik de school corydoras nu veel meer zie.
 
Geophagus zijn ook super mooi, al waren je manen ook prachtig. Geophagus wilde ik ook nog 's maar heb ik uit m'n hoofd gezet. Een dergelijke maat bak komt er nooit in bij ons.
Vind de nieuwe indeling ook helemaal geweldig. Ik volg deze topic.
 
Ik dacht met de Geophagus brasiliensis een rustigere "zandhapper" in de bak te hebben. Maar ik zie dat ze erg actief elkaar en de Biotodoma's opjagen. Toch iets meer leven in de bak ;). Maar ze moeten nog wennen, even afwachten.

ik heb wel het gevoel, dat vooral de iets kleinere de actiefste jagers zijn. Lijkt wel of ze willen opboksen tegen elkaar en de Biotodoma's, de grote verjagen wel, maar jagen niet.
 
Zou niet te lang afwachten ;). Voor mij is de combinatie watje/cupido en macho/brasiliensis een no go. En dan nog allebei in dezelfde laag! Gaat niet lang goed, denk ik. Maar ik hoop altijd dat ik fout ben en dat jij mij dat om de oren smijt :)
 
Zou niet te lang afwachten ;). Voor mij is de combinatie watje/cupido en macho/brasiliensis een no go. En dan nog allebei in dezelfde laag! Gaat niet lang goed, denk ik. Maar ik hoop altijd dat ik fout ben en dat jij mij dat om de oren smijt :)
Ik dacht (had gelezen) dat de brasiliensis een van de mildere Geophagussen was. Maar waarschijnlijk heb ik dat dan mis. Heb jij ervaring met deze soort? Ik hou het zeker in de gaten en ze kunnen altijd nog naar mijn kleinere bak boven als het mis gaat.
 
Heb idd ervaring met ze. Prachtige vissen! Maar eerst verbouwden ze de bak tot op de bodemplaat. Toen kregen ze larven en hing de rest van de visen in een hoekje van 20 cm2. Heb toen een hor gemaakt om de rest van de vissen af te schermen. Ben gewoon bang dat die watjes van cupidootjes die stress niet aan kunnen ;)
 
Ben gewoon bang dat die watjes van cupidootjes die stress niet aan kunnen ;)

Ben al bezig om een andere bak voor ze in te richten (maar eigenlijk om deze aan een andere eigenaar te schenken).

Heb idd ervaring met ze. Prachtige vissen! Maar eerst verbouwden ze de bak tot op de bodemplaat. Toen kregen ze larven en hing de rest van de visen in een hoekje van 20 cm2. Heb toen een hor gemaakt om de rest van de vissen af te schermen. )

Ik denk dat ik net wat verkeerde sites heb bezocht terwijl ik toch een tijd heb ingelezen. Deze vissen zijn een stuk temperamentvoller dan ik dacht (en meen te hebben gezien bij andere Geophagus soorten). Ik wist dat er 3 "soorten" Geo's waren en ik dacht met de brasiliensis een van de rustigere te hebben. Heb ik dat even mis. Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen in mijn bak, hopelijk laten ze mijn zalmen, kardinalen etc. iets meer met rust dan mijn maanvissen. Ik lees ook verschillende volwassen afmetingen. Ik dacht 20-25 cm, maar nu lees ik op een site 30 cm??? :oops:



Ze bekvechten echt. De 2 grootste mannetjes waren echt aan het kijken wie de sterkste was. Maar ze zijn wel erg mooi....

20190816_184723.jpg
 

Terug
Bovenaan