Cory’s kweken


Is dat nog te verhelpen?
 
Schimmel is meestal niet bevrucht, maar naar mijn idee ben je dan ook al te laat
 
Dan wordt het dus wachten op het volgende legsel
 
Uiteindelijk heb ik mijn ouders over kunnen halen dat ik een kweekbakje van 60 cm mag gebruiken voor kweek. Dit betekent dat ik minder ga voeren de komende tijd. Kan ik dit direct doen of moet ik het rustig aan minderen. Wat moet ik doen wat betreft inrichting van de kweekbak? Er zitten nu nog Malawi cichliden in (ik weet dat dat veel te klein is, maar ze zitten er Max 1-2 weken en morgen wordt 90% van alle vissen opgehaald). Er zit nu een soort van mix in van zand en grind, maar ik hoor ook mensen die zeggen dat er in een kweekbak geen bodem hoort. En wat betreft decoratie? Ik heb hier nog wat hout en wat neppe planten. Of is het handig om er gewoon een kale bak van te maken?
 
Toen net 4 eitjes gevonden. Ik denk dat ze vannacht weer eieren hebben gelegd, want voor de rest kon ik niets vinden en deze 4 zaten bijna boven water. Toen ik wat diepvries bloedwormen gaf om te kijken of ze verder zouden gaan met kweken viel het me op dat een paar vissen soms een beetje langs de bodem schuren. Dat duurt misschien maximaal een paar milliseconden, maar ze doen het wel degelijk. Is dit erg? De vissen in kwestie bewegen nog wel gewoon en zijn actief op zoek naar voedsel. Ik heb van die sticks die van de bodem een voedingsbodem maken van tetra gebruikt en ik zie dat ze de afgelopen dagen dieper dan normaal in het zand zoeken naar eten. Kan het zijn dat ze wat van de sticks hebben gegeten en dat ze daar nu last van hebben?
 
Of valt het wel mee met de dikte van de vissen?
 

Bijlagen

  • ACFFE305-7A65-4116-89DB-B46859A6E6D1.jpeg
    ACFFE305-7A65-4116-89DB-B46859A6E6D1.jpeg
    181.5 KB · Weergaven: 74

Terug
Bovenaan