Darters foto- en logboek


darter zei:
astrid j zei:
Geweldig mooi zeg :smitten:
Heb je geen ruimte voor nog eentje, die van je naamgenoot uit Katwijk staat te koop, zo jammer, het zou mooi zijn als die de bak in z'n geheel kan overdoen, ook een juweel van een bak, had ik ruimte had ik hem graag willen hebben.
Ik zag het op FB, had ff snel een foto gepost met de opmerking dat ie wel naast die van mij kon, maar helaas geen toch echt geen plek voor. Is het niets voor jou dan?

Had ik maar een groter muurtje, dan had het zeker iets voor mij geweest ;(
 
erg mooie bak!
 
Dinsdag op visite bij Martinez geweest. Hij had voor mij een stelletje betta's. Het is echt een prachtige stelletje en vooral de man is erg mooi. Deze is blauw en rood. De ene keer is het mannetje vooral blauw, maar dan ineens is deze helemaal rood. Erg appart. Maar hier wat foto's. Zijn nog niet erg goed gelukt de foto's maar ga het vaker proberen.

Het mannetje
uzAjQf7_29y7Futzpj6C0XqaINwVFj2g.jpeg


uzAjQf7_29y7Futzpj6C0XqaINwVFj2g.jpeg


uzAjQf7_29y7Futzpj6C0XqaINwVFj2g.jpeg


uzAjQf7_29y7Futzpj6C0XqaINwVFj2g.jpeg


uzAjQf7_29y7Futzpj6C0XqaINwVFj2g.jpeg


uzAjQf7_29y7Futzpj6C0XqaINwVFj2g.jpeg


Het vrouwtje laat zich niet zo makkelijk fotograferen en wordt door het mannetje vaak achterna gezeten. Van het weekend ga ik denk er 2 vrouwtjes bij kopen.
uzAjQf7_29y7Futzpj6C0XqaINwVFj2g.jpeg


Hier ook een paar foto's van het prachtige aquarium van Martinez
uzAjQf7_29y7Futzpj6C0XqaINwVFj2g.jpeg


uzAjQf7_29y7Futzpj6C0XqaINwVFj2g.jpeg


uzAjQf7_29y7Futzpj6C0XqaINwVFj2g.jpeg
 
Het vrouwtje komt ook wel op kleur en het mannetje gaat steeds mooier worden, ze zijn nog jong. Even geduld.

Leuk om zo wat foto's te zien Arie. Thx
 
Graag gedaan. Ik vind ze nu al mooi.
 
Even een update van mijn evasion:
TtHAFP12alFdS6W9V9Ryy7on47igTduD.jpeg


TtHAFP12alFdS6W9V9Ryy7on47igTduD.jpeg


TtHAFP12alFdS6W9V9Ryy7on47igTduD.jpeg


TtHAFP12alFdS6W9V9Ryy7on47igTduD.jpeg


TtHAFP12alFdS6W9V9Ryy7on47igTduD.jpeg


TtHAFP12alFdS6W9V9Ryy7on47igTduD.jpeg


TtHAFP12alFdS6W9V9Ryy7on47igTduD.jpeg


Tips, opmerkingen, vragen etc. zijn welkom.
 
Het is een juweel van een bak, je vissenbestand is ook prachtig!
 
Wat een prachtig aquarium! En wat een mooie vissen heb jij :D
 
Mooi Arie!
 
Bedankt allemaal.
 
Ook even een update van mijn rekord 700.

Totaal overzicht. In dit bakje heb ik sinds een week of 3 a 4 last van roetalg. Deze foto is gemaakt nadat ik alle roetalg zoveel mogelijk heb verwijderd. Daarvoor had ik al een waterstofperoxide kuur gegeven, dus het meeste was gelukkig al weg, maar het kwam toch weer terug. Inmiddels heb ik voor de laatste restjes een oxidator geplaatst.

Bb5_7ah_3ssW2ss44SowQxjmVpaMnm1_.jpeg


Hierna eerst een foto van m'n beta vrouw en daarna 2 foto's van m'n beta man. Beide beta's hadden wat schuren in de staart doordat ik ook een stelletje pauwoog grondel hierin had. Dat werd oorlog tussen die twee soorten. De pauwoog grondels heb ik daarom maar verwijderd uit dit bakje. Bij het vrouwtje is de staart al helemaal hersteld en bij het mannetje bijna. Zojuist zie ik dat het mannetje is begonnen met een schuimnest. Dit staat nog niet op de foto.

Bb5_7ah_3ssW2ss44SowQxjmVpaMnm1_.jpeg


Bb5_7ah_3ssW2ss44SowQxjmVpaMnm1_.jpeg


Bb5_7ah_3ssW2ss44SowQxjmVpaMnm1_.jpeg
 
Het ziet er weer fantastisch uit!!
 
Gaat lekker met de betta's dus even een update van foto's van vandaag.

AEU3oL-mwXOg00IWuJOXMlA6C5KqDiEV.jpeg


AEU3oL-mwXOg00IWuJOXMlA6C5KqDiEV.jpeg


AEU3oL-mwXOg00IWuJOXMlA6C5KqDiEV.jpeg


AEU3oL-mwXOg00IWuJOXMlA6C5KqDiEV.jpeg


AEU3oL-mwXOg00IWuJOXMlA6C5KqDiEV.jpeg


De eitjes die hier op de bodem liggen zijn bijna allemaal naar het schuimnest gebracht.
AEU3oL-mwXOg00IWuJOXMlA6C5KqDiEV.jpeg


AEU3oL-mwXOg00IWuJOXMlA6C5KqDiEV.jpeg


AEU3oL-mwXOg00IWuJOXMlA6C5KqDiEV.jpeg


AEU3oL-mwXOg00IWuJOXMlA6C5KqDiEV.jpeg


AEU3oL-mwXOg00IWuJOXMlA6C5KqDiEV.jpeg


Als iemand nog tips heeft hoe nu te handelen hoor ik het graag. Verwacht er nog niet veel van, maar ga wel mijn best er voor doen om eventuele jonge visjes groot te krijgen.
 
Waarom de foto's het niet doen, weet ik niet maar met een klik zie je ze toch.
 
Filmpje dan:
 
martinez zei:
Lelijke Betta's, waar heb je die vandaan??
Mooi hoor
Ik heb die betta's gered van zo'n kweker die ze mishandelde :D :sorry:

Maar zonder gekheid, de betta is echt prachtig, het schuimnestje was echter 's avonds al weer weg. Maar het volgt vast nog wel een andere poging. Ik hoop dat ie dan wel een andere plek uitzoekt. Voor de filterinlaat is niet echt slim lijkt mij.
 
Ik blijf het bewonderingswaardig vinden tot de evasion er zo mooi bijstaat puur op led prachtig gewoon. De betta's vind ik prachtig, leuk aquarium ook waar ze in zwemmen. Wat je vertelde over de pauwoog grondels heb ik zelf ook meegemaakt dat gedrag, vinnen bijten en bij mij ook opjagen van andere vissen.
 
Inderdaad alleen met leds. Ik heb sinds gisteren wel 1 van de 4 ledbalken vervangen voor een ledbalk met sterker licht. Vooral op de bodem had ik te weinig licht.
 
Het is wel weer eens tijd voor een foto update. Mijn aquarium doet het vind ik zelf erg goed. Ben ook erg tevreden. Heb een maand geleden de achterwand er uitgehaald. Er zit nu een zwarte poster achter het aquarium. Ik had behoorlijk veel last van blauwalgen en dat kwam volgens mij uit m'n (rotte) achterwand. Gaat nu lekker.

Drie maal totaal overzicht (vanuit het midden, van links en van rechts):
F3XxWQqj7sVIVVsOCzlp8scVIgxAFhVJ.jpeg


F3XxWQqj7sVIVVsOCzlp8scVIgxAFhVJ.jpeg


F3XxWQqj7sVIVVsOCzlp8scVIgxAFhVJ.jpeg


Wat plantjes. De lotus geeft scheuten omhoog, deze moet dus weer flink gesnoeid gaan worden.
F3XxWQqj7sVIVVsOCzlp8scVIgxAFhVJ.jpeg


F3XxWQqj7sVIVVsOCzlp8scVIgxAFhVJ.jpeg


F3XxWQqj7sVIVVsOCzlp8scVIgxAFhVJ.jpeg


Pauwooggrondel
F3XxWQqj7sVIVVsOCzlp8scVIgxAFhVJ.jpeg


Boesemani
F3XxWQqj7sVIVVsOCzlp8scVIgxAFhVJ.jpeg
 
Waarom de plaatjes het op dit forum niet doen, weet ik niet, maar de linken werken wel.
 
Mooi hoor. Vooral de Pauwooggrondel ook. Ik gebruik ook altijd posters om die ellende te voorkomen met een achterwand.
 
ziet er weer top uit darter:)
 
Top bak, leuk filmpje, en idd, een prachtige betta.
 
Het is weer tijd voor een update: (de plaatjes doen het hier niet, maar de links werken wel)
Totaaltjes
baw_pOnE-Uc-pRSQLCCLfyYb_DMVRmQZwYKKFd6tmJ7S4mCBoWItFJtY8omnMLrCTGBA4L7XswziBCF_qUo=w879-h659-no.jpg


k6N-8wSE6QIzAkV5x2n-XGRBNMGwJfQ08HnLHBqQ2Xqo6DbGVL-izRJ_wfOzkMdjOXNh5jDZJWScr8tIDN4=w879-h659-no.jpg


pK_yKGvz1Ye5GhC8l5s-o4o7mAnG9R-VMuAQwrpybqRwuxU0hUdl7Mzi_JkdZWqw1NgMB5U9ClGCzu1C5tQ=w778-h659-no.jpg


Plantjes:
rmvUFIpxfTrMsaRlEMuc05lDL9cn2_A9zcZ-00fCSTYiPFCkJriZTaG3RwhK6nn2Gc5vP_Fxk5UBwn7XNw0=w879-h659-no.jpg


kPQSfVGqdVUJIavhsLkfGpJTu1pfcTKYafePmMpxCW8xdR4g1gqFw6MBDiHc5POsn1wifxa0CaHOKva5Gm0=w879-h659-no.jpg


zRpzfVZfYO6pkEsm9BA1GfWClHBZ0vJD9G3enzBLKkNl91UIhL8_pKxcqqSHoSvVBe0JcXOzop3LOt28jfY=w879-h659-no.jpg


H52H2ihIeQyAMpzMm9hoiHpJTUrdw8Jv313rRRXcafN8IJDOB_7airdP0sVmHM-pF5jZ3ISRVyODsTv6xho=w879-h659-no.jpg


Garra flavatra
NMf02EDHlK55v3-OcQKdzAjPFhUHwppRYjZjaAuEufZNjxIDGHBnd8OtfhXEUagFO_WCVVuzXQ8o8GOtq-o=w881-h659-no.jpg


Betta (uit mijn rekord)
fDYOHsHB73ESUXYIBdC-ukr-cmvGIFg-_oJaC2tSlXyKkI1mbzKCnyjlc219QdROjTMIUN9cP88UKkRi1vI=w879-h659-no.jpg
 
ziet er inderdaad erg goed uit!
 
Het is en blijft een van mijn favorieten bakken!!!
 
Bedankt allemaal.

Weet iemand hier wat ik fout doe met de foto's?
 
Geen idee, maar als ik er op klik komen ze wel tevoorschijn.
 
Mooi "bijna" buurman!
 

Terug
Bovenaan