Darters foto- en logboek


Tijd voor een foto update. Maar eerst even een vraag, ik zie het niet meer zo goed, is mijn avatar nou zwart met wit of goud met wit???

nDDuXu5WoQKwmukf83sDN3M7BWF1FtIb.jpeg


nDDuXu5WoQKwmukf83sDN3M7BWF1FtIb.jpeg


nDDuXu5WoQKwmukf83sDN3M7BWF1FtIb.jpeg


nDDuXu5WoQKwmukf83sDN3M7BWF1FtIb.jpeg


nDDuXu5WoQKwmukf83sDN3M7BWF1FtIb.jpeg


nDDuXu5WoQKwmukf83sDN3M7BWF1FtIb.jpeg


nDDuXu5WoQKwmukf83sDN3M7BWF1FtIb.jpeg


nDDuXu5WoQKwmukf83sDN3M7BWF1FtIb.jpeg


nDDuXu5WoQKwmukf83sDN3M7BWF1FtIb.jpeg


nDDuXu5WoQKwmukf83sDN3M7BWF1FtIb.jpeg


nDDuXu5WoQKwmukf83sDN3M7BWF1FtIb.jpeg


nDDuXu5WoQKwmukf83sDN3M7BWF1FtIb.jpeg
 
Zwart met blauw for sure..

Welke vis heb je op de 6e foto? Heb je topic doorgelezen maar kan de naam nergens vinden...
 
Wow, wat een Pauwooggrondel man zeg. Zo n kop zie je niet iedere dag volgens mij. Ik heb ze ook maar niet zo als deze hoor. Mooie vis hoor :thumbs: .
 
Prachtige update weer hoor , alles aan deze bak is mooi, zowel de bak als de vissen.
Ik zie een zwart-witte avatar, al heel lang is die zo, maar zie je dat niet zelf dan??
 
Je vissen lijken blauw met oranje, of zwart met goud, ligt aan de foto denk ik ;) Erg mooie vissen overigens :)
 
Je hebt denk de discussie op social media gemist over het jurkje Astrid.

Ik ben redelijk te vreden over de leds. Alleen zouden ze nog iets meer licht mogen geven. Op de bodem heb ik denk toch snel iets te weinig licht, maar de planten groeien wel prima. Zit er over te denken om 1 ledbalk te vervangen door een nieuwe type ledbalk die veel meer licht geeft.
 
Boven m'n rekord heb ik een nieuwe lamp (led). Deze geeft veel meer licht dan de oude T8 verlichting. Hierdoor was de balans niet meer goed en kreeg ik een draadalgenexplosie. Uit een meting bleek dat mn fosfaat op 0 stond :(. Inmiddels gaat het langzaam aan weer beter en beginnen de planten weer goed te groeien. Algen zijn nog niet helemaal weg, maar dat gaat goed komen.

SPUDkK3tSOWwpJYdYZB4DcA2JE1fXg_A.jpeg


SPUDkK3tSOWwpJYdYZB4DcA2JE1fXg_A.jpeg


SPUDkK3tSOWwpJYdYZB4DcA2JE1fXg_A.jpeg


Deze plant was totaal onherkenbaar en geheel overwoekerd met draadalgen. Er zitten nog wel algen in, maar de plant is weer herkenbaar.
SPUDkK3tSOWwpJYdYZB4DcA2JE1fXg_A.jpeg


Tot een volgende update.
Arie.
 
AHA ja ik zit niet op faceboek alleen hier op het forum en ik doe aan whatsapp.
Mooie volle groene planten hoor!!
 
Ook voor aquariumliefhebbers zijn er best leuke facebookpagina's. Dus misschien het overwegen waard om op facebook te gaan.
 
Ik heb me afgemeld van facebook. Vond het dom geklets en totaal geen meerwaarde hebben. Jammer van de tijd.
Balen van filter. Welke is het?
 
heb het ook gehad, erg vervelend!
de O-ring insmeren met vasiline heeft bij mij al eens geholpen.
 
Hij lekt ergens in de kop. Heb geen vertrouwen meer in deze filter en ga nu voor de JBL cristelprofi e1901.
 
Nice hoor! Welke bodem gebruik je darter? Deze wil ik ook in me bak gaan gebruiken, mooie korrelgrote en de corydoras vinden hem ook prima zo te zien.

Alvast bedankt
 
Bodem is zwarte bodem met afgerond grind van denerle. Deze bodem is inderdaad speciaal geschikt voor corydorassen etc. Ben er erg tevreden over. Ik heb verder geen voedingsbodem, maar wel hier en daar een bolletje klei.
 
Mooie kleuren en kleurbalans. Die roze 'biggetjes' (zo noemden wij vroeg onze twee albino Corydoras aeneus) liggen daar gezellig met zijn allen links voor in de bak.
 
Ja van die roze varkens heb ik er 30 en die weten precies waar het voer komt.
 
Weer een paar foto's van mij.
8u0v9r9NbwflVETrT6UdkgQXuG52nbet.jpeg


8u0v9r9NbwflVETrT6UdkgQXuG52nbet.jpeg


8u0v9r9NbwflVETrT6UdkgQXuG52nbet.jpeg


8u0v9r9NbwflVETrT6UdkgQXuG52nbet.jpeg


8u0v9r9NbwflVETrT6UdkgQXuG52nbet.jpeg


8u0v9r9NbwflVETrT6UdkgQXuG52nbet.jpeg


8u0v9r9NbwflVETrT6UdkgQXuG52nbet.jpeg


8u0v9r9NbwflVETrT6UdkgQXuG52nbet.jpeg
 
Geweldig mooi zeg :smitten:
Heb je geen ruimte voor nog eentje, die van je naamgenoot uit Katwijk staat te koop, zo jammer, het zou mooi zijn als die de bak in z'n geheel kan overdoen, ook een juweel van een bak, had ik ruimte had ik hem graag willen hebben.
 
Seabait zei:
Heel mooi Arie!
Wat een knoeperds zijn die zalmen geworden.
Thnx. Maar dat willen ze bij IRG niet horen hoor, dat je het zalmen noemt ;-)
 
astrid j zei:
Geweldig mooi zeg :smitten:
Heb je geen ruimte voor nog eentje, die van je naamgenoot uit Katwijk staat te koop, zo jammer, het zou mooi zijn als die de bak in z'n geheel kan overdoen, ook een juweel van een bak, had ik ruimte had ik hem graag willen hebben.
Ik zag het op FB, had ff snel een foto gepost met de opmerking dat ie wel naast die van mij kon, maar helaas geen toch echt geen plek voor. Is het niets voor jou dan?
 

Terug
Bovenaan