Darters foto- en logboek


Astrid,
Bedankt. Ik vind m'n bak er zelf ook prima bij staan, maar hij heeft er beter bij gestaan. Blijf toch wel een beetje perfectionistisch. Daarom ga ik ook de bodem vervangen.

Als je een keer richting Lisse komt, ben je welkom. Ik zou zeggen neem Martinez en Arie O ook maar mee, altijd gezellig.
 
Jazeker, gezellige aardige gasten, in het nieuwe jaar gaan we het regelen, dus in optocht naar Lisse :D
 
Ha Arie, heb uit betrouwbare bron gehoord dat je een nieuwe bodem hebt gekocht. Weer terug naar je oude bodem? Of een andere? En weer een voedingsbodem erin?
 
Iemand die de moeite neemt om er een prachtig geheel van te maken,in woord en beeld. Verdient de aandacht om alles goed te lezen.Was weer genieten.
 
Hardleers Bartman.-) je bak(ken) staan er zoals gewoonlijk fantastisch bij Darter. En als Arie O en Astrid tijd heeft pas ik mij daar wel op aan om langs te komen. Aangezien je me vorige keer ook van het bord af gooide is het tijd voor revanche (of het wat uithaalt, denk het niet hahaha). Mijn bak gaat maandag leeg op de bodem na dan ff raampjes netjes schoonmaken en dan gelijk weer vullen. Vandaag ook die variant gehaald Bartman, appart plantje.

Fijne feestdagen alvast
 
Haha sorry had die post niet gezien mensen. Staat bij mij namelijk op een andere pagina.
 
Allemaal bedankt voor de leuke reacties.

bartman zei:
Ha Arie, heb uit betrouwbare bron gehoord dat je een nieuwe bodem hebt gekocht. Weer terug naar je oude bodem? Of een andere? En weer een voedingsbodem erin?
Ik ga niet terug naar mijn oude bodem. Mijn oude bodem was grind met een grote van 2-3 mm. Daar had ik dan nog een voedings bodem onder. Die bodem beviel prima, maar was iets te scherp voor de corydorassen en de voedingsbodem kwam na een tijdje te veel omhoog. Ik verzet wel eens een plantje ;)
Momenteel heb ik zwart zand van 0,2 tot 0,8 mm. Dit koste bijna niets en was dus wel de moeite waard om het uit te proberen. Het ziet er ook prachtig uit, maar mijn corydorassen die vinden het net ff te leuk om er dwars doorheen te zwemmen. Het gevolg is te veel zweefvuil. De bodem is ook zo fijn dat het ook helemaal niets opneemt. Het vuil blijft dus snel op de bodem liggen. En doordat de bodem zo fijn is kan je deze ook lastig schoonmaken, want bij afhevelen hevel je al het zand mee. De meeste planten doen het prima in deze bodem, maar er zijn er een paar die rotte bij de voeten. Genoeg reden dus om over te gaan naar een nieuwe bodem.
Je betrouwbare bron was dus inderdaad betrouwbaar. Vandaag ga ik dus over op de nieuwe bodem. Dit is een bodem met afgerond zwart grind van 1-2 mm. De zelfde bodem als je betrouwbare bron. Voedingsbodem komt er bij mij echt noooooooooooit meer in. Stop wel wat tabletjes of bolletjes op strategische plekken in de bodem.
 
Inderdaad, zo blijven we lekker bezig. Maar het is weer gelukt.
 
Ga pas foto's maken als de stofwolken gezakt zijn he!
 
Haha, nog geen tijd gehad. Maar ik ben tevreden met het resultaat.
 
Afgelopen zondag mijn bodem vervangen. Hier even een paar foto's van het resultaat. Nu alles weer lekker laten groeien.
HLd4yvzDv75lDQE5fQDtq3B31Kw4FgjY.jpeg


HLd4yvzDv75lDQE5fQDtq3B31Kw4FgjY.jpeg


HLd4yvzDv75lDQE5fQDtq3B31Kw4FgjY.jpeg
 
Ziet er weer goed uit Arie, welke bodem heb je nu erin gedaan?
 
Crash zei:
Ziet er weer goed uit Arie, welke bodem heb je nu erin gedaan?
Bodem van denerle. Zwart afgerond grind van 1-2 mm. En dan op een aantal plaatsen kleibolletjes van jbl. De bedoeling is dat deze bodem er nooit meer uit gaat.
 
Mooi grind hoor, ben zelf nog steeds tevreden wat ik in de bakken heb gedaan. Moet ook wel her en der voeding in de bodem doen.
 
Mooie bak hoor, en die school regenbogen :smitten:
Ik vind zelf albino cory's niet zo mooi maar in deze bak met die zwarte bodem passen ze perfect :petjeaf:

Groetjes John.
 
Laatste is nog van vorig jaar... Wordt inderdaad wel weer eens tijd.
 
Mn nieuwe bodem bevalt me perfect. Volgende week wil ik weer foto's gaan maak. #drukdrukdruk#
 

Terug
Bovenaan